۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین از ذبح دام در سطح معابر عمومی خودداری شود
کد خبر: ۱۱۴۴۳۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۲۸ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

اطلاعیه اداره کل دامپزشکی استان قزوین به مناسبت فرارسیدن ایام عزاداری امام حسین (ع)

از ذبح دام در سطح معابر عمومی خودداری شود

با توجه به ذبح دام از سوی عزاداران حسینی در ایام محرم، تقاضا می‌شود به منظور حفظ بهداشت محیط و سلامت مصرف‌کنندگان و پیشگیری از بروز بیماری‌های مشترک بین انسان و دام ترجیحا از کشتار دام در معابر عمومی خودداری شود.

از ذبح دام در سطح معابر عمومی خودداری شود
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، محمد فرحی کارشناس اداره کل دامپزشکی استان قزوین گفت: علی رغم اینکه این اداره کل مخالف ذبح دام در سطح معابر عمومی می‌باشد و لیکن با عنایت به عقاید مذهبی عزاداران حسینی امکاناتی را برای پیشگیری از هرگونه انتقال بیماری از دام به انسان ناشی از ذبح دام در مسیر هیئت‌های عزاداری، فراهم آورده است.

اطلاعیه روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قزوین به مناسبت فرارسیدن ایام عزاداری امام حسین (ع) به شرح ذیل می‌باشد:

با توجه به ذبح دام از سوی عزاداران حسینی در ایام محرم و اجرای سنت قربانی در مسیر هیئت‌های عزاداری، مساجد، تکایا و تهیه غذا برای نذورات، تقاضا می‌شود به منظور حفظ بهداشت محیط و سلامت مصرف‌کنندگان و پیشگیری از بروز بیماری‌های مشترک بین انسان و دام ( از میان 1709 عامل بیماریزا بیش از 800 مورد آن از طریق دام به انسان منتقل می‌شود)، ترجیحا از کشتار دام در معابر عمومی خودداری شود.

این کارشناس دامپزشکی همچنین افزود: اداره کل دامپزشکی استان قزوین با تجهیز اکیپ‌های ثابت و سیار بازرسی بهداشتی و نظارت بر ذبح شرعی دام در سطح استان، از هنگام ذبح، معاینات پیش و پس از کشتاردام، همراه شما هم استانی‌های محترم خواهد بود و ضمن اعزام گشت‌های سیار در بین هیئت‌ها و دستجات عزاداری در این ایام، اکیپ‌های ثابت را نیز در شبکه های دامپزشکی تابعه مستقر نموده، که در صورت تماس هم استانی‌های محترم با شماره تلفن 4رقمی 1512 ویا سامانه پیامکی 50001512در سطح استان قزوین، اکیپه‌ای نظارت بر ذبح شرعی و بازرسی بهداشتی دامپزشکی برای نظارت بر حلیت و سلامت دام اعزام خواهند شد.

فرحی همچنین تاکید کرد : شسشتو و ضدعفونی محل کشتار دام ضروری بوده و نقش قابل توجهی در پیشگیری از اشاعه بیماری‌ها خواهد داشت.
گفتنی است کلیه بازرسی‌های بهداشتی دام قبل و پس از کشتار و نظارت برذبح شرعی دام در این ایام توسط دامپزشکی رایگان می‌باشد.


انتهای پیام/7008

منبع: دامپزشکی قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان