۲۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۸ سه شنبه

صبح قزوین بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شود
کد خبر: ۱۱۳۶۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

دبیر جشنواره فرهنگی هنری ابن الرضا:

بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شود

علیجانی: امروز امام مسلمین، امر بر این دارند که بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شود. درهمین راستا اولین اقدام ما شناساندن این جایگاه رفیع وعظیم که لطف حضرت علی بن موسی الرضا(علیه السلام) می باشد بر ما عنایت شده را باید به دیگران بشناسانیم.

بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شود
به گزارش صبح قزوین، علی علیجانی دبیر جشنواره فرهنگی هنری ابن الرضا در خصوص این جشنواره در گفت و گو با خبرنگار صبح قزوین، گفت: نگاه ویژه به این آستان مقدس نباید فقط درزیارت و یا احترام باشد، اینها همه در جای خود اصل است؛ ولی نگاه فرهنگی بعد دیگری دارد که در فرامین رهبر ظم انقلاب همین را می بینیم .
وی ادامه داد: اگر آن روز امام خمینی(ره) به جوانان اعلام می کند که درعرصه جهاد جبهه را خالی نگذارید، امروز امام مسلمین، امر بر این دارند که بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شود.
درهمین راستا اولین اقدام ما شناساندن این جایگاه رفیع وعظیم که لطف حضرت علی بن موسی الرضا(علیه السلام) می باشد بر ما عنایت شده را باید به دیگران بشناسانیم.
علیجانی اظهار کرد: اولین اقدام برپایی جشنواره ابن الرضا بود که به لطف الهی درکمترین زمان بیش از 100 اثر به دبیرخانه این جشنواره تحویل داده شد، این آثار ارزشمند نه از استان قزوین بلکه از استان های دیگر هم شرکت داشتند و این همان لطفی است که فرزند امام رضا بر مردم قزوین و ما نوکران و خادمین این بارگاه عظیم دارد.
درهمین راستا دومین همایش بزرگداشت و نکوداشت امامزاده حسین (ع) واختتامییه جشنواره ابن الرضا (ع) برگزار خواهد شد؛ دراین مراسم از نفرات برتر جشنواره وهمچنین از مفاخر چهره های ماندگار که خادمی این آستان را بر خود مدال افتخار می دانند تجلیل و قدردانی خواهد شد.
دبیر جشنواره فرهنگی هنری ابن الرضا افزود: من همین جا باید خدمت همه مردم عزیز وهم استانی برسانم این آستان از امتیاز 5 به 100 رسیده است.
دربرنامه های فرهنگی واجتماعی امروز از انزوایی که این آستان مقدس داشت به یک جایگاه ویژه دراستان و کشور رسیدیم.
خیلی ازبرنامه های این آستان نمونه کشوری شده وسازمان اوقاف درسرارکشور به اجرا درآورده؛ مثل عقد زوج های جوان درمناسبت های مذهبی وملی، احیاءشب نیمه شعبان و جشن امامت ولی عصر(عج) بوده است.
وی در پایان یادآور شد: ولی دربین خادمین این بیان را داریم که هنوز ما درنقطه صفر هستیم و جای زیاد برای کار دارد.
من از همه مسئولین محترم درخواست دارم عنایت ویژه به این بارگاه منور داشته باشند.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان