۰۵/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۱۸ یکشنبه

صبح قزوین تاکنون ۶ غار در استان قزوین شناسایی و ثبت شده است
کد خبر: ۱۱۴۳۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین:

تاکنون ۶ غار در استان قزوین شناسایی و ثبت شده است

نخستین نشست کارگروه غارشناسی استان با حضور دستگاه های عضو در محل سالن جلسات دفتر معاونت عمرانی استانداری برگزار شد.

تاکنون ۶ غار در استان قزوین شناسایی و ثبت شده است
به گزارش صبح قزوین به نقل از اداره روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین، علی فرهادی در این نشست اظهار داشت: تاکنون 6 غار به نام های غار ولی گشنه رود، غار یله گنبد، غار سفید آب، غار قلعه کرد آوج، غار عباس آباد و غار یخی انگول در استان شناسایی شده و دارای شناسنامه می باشند.

وی ضمن اشاره به لزوم تامین اعتبار برای شناسایی و انجام مطالعات در زمینه غارها، تاکید کرد: فراخوان اعلام غارهای موجود در استان جهت شناسایی از طریق فرمانداران، بخشداران و دهیاران اعلام و امور مربوط به ثبت غارها توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان انجام خواهد گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین تصریح کرد: همچنین جهت امداد رسانی در مواقع بروز حادثه، اطلاعات مربوط به مختصات و راه دسترسی غارها توسط محیط زیست و میراث فرهنگی در اختیار جمعیت هلال احمر استان قرار می گیرد.

فرهادی در ادامه به روز هفتم مهر روز پاکسازی غارها اشاره کرد و گفت: همه ساله در این روز پاکسازی غارهای استان با همکاری فرمانداران، بخشداران و تشکل های مرتبط و علاقه مند انجام خواهد شد.

در پایان مهندس حبیبی معاون عمرانی استانداری و رئیس کارگروه غارشناسی استان قزوین بیان داشت: غارها سرمایه های طبیعی و تاریخی هستند که اتفاقات گذشته را به ما نشان می دهند و به علاوه غارها پتانسیل های گردشگری و کارآفرینی استان بوده، بنابراین به حفاظت و توجه در زمینه جذب سرمایه گذار نیاز دارند و معرفی کردن آنها جهت جلب همکاری مردم باید در اولویت باشد.

انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان