۲۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۹ چهارشنبه

صبح قزوین کالای باکیفیت داخلی زمینه قاچاق کالا را از بین می‌برد
کد خبر: ۱۱۴۰۱۷ نویسنده: مجتبی خسروتاج تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۱۵ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت:

کالای باکیفیت داخلی زمینه قاچاق کالا را از بین می‌برد

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:اگر کیفیت و قیمت کالا، رضایت مصرف کننده را تامین کند می تواند زمینه قاچاق کالا را از بین ببرد.

کالای باکیفیت داخلی زمینه قاچاق کالا را از بین می‌برد
مجتبی خسروتاج، قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در مصاحبه با صبح قزوین در خصوص آمار 16 میلیارد دلاری قاچاق کالا در کشور اظهار کرد: بر اساس جلساتی که در ستاد مبارزه با قاچاق کالا برگزار شد، برآوردهای لازم جهت بررسی وضعیت کنونی و آمار اعلام شده صورت گرفت.
وی افزود: به عنوان مثال، شمش طلا به‌طور متوسط، 80 تا 90 تن در سال مورد نیاز کشور است که برای تولید انواع و اقسام محصولات زرین استفاده می‌شود.
این مسئول ادامه داد: آنچه که در قالب سفارش رسمی از گمرکات رسمی کشور وارد می‌شود به 100 تن نیز می‌رسد و نشان می‌دهد که حجم بسیار بالایی از شمش طلا به صورت غیر رسمی وارد کشور می‌شود؛همچنین در بخش های دیگر نیز همین وضعیت را داریم.
وی ابراز کرد: دروازه های ایران اسلامی در مرزهای آبی و خاکی باید به سوی واردات تولیدات قاچاق بسته شود و گمرک و مرزبانان باید این کمبود زیر بنایی را برطرف سازند.
خسروتاج تصریح کرد: افزایش دامنه واردات و کالاهای قاچاق به حجم بیماری ها در بدنه اقتصاد کشور افزوده است و متاسفانه مرزهای کشور در قالب بازارهای محلی دریچه ورود این کلاها به ایران اسلامی هستند.
وی با بیان اینکه لازمه تولید داشتن سرمایه و نیروی انسانی متخصص و وجود فناوری نوین است ،گفت: در این باره پس از انقلاب اسلامی اقدامات بسیار خوبی انجام شد و به طور نمونه 160 میلیارد دلار مبادلات تجاری که سال گذشته داشتیم نشان می دهد اقتصاد کشور با دنیا در تعامل بوده است و موضوع تحریم در آن نقش تعیین کننده ای ندارد.

خسروتاج گفت: البته زمانی که تحریم وضع می شود بر خلاف همه شعارهای مدعیان تجارت جهانی است و مشکلاتی مانند بالا رفتن قیمت تمام شده کالا را موجب می شود از این رو دپیلماسی خارجی ما در جهت لغو تحریم و احقاق حقوق مردم فعال شده است اما در عین حال در داخل باید با تکیه بر ظرفیت ها و تولیدات داخلی، ضمن تامین نیازهای داخلی، بازارهای صادراتی را نیز توسعه دهیم.
قائم مقام وزیر صنعت درباره تاثیر کالای قاچاق بر تولید داخل گفت: اگر کیفیت و قیمت کالا، رضایت مصرف کننده را تامین کند می تواند زمینه قاچاق کالا را از بین ببرد.
خسروتاج با بیان اینکه باید تولید داخلی را از نظر قیمت و کیفیت رقابتی کنیم افزود: تبلیغات و فرهنگ سازی هم می تواند در اقبال مردم به مصرف کالای داخلی و کاهش قاچاق موثر باشد.
انتهای پیام/6001


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان