۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین امدادگران اورژانس، نیمه شب، جان مصدوم ناشی از ریزش کوه را نجات دادند
کد خبر: ۱۱۰۰۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

در بخش الموت استان قزوین؛

امدادگران اورژانس، نیمه شب، جان مصدوم ناشی از ریزش کوه را نجات دادند

به دنبال تماس شخصی با پایگاه اورژانس معلم کلایه و اعلام مجروح شدن و سقوط مردی ۷۲ ساله در حوالی روستای زواردشت یخش الموت استان قزوین، امدادگران اورژانس، ساعت یک بامداد روز ۱۳ شهریور ۱۳۹۲ و در کمتر از ۳۰ دقیقه، خود را با استفاده از آمبولانس و قاطر(در مسیرهای صعب العبور) به محل حادثه رسانده و جان مصدوم را نجات دادند.

امدادگران اورژانس، نیمه شب، جان مصدوم ناشی از ریزش کوه را نجات دادند
به گزارش صبح قزون به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، در عملیات نجات مذکور که با هدایت مرکز هدایت عملیات بحران این دانشگاه انجام شد، تیم امداد کوهستان هلال احمر قزوین نیز به نیروهای اورژانس ملحق شد و به یاری مصدوم شتافت.
این مرد 72 ساله با بالگرد امداد به قزوین منتقل شد.
مطابق این خبر، امدادگران با رسیدن بر بالین مصدوم متوجه شدند، مصدوم که به شغل چوپانی مشغول است، پس از ریزش کوه و برخورد سنگ با وی، به درون درّه سقوط کرده و دچار شکستگی دنده شده بود.
به همین خاطر، امدادگران بلافاصله اقدام های درمانی لازم را در محل انجام داده و به علت صعب العبور بودن مسیر و برای پیشگیری از وارد شدن صدمه بیشتر به وی، برای انتقال مصدوم به قزوین، درخواست اعزام بالگرد امداد به منطقه کردند.
بر این مبنا، صبح روز بعد، با روشن شدن هوا و در اولین زمان ممکن، بالگرد امداد هلال احمر استان قزوین به محل حادثه اعزام شد و این مصدوم در حالیکه امدادگران اورژانس کماکان وی را همراهی می کردند، از محل فرود بالگرد در مرکز آموزشی ـ درمانی ولایت، با آمبولانس اورژانس، مستقر در پایگاه بیمارستان رازی، به مرکز آموزشی ـ درمانی شهید رجایی منتقل شد.
گفتنی است، با انجام اقدام های درمانی تکمیلی، حال عمومی مصدوم، پس از انجام عملیات امداد و نجات 14 ساعته، رضایت بخش اعلام شده است.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان