۲۱/محرّم/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۵/۰۶ شنبه

صبح قزوین برگزاری کلاس های کارشناسی ارشد به صورت رایگان
کد خبر: ۱۱۱۲۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدیر مؤسسه فرهنگیِ قرآن و عترت سیدالساجدین خبرداد:

برگزاری کلاس های کارشناسی ارشد به صورت رایگان

یوردخانی: هزینه کلاس های کارشناسی ارشد در مؤسسات و آموزشگاههای دیگر، کمتر از دو میلیون نیست در حالی که ما این کلاس ها را، در جهت ارتقاء سطح علمی حافظین قرآن به صورت رایگان برگزار می کنیم.

برگزاری کلاس های کارشناسی ارشد به صورت رایگان
به گزارش صبح قزوین، لیلا یوردخانی مدیر مؤسسه فرهنگیِ قرآن و عترت سید الساجدین، در گفتگو با خبرنگار صبح قزوین، اظهار داشت: چندی پیش، قانونی در مجلس شورای اسلامی وضع شد مبنی بر این که، حافظان قرآن کریم با تحصیلات پایین، در صورت تمایل می توانند با شرکت در کنکور کارشناسی ارشد، لیسانس علوم قرآنی دریافت کنند.
این قانون، در مورد حافظان کل قرآن به تصویب رسید.
  مدیر مؤسسه سید الساجدین در ادامه توضیح داد: حافظان قرآن 3 تا4 سال زحمت می کشند و با تلاش بسیار، موفق به حفظ قرآن می شوند.
این در حالی است که اگر، از کسانی که لیسانس علوم قرآنی دارند، خواسته شود تا آیاتی از قرآن به صورت حفظ بخوانند، قادر به این کار نیستند.
بعضی از این افراد، متأسفانه حتی سواد خواندن صحیح قرآن را هم ندارند و این اجحافی در حق حافظین می باشد.
ما این کلاس ها را در قزوین برگزار می کنیم تا حافظان از سواد دانشگاهی بهره مند شوند.

1

کلاس های کارشناسی ارشد برای اولین بار در موسسه سیدالساجدین برگزار می شود یوردخانی خاطر نشان کرد:  کلاس ها کاملأ رایگان هستند و حافظین می توانند با شرکت در این کلاس ها، از مزایای آن بهره مند شوند.
هزینه این کلاس ها در جاهای دیگر، کمتر از دو میلیون نیست ولی ما، شرایطی فراهم کردیم تا حافظان کل قرآن بدون پرداخت شهریه در این کلاس ها شرکت کنند.
  مسئول برگزاری کلاس های کارشناسی ارشد، یادآور شد: کسانی که حافظ کل قرآن هستند ودارای مدرک لیسانس می باشند، می توانند با شرکت در کنکور کارشناسی ارشد، مدرک فوق لیسانس دریافت کنند.
  افراد بعد از قبولی  در آزمون  ، شهریور سال بعد به صورت شفاهی  آزمون حفظ کل قرآن، در شهر تهران می دهند و در صورت تأیید داوران در این مرحله، با ارائه پایان نامه و بدون گذراندن واحد های دانشگاهی،  مدرک فوق لیسانس اخذ می کنند.
  وی در ادامه اذعان داشت: کلاس های کارشناسی ارشد، برای اولین بار در این کانون تشکیل می شود.
سال گذشته کلاس صرف و نحو عربی برگزار شد، امسال نیز کلاس اتقان، علوم حدیث و تفسیر قرآن کریم دایر خواهد شد.
این کار به صورت آزاد و در جهت ارتقاء سطح علم و دانش حافظان قرآن، صورت می پذیرد.

index

شروع کلاس ها ی  کارشناسی ارشد از مهرماه مدیر موسسه قرآنی سید الساجدین با اشاره به استقبال خوب حافظین از برگزاری کلاس ها، اضافه کرد: حافظین علاقمند به ادامه تحصیل، استقبال خوبی از برگزاری این کلاس ها کردند.
بسیاری از حافظان، طی تماس هایی جویای اطلاعاتی در مورد نحوه ثبت نام، تاریخ شروع کلاس ها و هزینه آن شدند.
  یوردخانی در مورد تاریخ شروع کلاس ها ، عنوان کرد: کلاس های کارشناسی ارشد، از مهر ماه شروع خواهد شد.
این کلاس ها یک روز در هفته و هر جلسه به مدت سه ساعت می باشد .
  وی درپایان اذعان داشت: در این کلاس ها، از اساتید مجرب و توانایی بهره مند خواهیم شد از جمله، خانم سید صادقی که دارای مدرک کارشناسی ارشدِ علوم قرآنی و حافظ کل قرآن کریم می باشند.
انتهای خبر/2004

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان