۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین در ۱۰ ماه آینده باید تمام عقب ماندگی ها را جبران کنیم
کد خبر: ۱۱۳۹۱۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۱۳ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

محمدبنا:

در ۱۰ ماه آینده باید تمام عقب ماندگی ها را جبران کنیم

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان ایران گفت: تیم ایران ۳ سال پس از المپیک ۲۰۱۲ لندن را از دست داده است و باید این عقب ماندگی را در ۱۰ ماه آینده تا المپیک ۲۰۱۶ ریو جبران کنیم.

در ۱۰ ماه آینده باید تمام عقب ماندگی ها را جبران کنیم
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ، محمدبنا در جریان نخستین تمرین این تیم در جمع خبرنگاران افزود: از امروز تا رقابت های کشتی بازی های المپیک 2016 ریو، 317 روز وقت داریم، برنامه های آماده سازی 17 اردو را که حاصل مشاوره با اعضای کادر فنی است را با رسول خادم رییس فدراسیون کشتی مرور کردیم و از امروز هم کارمان را کلید زدیم.
وی افزود: اما کار اصلی ما از اردوی بعدی که تمام ستاره های کشتی ایران در آن حضور خواهند داشت، آغاز می شود، چراکه در این اردو چند تن از کشتی گیران طراز اول ایران به خاطر شرکت در رقابت های قهرمانی ارتش های جهان در کره جنوبی، حضور ندارند.
بنا در مورد برنامه های تیم ملی کشتی فرنگی خاطر نشان کرد: ابتدا ما باید 3 سهمیه باقی مانده المپیک را به دست آوریم و بعد به فکر کسب مدال باشیم، در واقع یک جوری باید حرکت کنیم که شرمنده مردم نشویم .
وی گفت: طبیعی است که شرایط کشتی گیران به دلائل مختلف از جمله بازگشت از مسابقات جهانی ایده ال نباشد، ما باید کمی صبر کنیم تا با بررسی شرایط تک تک ستاره های کشتی ببینیم روند آماده سازی آنها چگونه پیش می رود و برای دستیابی به آمادگی مطلوب چه باید کرد.
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان تصریح کرد: ما تلاش کردیم در این اردو با دور هم جمع کردن تمام ستاره ها و ایجاد یک رقابت بین آنها، کشتی فرنگی را به مسیر اصلی خودش که همان تلاش بی وقفه برای رسیدن به موفقیت است، برگردانیم، اما نباید فراموش کرد که برای دستیابی به این مهم باید کمی صبر داشته باشیم، تا ببینیم کشتی گیران در کجای کار قرار دارند و برای رسیدن آنها به بالاترین پتانسیل چه اقداماتی باید انجام شود.
وی افزود: من برای بازگشت دوباره به کشتی فرنگی هیچ قرار و مداری با کسی نگذاشتم ، فقط به خاطر مردم و خارج کردن کشتی فرنگی از شرایط سختی که دارد، بازگشتم .
محمد بنا گفت: در این شرایط تنها من و کادر فنی من است که می تواند، در مدت باقی مانده تا المپیک تیم ملی کشتی فرنگی ایران را به سرمنزل مقصود برساند، این واقعیتی است که شورای فنی هم به آن واقف است و حتی بدون اینکه اعضای آن با من تماسی داشته باشند، رای به بازگشت بنده داد.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: در گذشته هم انتخابی داشتیم ، منتهی به یک شکل دیگر، اکنون رسول خادم و شورای فنی فرایندی را برای رقابت های انتخابی تدوین کرده اند که همه مدعیان پیراهن تیم ملی باید از مسیر آن گذشته و ملی پوش شوند.
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی افزود: من در تمامی اوزان اعتقاد به برگزاری انتخابی دارم و حتی حمید سوریان هم استثنا نیست، همه در یک شرایط قرار دارند و باید از فیلتر انتخابی ها گذشته و به پیراهن تیم ملی کشتی فرنگی در المپیک برسند، در ضمن دراین راستا ما هر کاری بخواهیم انجام دهیم با هماهنگی رسول خادم ریاست فدراسیون خواهد بود.
بنا علت غیبت تنی چند از کشتی گیران دعوتی در این اردو را شرکت آنها در مسابقات قهرمانی ارتش ها، تاخیر در پرواز و اجازه 2 تن از کشتی گیران برای رسیدگی به مسائل شخصی عنوان کرد و گفت : عبدولی امشب می رسد، علی ارسلان و حسینی هم اجازه گرفته اند و می آیند، بقیه همه هستند.
وی تاکید کرد: اطمینان داشته باشید که در اردوهای بعدی حاجی پور که راهی مسابقات ارتش های جهان شده است و محمدفقیری به اردو دعوت خواهند شد و در حال حاضر هم در وزن 58 کیلوگرم به منظور پشتوانه سازی حمید سوریان چند جوان به اردو دعوت شده اند تا کم کم به پختگی لازم برسند.
بنا در خصوص برنامه های آماده سازی اختصاصی کشتی گیران از جمله حمید سوریان گفت: برنامه های تک تک کشتی گیران با هم فرق می کند که بدون شک کادر فنی برای آنها برنامه ریزی خاصی دارد، در این میان سوریان یکی از امیدهای ایران در المپیک است که باید درابعاد مختلف به آمادگی لازم برسد.
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان در پایان خاطر نشان کرد: مهم ترین هدف این اردو، ریکاوری و برگرداندن روحیه کشتی گیران است که نام آن را اردوی هماهنگی گذاشته ایم، تمامی ستاره ها و کشتی گیران دعوتی احتیاج به یک سری ریکاوری روحی دارند که سوریان هم از این امر جدا نیست.
محمدبنا از 35 کشتی گیر برای شرکت در این اردو که تا 23 مهرماه جاری ادامه خواهد داشت، دعوت کرده بود که تا عصر امروز یکشنبه 25 نفر خود را به سرپرست اردو معرفی کرده بودند.


انتهای پیام/7008

منبع: ایرنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان