۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین هدیه ۲۵۰ میلیون تومانی بسیج دانشجویی قزوین به روستائیان مناطق محروم
کد خبر: ۱۰۹۹۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی:

هدیه ۲۵۰ میلیون تومانی بسیج دانشجویی قزوین به روستائیان مناطق محروم

دانشجویان بسیجی دانشگاه علوم پزشکی قزوین به همت ناحیه بسیج دانشجویی و همکاری دانشگاه علوم پزشکی این استان با ارائه خدمات دندانپزشکی و پزشکی روزانه پنج میلیون تومان خدمت رایگان به روستائیان ارائه کردند.

هدیه ۲۵۰ میلیون تومانی بسیج دانشجویی قزوین به روستائیان مناطق محروم
به گزارش صبح قزوین به نقل از کیوسنا، درشش ماه اول سال( ایام تعطیلات نوروزوتابستان) دانشجویان بسیجی دانشگاه علوم پزشکی قزوین روستاهای (شهرستان شفت گیلان،طارم،الموت غربی وشرقی) را برای خدمت‌رسانی به محرومان انتخاب کردند.
روستاهایی که گرچه از نظر آب و هوا و فضای سبز بسیار غنی محسوب می‌شوند، ولی محرومیت در آنها زیر پوست طبیعت رخنه کرده است.
مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان قزوین در گفت‌و‌گو با خبرنگار کیوسنا می‌گوید: در این اردوهای جهادی نوروزوتابستان۱۰۰نفراز دانشجویان بسیجی دانشگاه علوم پزشکی قزوین برای نخستین بار از تجهیزات دندانپزشکی سیار استفاده کردند.
مهدی برزگر اضافه کرد: دو یونیت دندانپزشکی به همراه اتوکلاو و سایر تجهیزات دندانپزشکی، پزشکی و مامایی در این اردوها برای خدمت به محرومان استفاده شده است.
وی تأکید کرد: این اردوها در ایام نوروزوتابستان با قدرت پیگیری شده و هیچ کدام از دانشجویان جهادگر بسیجی در این زمینه خستگی به دل راه نداده‌اند.
مسئول برادران بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگارکیوسنا اعلام می‌کند: دانشجویان بسیجی گروه جهادی بدون مرز شهید شاطری درایام نوروز۹۲در روستاهای سالک با ۴۱۷ نفر، کشیم با ۹۹۲ نفر، ویسرود با ۸۶۶ نفر، طالقان با ۶۴۹ نفر، بیجارگاه با ۶۴۸ نفر، کلوان با ۵۱۴ نفر و ساینگاه با ۴۶۵ نفو۴۶۰نفرمحمدده،اردک،پلنگه واطراف ارائه خدمات دندانپزشکی و پزشکی کرده‌اند.
سیدعلیرضا جلیلی‌نسب که خودش دانشجوی سال دوم دندانپزشکی است، عنوان می‌کند: در هر روز بیش از ۱۰۰ معاینه دندانپزشکی، ۱۰ معاینه مامایی و ۳۰ معاینه پزشکی در این روستاها صورت گرفت.
وی اضافه می‌کند: در این اردوها از ست دندانپزشکی قابل حمل استفاده شده که حتی با موتور برق نیز قادر به فعالیت است.
جلیلی‌نسب ادامه می‌دهد: مردم این مناطق از نظر دندانپزشکی و پزشکی در محرومیت به سر می‌برند.
وی اضافه می‌کند: بیش از ۱۴ درصد جمعیت این روستاها بالای ۵۰ سال سن دارند و همین امر موجب شده تا بیماری‌های روماتیسم، استخوان درد، تب مالت، حیوان گزیدگی و … در این ناحیه شایع باشد.
این دانشجوی بسیجی بیان می‌کند: در این اردوها گروه‌های فرهنگی و جهادی در کنار گروه‌های درمانی، بهداشتی، پزشکی و دندانپزشکی به ارائه خدمات به روستائیان پرداخته و عید نوروز خود را با هم‌وطنان خود سر کردند.
وی تأکید می‌کند: در این اردوها از متخصص داخلی استفاده شد و در بحث مامایی نیز از جهادگران استان گیلان وقزوین همکاری به عمل آمد.
این دانشجویان اعلام می‌کنند: نخستین تجربه اردوهای جهادی و خدمت‌رسانی برای آنها جذاب بوده و از هر فرصت دیگری استفاده می‌کنند تا دوباره به این اردوها بازگردند.
امسال بیش از ۴۰ میلیون تومان به همت ناحیه بسیج دانشجویی استان قزوین و همکاری دانشگاه علوم پزشکی قزوین در این اردوها تجهیزات پزشکی و درمانی سیار تهیه شد.
جلیلوند مسئول گروه جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگارکیوسنابیان می‌کند: پس از دانشگاه تهران، استان قزوین نخستین گروه‌های جهادی استکه را خدمت‌رسانی دندانپزشکی به محرومان رادرسطح کشورداشته است.
وی عنوان می‌کند: این گروه‌های جهادی آمادگی لازم را برای سیل، زلزله و دیگر حوادث غیر طبیعی و طبیعی دارند.
جمعی ازاهالی این مناطق در گفت‌و‌گو با خبرنگار کیوسنابیان فرمودند: شغل مردم این روستاها کشاورزی و دامداری است و به علت فاصله زیادی که تا شهر دارد، مردم با سختی می‌توانند به پزشک مراجعه کنند و در این مناطق نیز تنها یک پزشک عمومی آن هم هفتگی حضور دارد و دندانپزشکی که توسط گروه‌های جهادی صورت گرفت کمک زیادی به مردم این روستاها کرد.
در این اردوها روزانه بیش از ۵۰ نفر به صورت رایگان تحت درمان قرار می‌گرفتند که از این تعداد ۵۰ درصد برای کشیدن، ۳۰ درصد برای پر کردن و ترمیم و ۲۰ درصد هم برای جرم‌گیری دندان‌های خود مراجعه کردن که روزانه پنج میلیون تومان توسط جهادگران بسیجی در این اردوی ۱۵ روزه به مردم روستایی خدمات ارائه شد.
جابر احدی که دانشجوی سال آخر رشته بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی قزوین است نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس بیان می‌کند: استفاده از آب چشمه و چاه می‌تواند به انتقال بیماری‌های عفونی در روستاها کمک کند به ویژه که با آزمایش‌های آبی متوجه شدیم درصد کلر موجود در این روستاها صفر است.
وی عنوان می‌کند: دفن و سوزاندن زباله به روش‌های سنتی و همچنین رها کردن آن در رودخانه‌ها تخریب زیادی در روستا به وجود آورده که در پی آن نیز بیماری‌های زیادی وارد روستا می‌شود.
به گفته مهدی برزگر مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان قزوین، ۱۰۰ نفر از دانشجویان جهادگر بسیجی از دانشگاه‌علوم پزشکی استان قزوین در مناطق شفت گیلان، الموت و طارم در ایام نوروزوتابستان به مدت ۵۰ روزدرقالب اردوهای ۷تا۱۰ روزه به خدمت‌رسانی به محرومان و روستائیان پرداختند.
برزگرآخرین مرحله خدمات ارائه شده توسط دانشجویان ۳ گروه جهادی پزشکی راچنین عنوان نمود: گروه بدون مرز۴۶۰ نفردندان پزشکی،مامایی ۷۰نفراردک،۳۰نفرپلنگه،۱۰نفرمحمدده ، گروه شکوفه سیب خواهران بسیجی دانشگاه علوم پزشکی قزوین (۴۶۶نفرداندانپزشکی کشیدن وجراحی،۴۹ موردترمیم،۴مورد جرم گیری)مامایی:۸۹ موردویزیت شامل درمان،مشاوره تنظیم خانواده،مراقبت ازسالمندان،(تست پاپ اسمیر۱۸مورد)دوره های آموزشی بهداشت محیط وبازدیدازبهداشت منازل… گروه خادم المهدی(عج):دندانپزشکی۲۴۲نفر،۶۸ ویزیت پوست وعمومی،۱۱۰ ویزیت مامایی،۵۰ویزیت و۱۱موردپاپ اسمیر.
درمجموع۱۲۲۱کاردندان پزشکی رایگان اعم ازجرم گیری،ترمیم کشیدن وجراحی،مامایی:۲۵۰ ویزیت رایگان،نمونه گیری پاپ اسمیر۲۹مورد،ویزیت متخصص داخلی ۶۸موردرایگان،ویزیت متخصص پوست ، ویزیت عمومی:۱۱۰مورد رایگان مبلغ کل خدمات دندانپزشکی۲۴۴۲۰۰۰۰۰تومان،مامایی ۲۵۰۰۰۰۰تومان،پاپ اسمیر۵۸۰۰۰تومان،متخصص داخلی۱۳۶۰۰۰۰،متخصص پوست۲۲۰۰۰۰۰ درمجموع:۲۵۰۸۴۰۰۰۰ تومان برزگردرپایان از حمایتها وپشتیبانی سپاه استان و ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی قزوین جناب آقای دکتر زینالو ،رئیس دانشکده دندان دکتر پدیسار،معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه دکتر سید محمد صادقی ریاست دانشکده پرستاری خانم دکتر جورابچی ، رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان دکتر مدبر ،معاون آموزش دانشگاه دکتر زهل و سایر مسئولین دانشگاه به ویژه سرکار خانم دکتر محبیان ،جناب آقای جلیلوند مسئولین گروه جهادی برادران و خواهران دانشگاه و سر کار خانم قرامحمدی مسئول حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی قزوین تشکر نمودند.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان