۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین آخرین آمار ایجاد اشتغال تشریح شد
کد خبر: ۱۱۴۲۶۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۲۲ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

افزایش اعزام نیروی کار ایرانی در سال جاری

آخرین آمار ایجاد اشتغال تشریح شد

معاون اشتغال و توسعه کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به آمار ایجاد شغل در سال گذشته از افزایش اعزام نیروی کار ایرانی در سال جاری خبر داد.

آخرین آمار ایجاد اشتغال تشریح شد
به گزارش سرویس اقتصادی  صبح قزوین ، حسن طایی اظهار کرد: امسال بیشتر از سالهای قبل اعزام نیرو به خارج داشتیم و عزم دولت نیز برای اعزام جدی است.

وی با اشاره به کارگروه ماده 35 افزود: جلسات کارگروه در دفتر معاونت اشتغال تشکیل شده و با کاریابی‌ها به طور مداوم جلسه داریم.

طایی ادامه داد: طبعا برای اعزام نیرو به خارج مشکلاتی هست ولی نسبت به سال قبل وضع بهتر شده است.

معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزیر کار درعین حال از علاقمندی کشورهای حوزه اروپا برای جذب نیروی کار خبر داد و گفت: ممکن است که جلوی صدور خدمات فنی و مهندسی ما به عراق گرفته شده باشد ولی باب کشورهای دیگری در سطح اروپا به روی ما باز شده که علاقمندی خود را برای جذب نیروی کار ایرانی اعلام کرده‌اند.

وی از استرالیا و کشورهای شرق دور به عنوان کشورهای مذکور نام برد و گفت: اگر چه وضعیت اعزام نیرو مطلوب نیست اما در حد سالهای 92 و 93 فعالیت می‌کنیم و برای اعزام نیروی کار برنامه داریم.

معاون اشتغال و توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از گفت وگو با ایسنا، از ایجاد 373 هزار شغل در سال گذشته برابر آمارهای بیمه ثبت شده خبر داد و گفت: امسال نیز فرصتهای شغلی جدیدی به وجود آمده ولی آمار آن هنوز اعلام نشده است.

او گفت: بر اساس آمارها بازار کار کشور در سال گذشته نسبت به سال 1392 از وضعیت بهتری برخوردار بوده است.

به گفته طایی از آمار اشتغال 373 هزار نفری در سال گذشته، 124 هزار شغل مربوط به کمیته امداد امام خمینی(ره)، 74 هزار شغل متعلق به بسیج سازندگی، بیش از 42 هزار شغل مربوط به صندوق کارآفرینی امید، 39 هزار شغل سازمان بهزیستی و 9500 شغل متعلق به دیگر دستگاهها بوده است.

وی پایان از معرفی 300 هزار کارجو به موسسات کاریابی و مشغول به کار شدن 200 هزار نفر خبر داد.

انتهای پیام/7008

منبع: ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان