۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین حضور وزیر غیرمنتظره بود/ از نوروزی توقع طلا داشتم
کد خبر: ۱۱۴۱۴۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۱۹ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

محمد بنا:

حضور وزیر غیرمنتظره بود/ از نوروزی توقع طلا داشتم

سرمربی تیم ‌ملی کشتی فرنگی درباره عملکرد فرنگی‌کاران در ر‌قا‌بت‌های قهرمانی ارتش‌های جهان اظهار نظر کرد.

حضور وزیر غیرمنتظره بود/ از نوروزی توقع طلا داشتم
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ، محمد بنا درباره حضور وزیر ورزش و جوانان در خانه کشتی و بازدید از تمرینات تیم ‌ملی کشتی فرنگی، اظها‌ر کرد: جا دارد از وزیر ورزش و جوانان صمیمانه تشکر کنم. این بازدید بسیار غیر منتظره بود و من این انتظار را نداشتم که گودرزی به سر تمرینات تیم ‌ملی بیاید. روز قبل از آن نیز سجادی به تمرینات آمد و این بازدیدها نشان می‌دهد که نگاه ویژه‌ای به کشتی در وزارت ورزش و جوانان برقرار است. از این که آنها به ورزش اول ایران توجه نشان می‌دهند بسیار خوشحال هستیم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی درباره صحبت‌های مطرح شده در این دیدار، گفت: برخی از کشتی‌گیر‌ان و مربیان تیم ‌ملی خواسته هایی از وزیر ورزش و جوانان داشتند که او نیز قول داد آنها را پیگیری کند. یکی از کشتی‌گیر‌ان درخواست شغل داشت و یکی، دو نفر دیگر هم مشکلات اداری داشتند. دیروز هم جعفری، سرپرست تیم ‌ملی به وزارت ورزش و جوانان رفت تا پیگیر این موارد باشد و خو‌شبختا‌نه گودرزی قول مساعد داد تا این موارد را حل کند. توجه به خواسته‌های کشتی‌گیر‌ان و کادرفنی تیم ‌ملی قطعا باعث دلگرمی و افزایش انگیزه آنها خواهد شد.

وی در ادامه درباره عملکرد فرنگی کاران ایران در ر‌قا‌بت‌های قهرمانی ارتش‌های جهان که یک مدال طلا و پنج برنز در پی داشت، خاطر‌ نشان کرد: تا مربیان آنها به ایران نیایند و درباره عملکرد آنها توضیح ندهند، نمی‌توانم خیلی درباره وضعیتشان توضیح بدهم و بحث درستی را مطرح کنم، اما در چهار وزن دوم توقع داشتم کشتی‌گیر‌انمان مدال‌های بهتری بگیرند. از اخباری توقع داشتم که بسیار بهتر از اینها عمل کند. البته او در یک سال و نیم گذشته تقریبا درگیر تمرینات تیم ‌ملی نبوده است و این موضوع در کارش اثر گذار بود و از دور ر‌قا‌بتها کنار رفت.

بنا با اشاره به کسب مدال برنز توسط امید نوروزی پس از مدت‌ها دوری از تشک مبارزه گفت: نوروزی مقابل کشتی‌گیر‌ کشور میزبان شکست خورد و نتوانست به مدال طلا برسد. البته برای شروع کسب این نتیجه‌ بد نبود، ولی نمی‌شود این نتیجه‌ را خوب دانست، چرا که نوروزی باید به مدال طلا می‌رسید.

سرمربی تیم ‌ملی کشتی فرنگی با بیان این که از عملکرد بشیر باباجان زاده، سنگین وزن ایران در ر‌قا‌بت‌های قهرمانی ارتش‌های جهان که به مدال برنز رسید، رضایت دارد، تصریح کرد: برای باباجان زاده خیلی خوشحالم چون او کشتی‌های خوبی گرفت و برای مدال برنز موفق شد کشتی‌گیر روس را شکست دهد. او به کشتی‌گیر بلاروس هم نزدیک باخت و حریف اوکراینی را نیز شکست داد. او با این عملکرد من را خیلی امیدوار کرد. پیش از این مسابقات با او صحبت کردم و به او گفتم برای من این ر‌قا‌بت‌ها و نحوه عملکرد تو بسیار مهم است. البته باید بگویم با شناختی که از قابلیت‌های باباجان زاده داشتم غیر از طلا از او انتظار نمی‌رفت، ولی برنز او هم برای من مانند طلا است.

سرمربی تیم ‌ملی کشتی فرنگی با اشاره به کسب مدال برنز توسط محسن حاجی پور در وزن 59 کیلوگرم، گفت: از کشتی‌های حاجی پور و مدال برنزی که گرفت نیز بسیار خوشحال هستم. حریف مصری که باعث باخت حاجی پور شد کشتی‌گیر خوبی است. اما این که او توانست برای مدال برنز حریف روس را از پیش‌رو بردارد بسیار خوب بود. ان‌شا‌ء‌الله از اردوی بعد حاجی پور نیز به جمع کشتی‌گیر‌ان تیم ‌ملی اضافه خواهد شد.

بنا همچنین گفت: از گرایی نیز خیلی راضی هستم و او با عملکرد خوب خود توانست تنها مدال طلای فرنگی را نصیب ایران کند.

وی درباره این که گفته می‌شود بنی تمیم، کارهای مربوط به مدیر تیم ملی را تا ر‌قا‌بتهای المپیک انجام می‌دهد، اظها‌ر کرد: او محبت کرد و پذیرفت که رابط میان ما و فدراسیون کشتی باشد. البته این موضوع در اختیار و با تشخیص فدراسیون کشتی است. مسئولیت من تیم ‌ملی است و دوست دارم در این 10 ماه فقط به فکر مسائل فنی باشم و قرار است هر کار دیگری هم که داشته باشیم به بنی تمیم بگوییم تا او به مسئولان فدراسیون انتقال دهد.

سرمربی تیم ‌ملی کشتی فرنگی درباره وضعیت وزن 66 کیلوگرم تیم ‌ملی کشتی فرنگی و حضور چهره‌های مختلف گفت: افشین بیابانگرد نیز از 71 کیلوگرم به این وزن خواهد آمد تا بتواند برای کسب سهمیه المپیک شانس داشته باشد. البته او در مسابقات پیش‌رو در همان وزن 71 کیلوگرم کشتی می‌گیرد ، ولی در آینده و برای حضور در المپیک به وزن 66 کیلوگرم خواهد آمد. از سوی دیگر نوروزی، گرایی و زیدوند را نیز در این وزن داریم و مطمئنا ر‌قا‌بت این نفرات بسیار زیبا و حساس خواهد شد. سعی می‌کنیم که بهترین تصمیم را بگیریم و بهترین کشتی‌گیر‌ را انتخاب و به المپیک اعزام کنیم.

بنا در ادامه با بیان این که پس از آمدنش به تیم ‌ملی وضعیت روحی نفرات تیم ‌ملی مخصوصا حمید سوریان بسیار بهتر شده است، افزود: سوریان شب گذشته به سوئیس رفت تا در جلسه اتحادیه جهانی کشتی شرکت داشته باشد و قرار است تا 48 ساعت آینده باز گردد. او در تمرینات بسیار خوب ظاهر شد و با مهرداد مردانی تمرینات بسیار خوبی داشت و از لحاظ روحیه نیز در وضعیت مناسبی قرار دارد. البته همه نفرات تیم ‌ملی در چند روز گذشته از لحاظ روحی بسیار پیشرفت کرده‌اند و با انگیزه زیاد در حال تمرین کردن هستند. امیدوارم که همه این تلاشها و اقدامات به کسب نتایج خوب که بتواند رضایت مردم را در پی داشته باشد منجر شود.


انتهای پیام/7008

منبع: ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان