۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین آمادگی شرکت های دانمارکی برای سرمایه گذاری در بخش انرژی های نو ایران
کد خبر: ۱۱۴۴۲۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۲۸ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

در دیدار سفیر دانمارک با وزیر نیرو مطرح شد

آمادگی شرکت های دانمارکی برای سرمایه گذاری در بخش انرژی های نو ایران

سفیر جدید دانمارک و هیأت اقتصادی همراهش در دیدار با وزیر نیرو از آمادگی شرکت های بزرگ این کشور برای سرمایه گذاری در بخش انرژی های تجدیدپذیر ایران خبر داد.

آمادگی شرکت های دانمارکی برای سرمایه گذاری در بخش انرژی های نو ایران
به گزارش سرویس اقتصادی  صبح قزوین ، حمید چیت چیان در دیدار با 'دنی عنان' سفیر جدید دانمارک در تهران و ' اینی گو ساباتر' نایب رییس شرکت 'وستاس' دانمارک (تولیدکننده توربین های بادی) در ساختمان ستادی وزارت نیرو، اظهار داشت: مصمم هستیم تا پنج سال آینده ظرفیت استفاده از انرژی های تجدیدپذیر را به پنج هزار مگاوات برسانیم و این برنامه جدا از ظرفیت نیروگاه های برق آبی بزرگ است.
وی ادامه داد: وزارت نیرو برای حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی، بسته حمایتی جدیدی را در نظر گرفته است.
وزیر نیرو با اشاره به زمینه های سرمایه گذاری در بخش نیروگاهی کشور، گفت: در حال حاضر حدود 12 هزار مگاوات ظرفیت نصب شده برق آبی داریم و درصورتی که سرمایه گذاران خارجی تمایل به سرمایه گذاری در بخش انرژی های تجدیدپذیر داشته باشند، باید به سمت استفاده از تولیدات داخلی بروند.
وی افزود: ما نیز برای حمایت از تولیدات داخلی، برق تولیدی نیروگاه هایی که با استفاده از تجهیزات داخلی تولید شده باشد را 15 درصد گران تر خریداری می کنیم.
چیت چیان با بیان اینکه اگر شرکت های خارجی سرمایه گذار فناوری خود را در بازار ایران بومی کنند آینده خوبی خواهند داشت، تصریح کرد: طبق راهبرد دولت، بیشتر سرمایه گذاری های صنعت برق توسط بخش خصوصی انجام می شود و دولت در آن نقشی ندارد، بنابراین ارتباط سرمایه گذاران خارجی با بخش خصوصی خواهد بود و دولت و وزارت نیرو از سرمایه گذاران حمایت خواهند کرد.
وی خطاب به نماینده شرکت وستاس گفت: اگر با شرکت های ایرانی مشارکت کنید بازار خوبی را در منطقه برای زمینه کاری خود ایجاد خواهید کرد.
وزیر نیرو تصریح کرد: داشتن بازاری فراتر از ایران برای ما فاکتور مهمی است و مشارکت شما با شرکت های ایرانی در بازار جهانی سریع تر به نتیجه خواهد رسید.
وی یادآور شد: در صورتی که به نتیجه مطلوب برسیم حمایت بسیار جدی از شما خواهیم داشت و مطمئن باشید در آینده بازار خوبی در ایران برای شما وجود خواهد داشت و باعث ارتقای روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور خواهد شد.
'دنی عنان' سفیر دانمارک در تهران نیز با ابراز خرسندی از این ملاقات، اظهار امیدواری کرد که شرایط اقتصادی و سیاسی دو کشور روز بروز گرم تر و صمیمی تر شود.
' اینیگو ساباتر' نایب رییس شرکت وستاس دانمارک (تولیدکننده توربین های بادی) با بیان اینکه دانمارک تلاش دارد تا سال 2050 کاملا از سوخت فسیلی منفک شده و انرژی مورد نیاز خود را از انرژی های تجدیدپذیر بخصوص باد تامین کند، افزود: با استفاده از انرژی های تجدیدپذیر (تکنیک سبز) دانمارک نه تنها سبزتر، بلکه ثروتمند تر نیز خواهد شد، زیرا تکنیک های سبز رشد اقتصادی نیز به همراه دارند و این مسأله می تواند در مورد ایران نیز اتفاق بیافتد.
وی با بیان اینکه ظرفیت و وضعیت صنعت برق جمهوری اسلامی همانند کشور اسپانیا است و تا سال 2010 شرکت وستاس 20 هزار مگاوات توربین بادی در اسپانیا نصب کرده است، به طوریکه 25 درصد انرژی اسپانیا از انرژی بادی تامین می شود، اظهار داشت: ایران شرایط بهتری از اسپانیا دارد و وسعت سرزمین ایران فرصت خوبی را برای استفاده از انرژی بادی در اختیار ما قرار خواهد داد.
ساباتر ادامه داد: طرح صنعتی پیشنهادی ما پنج تا هفت سال به طول می انجامد و با حجم سرمایه گذاری حدود 100 میلیون دلار می توان توربین هایی ساخت که سهم مهمی از بازار برق ایران را تامین کند.

انتهای پیام/7008

منبع: پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان