۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین خانواده عامل اصلی پیشگیری از بروز جرم است
کد خبر: ۱۱۰۰۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

رئيس كانون اصلاح وتربيت پسران قزوين:

خانواده عامل اصلی پیشگیری از بروز جرم است

نور محمدی خانواده را مهمترين عامل اصلی پیشگیری از بروز جرم دانست و بر توجه بيشتر به تربیت کودکان و نوجوانان تأكيدكرد.

خانواده عامل اصلی پیشگیری از بروز جرم است
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومي اداره كل زندانهاي استان قزوين:حسن نورمحمدي در جلسه شورای طبقه بندی زندانیان با اشاره به اهمیت و جایگاه خانواده در دین مبین اسلام و سیره نبوی ، آنرا اولین و بهترین مدرسه تربيتي که نسلهای بشری از آنجا رشد می یابند برشمرد.
وي اظهارداشت:اگر والدین ياسرپرست خانواده افراد با مسئولیتی باشند قطعاً کانون خانواده محیط سالمی برای تعالی و رشد افراد آن خواهد بود.
نورمحمدي افزود:دین مسئولیت سنگین و خطیری را برعهده خانواده گذاشته وازآن بعنوان بهترین عمل صالح وارثی ماندگار یاد کرده است.
رئيس كانون اصلاح وتربيت پسران قزوين درادامه بااشاره به فرمايشات حضرت علي (ع) گفت:حضرت در نامه ای خطاب به فرزند بزرگوارش امام حسن مجتبی(ع)می فرمایند: فرزند عزیز در راه ادب آموزی تو از فرصت استفاده کردم و قبل از آنکه دل کودکانه ات سخت شود و عقلت به اندیشه های دیگری مشغول گردد به تربیت تو مبادرت نمودم و وظیفه پدری خود را انجام دادم.
نورمحمدي تصريح كرد:در مباني تربیتي ، تربیت دینی از جایگاه رفیعی برخوردار است.
تحقیقات نشان می دهد تربیت دینی در خانوادهها نقش اساسی در سلامت روان و سازگاری اجتماعی ايفامي كند.
وي همچنين اذعان داشت:مذهب می تواند خویشتن داری را که عنصر اساسی در تربیت است افزایش دهد و در این میان خانواده بعنوان اصلی ترین و اساسی ترین عنصر تربیت دینی تلقی شود.
نورمحمدي خانواده را زنجیره ارتباطی اجتماع و تضمین کننده رفاه و آسایش جامعه دانست و خاطرنشان كرد:هر چه میزان سازگاری فرزندان با جامعه بیشتر باشد نشان می‌دهد که خانواده نقش خود را به درستی ابراز داشته است.
رئيس كانون اصلاح وتربيت پسران قزوين در پايان متذكر شد:هر گونه تغییر و تحول اجتماعی باید اول از خانواده شروع شود.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان