۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین اعتیاد و بیکاری مهم‌ترین مشکل زوج‌های متقاضی طلاق
کد خبر: ۱۱۱۰۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

معاون اداره‌کل بهزیستی قزوین عنوان کرد:

اعتیاد و بیکاری مهم‌ترین مشکل زوج‌های متقاضی طلاق

رحمانی: اعتیاد و بیکاری از مهم‌ترین مشکلات زوج‌های متقاضی طلاق در مرکز مداخله کاهش طلاق بهزیستی این استان است.

اعتیاد و بیکاری مهم‌ترین مشکل زوج‌های متقاضی طلاق
به گزارش صبح قزوین، بهاره رحمانی معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان قزوین اظهار داشت: زوج‌های مراجعه‌کننده به مرکز مداخله کاهش طلاق بهزیستی استان قزوین با مشکلات مختلفی روبرو هستند.
وی افزود: اعتیاد، بیکاری و معضلات اقتصادی از مهم‌ترین مشکلات آنان است که باید برای کاهش و رفع آن اقدامات جدی در جامعه صورت گیرد.
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان قزوین با بیان اینکه زوج‌هایی که اعتیاد یا اختلالات شخصیتی دارند متأسفانه مشکلاتی مانند آزار و اذیت روحی برای فرزندان و همسر در خانواده ایجاد می‌کنند، بیان کرد: رفع این مشکلات برای کارشناسان بهزیستی در مرکز مداخله کاهش طلاق به دلیل پیچیده بودن سخت و دشوار است.
رحمانی ادامه داد: کارشناسان بهزیستی در مرکز مداخله کاهش طلاق با به‌کارگیری راهکارها و روش‌های مختلف سعی در کاهش این مشکلات دارند.
100 درصد پرونده‌های طلاق در بهزیستی به سازش منجر نمی‌شود وی با اشاره به اینکه 100 درصد پرونده‌های متقاضی طلاق در مرکز مداخله کاهش طلاق به صلح و سازش منجر نمی‌شود، عنوان کرد: کارشناسان بهزیستی این مرکز با توجه به امکانات موجود تلاش می‌کنند تا بتوانند این پرونده‌ها را با درصد بالایی منتهی به سازش کنند، که این موفقیت بزرگی برای مرکز یادشده محسوب می‌شود.
معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان قزوین با بیان اینکه رسیدگی به پرونده‌‌های زوج‌های متقاضی طلاق به دلیل مشکلات فراوان سخت و مشکل است، تصریح کرد: با این وجود کارشناسان بهزیستی با برطرف کردن برخی از این مشکلات احساس آرامش و رضایت‌مندی می‌کنند.
رحمانی با بیان اینکه طلاق یکی از بزرگترین آسیب‌های اجتماعی جامعه است، اظهار کرد: کارشناسان مرکز مداخله کاهش طلاق بهزیستی قزوین با هدف تحکیم، حفظ و انسجام کانون خانواده‌های متقاضی طلاق برای کاهش این آسیب در جامعه تلاش می‌کنند.
این مسئول یادآور شد: زوج‌هایی متقاضی طلاق به صورت خودمعرف، دادگستری، شورای حل اختلاف، مرکز مداخله در بحران و خدمات اجتماعی سیار به مرکز مداخله کاهش طلاق مراجعه می‌کنند.
معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان قزوین اضافه کرد: متقاضیان با مراجعه به دفتر یاد شده با مطرح کردن مشکلاتشان تلاش می‌کنند تا از وقوع طلاق جلوگیری و بنیان خانواده‌ را محکم‌تر کنند.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان