۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین ایران رتبه یک در تولید پسته
کد خبر: ۱۱۴۳۰۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۲۳ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

کارشناس حوزه کشاورزی خبر داد

ایران رتبه یک در تولید پسته

کارشناس حوزه کشاورزی گفت: در سال گذشته ۱۸۲ هزار تن پسته به ۱۷۰ کشور جهان صادر شد که امسال میزان صادرات پسته به ۱۹۰ هزار تن افزایش یافته است.

ایران رتبه یک در تولید پسته
به گزارش سرویس اقتصادی  صبح قزوین ، علیپور کارشناس کشاورزی در رابطه با میزان تولید پسته در سال جاری اظهار داشت: امسال حدود 260 هزار تن پسته در کشور تولید می‌شود در حالی که میزان تولید پسته در سال گذشته 240 هزار تن بوده است.

وی در ادامه گفت: سطح زیرکشت پسته حدود 380 هزار هکتار است که 330 هزار هکتار باغات بارور و حدود 50 هزار هکتار غیر بارور می‌باشد.

علیپور تصریح کرد: مجموع پسته تولیدی در جهان حدود یک میلیون تن است که ایران و آمریکا تولیدکنندگان عمده پسته در جهان هستند اما در پنج سال گذشته به دلیل خشکسالی‌های پی در پی کشور با اندکی افت تولید مواجه شده و بدین ترتیب آمریکا با تولید حدود 220 تا 230 هزار تن توانست رتبه نخست تولید پسته جهان را به دست آورد.

وی ادامه داد: با اقداماتی همچون مدیریت در اصلاح روش‌های تغذیه‌ای، شیرین سازی آب و کنترل آفات، کشور می‌تواند با تولید بیش از 240 هزار تن رتبه اول تولید پسته جهان را از آن خود کند.

علیپور در بخش پایانی صحبت‌هایش در خصوص میزان صادرات پسته افزود: در سال گذشته 182 هزار تن پسته به 170 کشور جهان صادر شد که امسال میزان صادرات پسته به 190 هزار تن افزایش یافته است.

انتهای پیام/7008

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان