۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین گودرزی; به من دشنام بدهند اما برای تخریبم ورزش را قربانی نکنند
کد خبر: ۱۱۴۱۵۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۱۹ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

از کشورهای حاشیه خلیج فارس بزرگتریم اما مقابل‌شان دچار مشکل می‌شویم

گودرزی; به من دشنام بدهند اما برای تخریبم ورزش را قربانی نکنند

وزیر ورزش و جوانان گفت: آنهایی که مخالف من هستند، تصور نکنند که جای کسی را اشغال کرده‌ام و از ورزش برای تخریب من استفاده نکنند.

گودرزی; به من دشنام بدهند اما برای تخریبم ورزش را قربانی نکنند
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ، محمود گودرزی در سخنرانی خود در نمایشگاه استعدادیابی ورزشی اظهار داشت: برخی‌ها این سوال را مطرح می‌کنند که شما در ورزش چه کار کرده‌اید؟ اینها تصور می‌کنند که ورزش مانند یک ساختمان است که باید پیشرفت آن مشهود باشد. این در حالی است که ورزش از سرمایه‌های نامرئی به حساب می‌آید که اثرات آن در جامعه بروز می‌کند.

وی افزود: برخی از اصحاب رسانه و سیاسیون عادت کرده‌اند که به جای کمک کردن، تخریب کنند. آنها از ما می‌پرسند برنامه‌ای که ارائه‌ کرده‌ایم چه شده است، این در حالی است که یک میراث شوم از گذشته به ما رسیده و نمی‌توان کار شگرفی در آن انجام داد. طبق آخرین آماری که گرفتند، 4 هزار و 460 پروژه رها شده در ایران وجود دارد که برای اتمام کار آنها به پول نیاز داریم. ما الان در این وضعیت هستیم و می‌خواهیم به شرایط مطلوب برسیم. شرایط فعلی به زعم من مطلوب نیست چون حرکت ما لحظه‌ای، غیرمستمر و سلیقه‌ای است.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: کار استعدادیابی باید ساماندهی‌شده و جهت‌دار باشد. در حوزه ورزش همگانی کار توسعه ورزش همه ایران را دربرمی‌گیرد و باید به شکلی فعالیت کنیم که استعدادهای مختلف بروز کنند. این مسئله زمینه‌ساز توسعه ورزش قهرمانی و سلامت جامعه است و نظام سلامت کشور را نیز تامین می‌کند. ما به همین دلیل به این نتیجه رسیدیم که 10 درصد از اعتبارات را به استعدادیابی اختصاص بدهیم و با همین 10 درصد شاهد بودیم که در پایان سال گذشته، 10.5 درصد به جمعیت ورزش‌کنندگان کشور اضافه شد.

گودرزی با اشاره به آمار ورزش‌کنندگان در ایران و سایر نقاط جهان گفت: جمعیت ورزش‌کنندگان در خوش‌بینانه‌ترین حالت 15 درصد است که این رقم در کشورهای توسعه یافته به 75 درصد می‌رسد. باید کار فشرده، سنگین و با برنامه داشته باشیم که گذاشتن اعتبار یکی از همین برنامه‌ها است.

وی تصریح کرد: موضوع دیگر در استعدادیابی بحث حوزه قهرمانی است. برای فعالیت در این حوزه باید برنامه مدون داشت چرا که توسعه ورزش قهرمانی منجر به توسعه بخش همگانی نیز می‌شود، چون جوانان با درخشش قهرمانان ورزشی به ورزش جذب می‌شوند.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: چندی قبل سوال کردم که چند مرکز استعدادیابی در ایران وجود دارد که به من گفتند تعداد این مراکز بسیار کم شده و حتی برخی از آنها به انباری تبدیل شده است. ما برای 3 سال مبلغ 18 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفتیم که طی یک سال گذشته 12 مرکز استعدادیابی راه‌اندازی شده است. بدون شک کار استعدادیابی یک کار ریشه‌ای است که در کوتاه‌ مدت جواب نمی‌دهد و در واقع این شیوه کار برای مدیران نتیجه‌گرا هرگز مناسب نیست. زمینه‌های کشف و استعدادیابی باید فراهم شود و ضمن حمایت از استعدادها بتوانیم آنها را به شرایط ظهور و شکوفایی برسانیم، البته باید شرایط ژنتیکی را نیز در نظر گرفت این در حالی است که دانشمندان صرف توجه به ژنتیک را در این شکوفایی موثر نمی‌دانند و معتقدند باید علایق را نیز در نظر گرفت.

گودرزی ادامه داد: استعدادهای ورزشی باید حمایت شوند و در مرحله کشف نمانند. این اتفاق باید رخ بدهد تا ورزش قهرمانی پیشرفت کند، البته نیاز به ملزوماتی است که در رابطه با این موضوع مشکلاتی وجود دارد اما مانعی نیست و باید نقایص و کمبودها جبران شوند.

وی با اشاره به بحث آمایش گفت: یکی از کارهای مبنایی ما موضوع آمایش هر رشته است و بدان معناست که ما بررسی کنیم در مناطق مختلف چه سلایقی وجود دارند که البته این علایق نیز همواره در حال تغییر هستند. ما باید تلاش کنیم که نگاه اقتصادی داشته باشیم یعنی به صورت آمایشی به ورزش نگاه کنیم. بدون شک اگر این عناصر در کنار هم قرار بگیرند قطعا شاهد موفقیت خواهیم بود.

وزیر ورزش و جوانان با مثال زدن استان مازندران به عنوان قطب کشتی ایران اظهار داشت: در فوتبال نیز علایق زیادی وجود دارد و شناسایی نخبگان و سوق دادند جمعیت و تقویت‌ آنها باعث می‌شود که از یک پشتوانه قوی برخوردار باشیم. ما از نظر کمی و کیفی از کشورهای حاشیه خلیج فارس بزرگتر هستیم اما در زمان مسابقه دچار مشکل می‌شویم، البته این موضوع ربطی به فدراسیون فعلی ندارد.

گودرزی گفت: نباید در سطح بین‌المللی این قدر در مدال‌آوری نوسان داشته باشیم. همانگونه که می‌دانید ایران در دوره‌های مختلف المپیک 5،6 و حتی 12 مدال کسب کرده که البته بعدها این مسئله تکرار نخواهد شد و باز دچار افت می‌شویم به همین دلیل باید نگاه بلندمدت داشته باشیم. برای تخریب من نیازی به قربانی کردن ورزش نیست و برخی افراد می‌توانند به من دشنام بدهند. آنها تصور نکنند که من جای کسی را اشغال کرده‌ام، باید نگاه همه از منافع شخصی دور باشد.

وی در پایان گفت: نتیجه‌گرایی کوتاه‌ مدت برای ورزش سم است، البته نتیجه‌گرایی خوب است اما باید زمان و برنامه را نیز در نظر داشته باشیم. نباید در باد نتایج بخوابیم و فقط به دنبال هزینه کردن در کوتاه مدت باشیم. این مسئله باعث می‌شود در بلندمدت نتوانیم تیم‌هایی در یک سطح داشته باشیم.


انتهای پیام/7008

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان