۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین قزوین چهارمین استانِ درگیرِ بیماری طاعون/ ۸ لاشه تاکنون کشف شده است
کد خبر: ۱۱۴۴۴۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۲۸ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین:

قزوین چهارمین استانِ درگیرِ بیماری طاعون/ ۸ لاشه تاکنون کشف شده است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین با بیان اینکه شیوع بیماری طاعون در قزوین هنوز تایید نشده‌است، گفت: ۸ لاشه در مرز این استان کشف شده‌است.

قزوین چهارمین استانِ درگیرِ بیماری طاعون/ ۸ لاشه تاکنون کشف شده است
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، سیاوش شمسی‌پور در مورد شیوع بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در استان قزوین گفت: هنوز وجود این بیماری در استان تایید نشده، اما لاشه ۸ کل بز تلف شده در مرز میان استان قزوین و البرز دیده شده‌است.

وی ادامه داد: البته به غیر از این ۸ لاشه دیگر هیچ موردی در استان دیده نشده است و اکنون بیشتر از ۳۰ نفر از افراد اداره کل محیط زیست استان قزوین در گروه‌های مختلف مشغول گشت و کنترل هستند و اعلام نظر در این خصوص که لاشه‌ها برای استان قزوین بوده است و یا اینکه این لاشه‌ها برای دام‌های در حال گذار استان البرز بوده‌اند، هنوز زود است و باید بررسی‌های بیشتری صورت بگیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین در مورد اقدامات این اداره کل برای جلوگیری از شیوع این بیماری افزود: در طول ۲ ماه و نیم گذشته یعنی از زمان شناسایی بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در استان مرکزی ما تمام آبشخور‌ها و چشمه‌های محل آبشخور نشخوارکنندگان کوچک را هر ۲ الی ۳ روز سم پاشی می‌کنیم و با کمک دامپزشکی هم بیش از ۵ هزار راس دام نیز واکسینه شده‌اند.

وی در پایان تصریح کرد: احتمال دارد که استان قزوین چهارمین استان درگیر این بیماری باشد، زیرا بیماری طاعون، بیماری سرمادوستی است و اکنون نیز هوا به سمت سردی می‌رود، به همین خاطر شیوع بیماری در منطقه الموت احتمال دارد، اما هنوز هیچ موردی در این خصوص تایید نشده است.

انتهای پیام/7008

منبع: ایلنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان