۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین از توهم اختلاف تا تلاش برای القای انشقاق در بین اصولگرایان
کد خبر: ۱۱۴۳۴۶ نویسنده: سهیل یوسف زاده تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۲۵ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

یادداشت روز

از توهم اختلاف تا تلاش برای القای انشقاق در بین اصولگرایان

با نزدیک شدن به ایام انتخابات نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سطح کشور جریانات و احزاب با بررسی حرکت جریان مقابل خود سعی دارند تا خود را آماده کارزاری سخت، حساس و نفس گیر کنند.

از توهم اختلاف تا تلاش برای القای انشقاق در بین اصولگرایان
صبح قزوین ، با نزدیک شدن به ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی و داغ شدن ملایم تنور انتخاباتی در کشور و بالطبع استان قزوین دو جریان اصلاح‌طلبی و اصولگرایی در تلاش هستند تا با تقویت و حفظ انسجام خود، برای کارزار بزرگ و حساس انتخابات آماده شوند.

جریان اصولگرایی که در حال حاضر جریان غالب در مجمع نمایندگان استان است به دنبال حفظ کرسی‌های خود خواهد بود و از طرفی جریان اصلاح‌طلبی که در دور پیشین این رقابت دموکراتیک با شکستی سنگین روبرو و توسط مردم از گردونه رقابت خارج شد حال به دنبال احیای خود و قصد بازگشت به فضای سیاسی استان را دارد.

این جریان که خود مدعی است در دولت تدبیر امید از استاندار نیز سهمی نبرده و در این وادی نیز به زعم خود با شکستی سنگین روبرو شده است، تنها راه بقا و ادامه حیات سیاسی خود را کسب کرسی در مجلس شورای اسلامی و انتخابات پیش رو میداند.

این تمام داستان نیست بلکه این جریان سرخورده و شکست خورده امروز نه تنها به فضای ملتهب و پر استرس درون خود اعتراف نمیکند بلکه برای ایجاد یک پوشش، در تلاش است تا از طریق برخی رسانه‌های زنجیره‌ای خود در استان، جریان روبروی خود یعنی اصولگرایی را دچار چالش دانسته و اینگونه القاء کند که این جریان با انشقاق در درون خود روبروست.

در تازه ترین حرکت این جریان مغلوب، سایت پیام خرداد(یکی از رسانه‌های زنجیره‎‌ای وابسته به جریان اصلاح‌طلبی) در یک مصاحبه و سپس یک یادداشت خود در تلاش است تا اینگونه به مخاطب القاء کند که در این مدت باقی مانده به انتخابات مجلس شورای اسلامی جریان اصولگرایی با انشقاق روبرو است و حتی در یاداشت خود از دود سیاه در این جریان خبر میدهد.

وی با انتشار مصاحبه‌ای جهت دار از نیکویه از اصولگرایان استان که چندی پیش در روزنامه ولایت به چاپ رسیده مصاحبه او را نمایشی از انشقاق جلوه داده و با تعمیم دادن این مصاحبه به تمام جریان اصولگرایی یادداشت و یا مقاله خود را تنظیم کرده است.

نگارنده این مقاله که گویا مقاله خود را در هفته نامه مینودر( دیگر رسانه زنجیره‌ای این روزهای جریان اصلاح‌طلب قزوین) به چاپ رسانده در همان ابتدای متن خود از طعم تلخ شکست جریان اصلاحات در گذشته سخن گفته است.

وی در ادامه با اشاره به سید مرتضی حسینی در یک حرکت پوپولیستی بدون هیچ سند، مدرک و یا نظرسنجی قابل استنادی اینگونه بیان میکند که ” بخش زیادی از اصولگرایان استان او را نمی خواهند” .

نگارنده این مقاله در ادامه جو سازی خود را بزرگتر از قبل میکند و بیان میکند: چرا که چیزی از او در این چند سال حضور در مجلس ندیده اند تا بخواهند بار دیگر رای خود را به سبد او بریزند. اصولگرایان در محافل خصوصی نیز از عملکرد حسینی انتقاد می کنند؛ اما شرایط سخت روزهای پس از ۲۴ خرداد ۹۲ به آنها اجازه نمی دهد این انتقادات را علنی کنند که علنی کردنش وضعیت را برای آنان از این هم سخت تر خواهد کرد.

این اظهارات که بیشتر به یک فریب رسانه‌ای آنهم بدون هیچ استناد و یا مدرکی شبیه است در تلاش است تا حسینی را که این روزها به خوبی در جریان اصولگرایی دارای اجماع است تخریب کند.

زمانی این داستان خنده دار می شود که جریان اصلاح طلبی توهم ایستادن اصولگرایان در برابر حسینی را نیز در سر می‌پرورانند و آن راهم به زبان می‌آورند.

فارغ از تمام این مسایل حرکت خزنده رسانه‌های جریان اصلاح طلبی در استان قزوین قابل تأمل است . تعداد اندکی از جوانان دلواپس اصلاحاتی که بیشتر نگران حیات سیاسی جریان اصلاحات در استان هستند با ورود به نشریات تابان، ولایت، مینودر و در نهایت سایت پیام خرداد در تلاش هستند تا با برهم زدن نظم جریان اصولگرایی از همین الان، فضای انتخاباتی کشور را آلوده و مسموم کنند.

چیزی حدود ۵ ماه تا انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی مانده و بی شک اصولگرایان با شناخت خود از جریان روبرو هیچگاه وارد بازی سیاسی این دست رسانه‌ها نخواهند شد .

این رسانه‌های زنجیره‌ای که به دنبال انتخاباتی کردن فضای استان ۵ ماه قبل تر از انتخابات هستند مطمئناً به این نتیجه خواهند رسید که در فضای خاص سیاسی استان قزوین داغ بودن و حرکات ژورنالیستی هیچ‌گاه شرط برنده بودن نیست که اگر اینگونه بود در فضای دور پیشین انتخابات مجلس شورای اسلامی هیچگاه شکست نمی خوردند.

جریان رسانه‌ای اصلاح طلب در استان قزوین به نظر می رسد بهتر است به جای حمله به جریان روبروی خود و تلاش‌های مغموم برای برهم زدن افکار و نظم جریان اصولگرایی، از هیجانی کردن جامعه پرهیز کند و به دنبال انسجام درونی خود که این روزها بیش از هر زمانی دیگری محتاج آن است باشد.

سهیل یوسف زاده

انتهای پیام/

منبع: شهر مینو

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان