۰۵/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۱۸ یکشنبه

صبح قزوین راهنمايان بلد محلي در استان قزوين آموزش مي‌بينند
کد خبر: ۱۱۴۳۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

حميد رضا قاسمي مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان قزوين:

راهنمايان بلد محلي در استان قزوين آموزش مي‌بينند

به منظور ارتقاي سطح علمي و عملي راهنمايان بلد محلي كلاس‌هاي آموزشي تخصصي براي راهنمايان استان قزوين برگزار شد.

 راهنمايان بلد محلي در استان قزوين آموزش مي‌بينند
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان قزوين، حميد رضا قاسمي مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان قزوين با اعلام اين خبر گفت: آموزش در صنعت گردشگري يكي از مهمترين راهكارهاي ارتقا در ارائه خدمات مطلوب مي‌باشد كه با طيف وسيعي كه اين صنعت در خدمت رساني دارد بايد براي آن كلاس‌هاي تخصصي متنوعي برگزار كرد.
قاسمي نقش راهنمايان تور را در معرفي و شناخت بناهاي تاريخي و فرهنگي مهم خواند و افزود: نیروی انسانی شاغل در بخش گردشگري بسيار گسترده بوده و افراد به تناسب خدمت رساني به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم با گردشگران درارتباط هستند كه وظایف و مسئولیت خاصي را در اين صنعت به عهده دارند.
از جمله اين افراد راهنمايان گردشگري مي‌باشند كه ارتباط مستقيم با گردشگران داشته و بيشترين زمان را با آنها سپري مي كنند.
وي همچنين اظهار داشت: راهنمایان به عنوان سفیران فرهنگی یک کشور هستند كه نقش مهمي در هدایت، تامین نیازمندی‌های مادی و معنوی گردشگران دارند و توانمندی هر یک از این افراد به جریان جهانگردی رونق مي‌بخشد و عدم کارایی آنها مانع از رشد و توسعه جهانگردی در كشورها مي‌شود.
قاسمي تصريح كرد: به منظور ارتقاي سطح علمي و عملي راهنمايان بلد محلي يك دوره كلاس آموزشي براي اين عزيزان برگزار شد كه با استقبال خوبي همراه گرديده است.
مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان قزوين يادآور شد: در كلاس‌هاي آموزش بلد محلي تعداد 70 نفر شركت كرده‌اند و طي گذراندن 80 ساعت كلاس با سرفصل هاي (آشنايي با مفاهيم و اصطلاحات ميراث فرهنگي و گردشگري، آشنايي با قوانين و مقررات مربوط به حفظ ميراث فرهنگي، آشنايي با جغرافياي جهانگردي و اکوتوريست استان، آشنايي با جاذبه هاي تاريخي و ميراث فرهنگي استان، آشنايي با فنون راهنماي تور، آشنايي با تاريخ و فرهنگ و اقوام استان، آشنايي با اصطلاحات انگيليسي در زمينه ميراث فرهنگي و گردشگري، آشنايي با صنايع دستي استان، بهداشت سفر و کمک هاي اوليه، آموزش عملي اجراي تور، آشنايي با خيابان‌ها و محلات استان، آشنايي با پروژه هاي جديد شهرداري اعم از برج‌هاي و پل‌هاي در ساخت و يا ساخته شده و.
.
.
) است كه اميدواريم با اجراي اين آموزش‌ها بتوانيم در ارائه خدمات مطلوب به گردشگران گام موثري در معرفي استان برداشته و گردشگران را به استان جذب نماييم.
شايان ذكر است: اين كلاس‌هاي آموزشي در سالن قائم شهرداري منطقه دو در روزهاي روج در حال برگزاري مي‌باشد.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان