۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین قیمت تمام شده آب ۲۰۰۰ تومان می‌شود
کد خبر: ۱۱۲۸۴۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۱۰ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا:

قیمت تمام شده آب ۲۰۰۰ تومان می‌شود

معاون آب و آبفای وزیر نیرو: معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: پایین بودن نرخ فروش هر لیتر آب در مقابل قیمت تمام‌شده بالای آن موجب شده است که بنیه مالی شرکت‌های آب و فاضلاب ضعیف باشد.

قیمت تمام شده آب ۲۰۰۰ تومان می‌شود
به گزارش سرویس اقتصادی  صبح قزوین ، رحیم میدانی گفت: در صورتی که شرکت‌های وزارت نیرو به واقع از لحاظ درآمد و قیمت فروش آب وضعیت مناسبی داشتند، می‌توانستند از محل منابع داخلی پروژه‌ها را سریع‌تر اجرا کنند.
میدانی اظهار کرد: اتکای وزارت نیرو در اجرای پروژه ها فقط به اعتبارات دولتی نیست و در جذب اعتبارات بخش خصوصی نیز اقدامات خوبی انجام شده است.
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: وزارت نیرو در سطح کشور قراردادهایBOT و BOO موفقی با مجموع ارزش نزدیک به چهار هزار و 200 میلیارد تومان با بخش خصوصی قرارداد بسته است.
وی خاطر نشان کرد: حتی این قراردادها نیز در نهایت به اعتبارات دولتی ختم می‌شود، چرا که پروژه‌هایی که بخش خصوصی اجرا می کند، قیمت تمام شده بالایی دارند.
میدانی ادامه داد: با اجرای بخشی از این پروژه‌ها قیمت تمام شده هر لیتر آب به 2 هزار تومان و در صورتی که برخی به سراغ پروژه‌های نمک زدایی نیز بروند به 30 هزار تومان بابت هر لیتر می رسد در حالی که قیمت عرضه آب به مصرف‌کنندگان در کشور نزدیک به 300 تومان است.
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: همین موضوع پایین بودن نرخ هر لیتر آب در مقابل قیمت تمام‌شده بالای آن موجب شده است که بنیه مالی شرکت‌های آب و فاضلاب ضعیف باشد و نتوانند این مبالغ را بر اعتبارات دولتی که محدودیت‌های خاص خود را دارد، اضافه کنند.


انتهای پیام/7008

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان