۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین سومین متهم پرونده دکل گمشده بازداشت شد
کد خبر: ۱۱۴۲۷۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۲۲ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

توسط یک نهاد امنیتی

سومین متهم پرونده دکل گمشده بازداشت شد

سومین متهم که در جریان خرید دکل فورچونا موسوم به دکل گمشده نقش اساسی داشت توسط یک نهاد امنیتی بازداشت شد.

سومین متهم پرونده دکل گمشده بازداشت شد
به گزارش سرویس اقتصادی  صبح قزوین ، «ع.ط» سومین متهم که در جریان خرید دکل گمشده نقش اساسی داشت توسط یک نهاد امنیتی بازداشت شد.

این گزارش حاکی است اوایل شهریورماه بود که یکی دیگر از متهمان پرونده دکل 87 میلیون دلاری با دستور مقامات قضایی بازداشت شد.

قبل تر این خبرگزاری از بازداشت یکی از متهمان فساد در شرکت تأسیسات دریایی خبر داده بود که غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه چندی بعد این خبر را تأیید کرده بود.

بر این اساس، یکی از موارد مربوط به این پرونده‌های فساد، پرداخت پول یک دکل به ارزش 87 میلیون دلار به دلالان دکل بود، اما این دکل هرگز به ایران نیامد و در حال حاضر در خلیج مکزیک در حال حفاری است.

نماینده طراحی‌کننده تحقیق و تفحص مجلس از شرکت تاسیسات دریایی، موارد متعددی از جمله خرید یک شناور، خرید لوله‌های گاز ترش، تأسیس شرکت‌های صوری مانند کیتو و دکل دیگری که در سواحل امارات تبدیل به آهن‌پاره شد را از جمله دلایل انجام این تحقیق و تفحص ذکر کردند.

گزارش فارس حاکی‌ است در پرونده شرکت تأسیسات دریایی که در طول دولت‌های مختلف معاملات ابهام‌آمیزی در آن اتفاق افتاده، پای مدیرانی از دولت‌های هشتم، دهم و یازدهم به میان آمده است.

این گزارش حاکی است برخی منابع اعلام کرده‌اند بخشی از پول خریدهای خارجی شرکت تاسیسات دریایی از حساب‌های خارجی و از طریق یک صرافی به حساب م.ش واریز شده است. این منابع اعلام می‌کنند رقم پول واریز شده حدود 600 هزار دلار است.

انتهای پیام/7008

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان