۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین عدم رعایت خطوط قرمز نظام در توافقات هسته‌ای/ اقتصاد مقاومتی در دولت فقط در حد یک شعار است
کد خبر: ۱۱۴۲۵۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۲۲ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

کارشناس مسائل سیاسی:

عدم رعایت خطوط قرمز نظام در توافقات هسته‌ای/ اقتصاد مقاومتی در دولت فقط در حد یک شعار است

کارشناس مسائل سیاسی: با بیان اینکه در توافق با غرب نباید امیدوار شد، گفت: خطوط قرمز تعیین شده برای توافقات هسته‌ای رعایت نشده و به تصویب رسیدن این طرح سودی برای ملت ایران نخواهد داشت چرا که با این کار کشور به بازاری برای غربی‌ها تبدیل خواهد شد.

عدم رعایت خطوط قرمز نظام در توافقات هسته‌ای/ اقتصاد مقاومتی در دولت فقط در حد یک شعار است
به گزارش سرویس اقتصادی  صبح قزوین ، محمد امیدی کارشناس مسائل سیاسی در رابطه با اقتصاد مقاومتی، توافقات و برجام هسته‌ای گفت: متاسفانه دولت از ابتدای کار، بخش اعظم فعالیت‌های خود را به مسائل هسته‌ای و توافق با قدرت های غربی اختصاص داده است.

وی با بیان این‌که همه ارکان دولت در انتظار به اجرا درآمدن طرح برجام هستند، اظهار کرد: با توجه به این‌که خطوط قرمز تعیین شده برای توافقات هسته‌ای رعایت نشده است چرا که به تصویب رسیدن این طرح سودی برای ملت ایران نخواهد داشت و کشور را به بازاری برای عرضه اجناس بنجل غربی تبدیل خواهد کرد.

امیدی با اشاره به این که اقتصاد مقاومتی در حد یک شعار است، افزود: ما در عمل شاهد هیچ‌گونه فعالیتی از سوی دولت در این زمینه نبوده‌ایم؛ چرا که ما شاهد تعطیلی بسیاری از بنگاه‌های تولیدی داخلی بوده و در بخش اشتغال هم شاهد بیکاری روز افزون قشر جوان هستیم؛ چنین وضعیتی نشان دهنده کوتاهی دولت تدبیر و امید در اقتصاد مقاومتی است.

استاد دانشگاه امام خمینی(ره) با تاکید بر این‌که اگر وزیر امور خارجه و دستگاه دیپلماسی در زمینه افزایش قیمت نفت فعالیت کنند کشور وضعیت اقتصادی بهتری خواهد داشت، گفت: قیمت نفت از۱۱۰ دلار به ۴۲ دلار کاهش یافته و ۶۰ درصد از درآمدهای کشور به علت کاهش قیمت نفت از دست رفته است و در دو سال اخیر هم شاهد کاهش سرمایه بورس بوده ایم.

امیدی با اشاره بر این‌که چهار وزیر با ارسال نامه به رئیس جمهور از بحران اقتصادی کشور ابراز نگرانی کرده‌اند، عنوان کرد: ابراز نگرانی از بحران اقتصادی کشور نشان دهنده در دستور کار قرار ندادن تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی است.

وی با تاکید بر اینکه ایران جزء معدود کشورهایی می‌باشد که با وجود تحریم‌ها در زمینه علم و صنعت پیشرفت‌های چشمگیری داشته است، ابراز کرد: با انجام توافقات نباید به پیشرفت کشور با سرمایه گذاری کشورهای غربی امیدوار بود چرا که آنها حاضر به عرضه دانش و فناوری خود نخواهند بود بلکه در پی عرضه اجناس انبار شده خود و وابسته کردن ملت ایران به غرب هستند.

امیدی در پایان خاطر نشان کرد: اگر دولت به جای اختصاص وقت خود به توافقات با غرب، به تقویت استعدادها و قابلیت‌های موجود در کشور و اجرای الگوی اقتصاد مقاومتی می پرداخت قطعا اقتصاد کشور از وضعیت مطلوب تری برخوردار بود.

انتهای پیام/

منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان