۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین جزئیات سبد کالای نیازمندان و یارانه نقدی خانوار/ ۶۹ میلیون نفر یارانه‌بگیر حذف نمی‌شوند
کد خبر: ۱۱۴۲۳۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۲۱ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

معاون رفاهی وزیر رفاه خبر داد

جزئیات سبد کالای نیازمندان و یارانه نقدی خانوار/ ۶۹ میلیون نفر یارانه‌بگیر حذف نمی‌شوند

معاون رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام این که ۶۹ میلیون نفر از یارانه‌بگیران همچنان در فهرست سازمان هدفمندی یارانه‌ها باقی خواهند ماند، گفت: سبد کالای نیازمندان هم طبق روال برای ۸ میلیون نفر اختصاص می‌یابد.

جزئیات سبد کالای نیازمندان و یارانه نقدی خانوار/ ۶۹ میلیون نفر یارانه‌بگیر حذف نمی‌شوند
به گزارش سرویس اقتصادی  صبح قزوین ، احمد میدری، معاون رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه فعلاً اعتبار سبد کالا تغییری نخواهد کرد، اظهار داشت: دولت از منابع موجود سبد کالا را به نیازمندان تقسیم خواهد کرد.

وی افزود: فعلاً حدود دو میلیون نفر یا بیشتر از اقشار بالا و ثروتمند جامعه از دریافت یارانه حذف شدند و این اطمینان خاطر داده می‌شود که از 75 میلیون ایرانی، 6 میلیون نفر از طبقه پردرآمد جامعه حذف خواهند شد.

میدری در پاسخ به این سؤال که قانون هدفمندسازی یارانه‌ها 5 ساله بوده و قاعدتاً باید تا آذر امسال ادامه داشته باشد، آیا همچنان به پرداخت یارانه ادامه خواهید داد یا خیر، گفت: فعلاً دولت تصمیمی بر قطع یارانه‌ها ندارد و ادامه آن در حیطه اختیارات دولت و مجلس شورای اسلامی است.

معاون رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین با بیان اینکه سبد کالا هم برای 8 میلیون نفر در هر نوبت تخصیص داده می‌‌شود، گفت:‌ افرادی که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی هستند، مشمول این سبد بوده و فعلاً تغییری در اعتبار و تعداد این افراد ایجاد نخواهد شد.

میدری در پاسخ به این سؤال که مرحله بعدی سبد کالا چه زمانی خواهد بود،گفت: مرحله بعدی در آینده اعلام خواهد شد و قطعاً بعد از ماه محرم انجام می‌شود.

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا از محل منابع حاصل شده از حذف یارانه اقشار پردرآمد به اشتغال هم تخصیص داده خواهد شد یا خیر، حذف 2 میلیون نفر از یارانه‌بگیران در مقابل میزان پرداختی رقم ناچیزی است و تصمیم‌گیری درباره آن منوط به تصمیم‌گیری در هیأت دولت است.

معاون رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین از ادامه حذف یارانه اقشار پردرآمد جامعه تا سقف 6 میلیون نفر خبر داد که با استفاده از بانکهای اطلاعاتی با کمترین خطای موجود در وزارت رفاه انجام شود.

انتهای پیام/7008

منبع: فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان