۲۱/محرّم/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۵/۰۶ شنبه

صبح قزوین حمله به سوریه مانند ریختن بنزین بر روی آتش منطقه است/نمایندگان برای حل مشکلات اقتصادی به تیم اقتصادی روحانی اعتماد کردند
کد خبر: ۱۰۹۹۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

داود محمدی:

حمله به سوریه مانند ریختن بنزین بر روی آتش منطقه است/نمایندگان برای حل مشکلات اقتصادی به تیم اقتصادی روحانی اعتماد کردند

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی: حمله به سوریه مانند ریختن بنزین بر روی آتش منطقه است و قطعا زبانه کشیدن این شعله ها دامان عاملان آن را نیز خواهد سوزاند و عواقب آن برای بازیگران این عرصه غیرقابل پیش بینی و جبران نخواهد بود.

 حمله به سوریه مانند ریختن بنزین بر روی آتش منطقه است/نمایندگان برای حل مشکلات اقتصادی به تیم اقتصادی روحانی اعتماد کردند

به گزارش صبح قزوین داود محمدی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار صبح قزوین در خصوص شاخصه های دولت شهید رجائی، اظهار کرد: دولت شهید رجایی دارای خصائل و ویژگی هایی خاصی بود که عمده آن به دلیل ویژگی های شخصی و خاص شهیدان رجایی و باهنر است.
از مهمترین شاخصه های آن شهید بزرگوار مردمی، انقلابی و ولایت مدار بودن ایشان است.

شهید رجائی در اوج فشارها لحظه ای از اهداف نظام عقب نشینی نکرد

وی ادامه داد: آن شهید بزرگوار خود را مقلد امام خمینی می دانست و در مدت کوتاه عمر خود ساده زیستی را به معنای واقعی کلمه و به دور از شعارها را به منصه ظهور گذاشت و در اوج فشارها لحظه ای از آرمان ها و اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی عقب نشینی نکرد.

shahid-rajaii2

محمدی گفت: منطق مبنایی و اصولی وی در سفر به سازمان ملل هنوز در اذهان ملت ما باقی است.
نظم فوق العاده در تمشیت امور، توجه به خودکفایی کشور و وارد کردن معنویت و اخلاق در عرصه کلان کشور از دیگر مشخصه های دولت رجایی بود.

نماینده قزوین در مجلس در ادامه اذعان داشت: امروز بسیاری از حرکت های جهادی در کشور نیز برگرفته از اندیشه ها و برنامه های شهید رجایی است که توانسته گره از مشکلات مردم مناطق محروم کشور باز کند؛ که طرح شهید رجایی در توجه به اقشار آسیب پذیر جامعه از نمونه های بارز آن می باشد.

به رسمیت شناختن حقوق هسته ای چیزی نیست که در دولت ها قابل تغییر باشد

این مقام مسئول تصریح کرد: طبیعی است که همه دولت ها آرزویشان حرکت بر اساس مشی دولت شهید رجایی باشد؛ چرا که دولت آن شهید عزیز بر دل ها حکومت داشت.
امیدواریم دولت یازدهم نیز با تاسی از منش و رفتار دولت شهید رجایی بتواند گام های محکمی در جهت بهبود وضعیت کشور و سرافرازی مملکت مان بردارد.

وی با اشاره به این که پیرامون بحث برنامه هسته ای کشورمان دو بخش وجود دارد، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از اصولی پیرامون دستیابی به فناوری هسته ای پیروی می کند که این اصول با تغییر دولت ها قابل تغییر نیست و با انتخاب هر فرد به عنوان رئیس جمهور و از هر جناحی این اصول باید رعایت شود.

محمدی خاطرنشان کرد: به رسمیت شناختن حقوق مسلم ایران در برخورداری از انرژی هسته ای چیزی نیست که قابل تغییر باشد.
مسئله دیگر بحث گفتمان کشورمان جهت دستیابی به این اصول است که طبعا با تغییر دولت ها ممکن است متفاوت باشد.

وی در ادامه گفت: به هر حال با انتخاب جناب آقای دکتر روحانی به عنوان رئیس جمهور باید با استفاده از افرادی که دارای تجارب و تخصص های بیشتری هستند و همچنین ایجاد فرصت های جدید زمینه هایی را به وجود آوریم تا مذاکرات هسته ای بتواند بر مدار اصول جمهوری اسلامی ایران به نتایج مثبتی برسد.

توجه به مسائل فرهنگی و معنوی از اهم وظایف دولت یازدهم است

نماینده قزوین در مجلس ادامه داد: تغییر موضعی در سیاست ها و اصول جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد.
اصول جمهوری اسلامی ایران به طور مکرر از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده است و فقط باید با تغییر تاکتیک ها و روش ها به سمتی حرکت کنیم تا بتوانیم به اهداف و برنامه های نظام جمهوری اسلامی دست پیدا یابیم.

وی به ویژگی های یک دولت موفق اشاره کرد و افزود: دولت موفق دولتی است که بتواند بر مدار ولایت حرکت کرده و پاسداشت خون شهدا باشد؛ با صداقت در گفتار، ساده زیستی، داشتن برنامه مدون و منظم در راستای اعتلاء و سربلندی کشور و اهداف و آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی قدم بردارد و با حل مشکلات و ایجاد فضای مناسب زندگی برای شهروندان موجب سرافرازی کشور شود.

محمدی اعلام کرد: بی تردید دولت تدبیر و امید نیز در صورت بهره مندی از این فاکتورها می تواند در مسیر سرافرازی نظام و ملت قدم بردارد.
با توجه به ضرورت های امروز حل فصل معضلات اقتصادی، تثبیت نرخ ارز، توجه به رفع مشکلات معیشتی و رفاهی اقشار ضعیف جامعه، تقویت تولید و اشتغال، کنترل تورم و گرانی و به طور متوازن توجه به مسائل فرهنگی و معنوی از اهم وظایف دولت یازدهم است.

IMG11115061

حمله آمریکا به سوریه آتش جنگ در خاورمیانه را شعله ور خواهد ساخت

این مقام مسئول تصریح کرد: امیدوارم با تجارب گرانقدر جناب دکتر روحانی و کابینه ایشان و همراهی و همکاری موثر مجلس شورای اسلامی که نخستین بارقه آن در رای اعتماد به کابینه بروز و ظهور یافت این اهداف عالیه در ابعاد مختلف و در راستای تحقق سند چشم انداز و برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران محقق خواهد شد.

وی با بیان این که جنگ علیه سوریه بهانه ای بیش نیست، توضیح داد:  بررسی حوادثی که طی چند روز گذشته پیرامون کشور سوریه رخ داده است و بهانه گیری های کشور غربی نشان می دهد که دولت سوریه توانسته است بر اوضاع مسلط شود و عرصه را بر تروریست ها تنگ تر نماید و از این رو تروریست ها و حامیان غربی آنها چون دیگر روزنه ای برای موفقیت خود نمی بینند رو به برنامه ریزی های جدید خود مبنی بر حمله به مردم این کشور آورده اند.

محمدی یادآور شد: کشورهای غربی باید بدانند که با حمایت های همه جانبه خود از مخالفان دولت سوریه و حمله به مردم این کشور نه تنها به موفقیت دست پیدا نمی کنند؛ بلکه زمینه را برای از بین بردن انسان های بیگناه بیشتری فراهم می کنند.
دولت آمریکا و لابی صهیونیست اگر به بهانه های واهی بخواهند مبادرت به اقدام نظامی علیه دولت بشار اسد کنند با این اقدام خود آتش جنگ را در خاورمیانه شعله ور خواهد ساخت.

این مقام مسئول تاکید کرد: حمله به سوریه مانند ریختن بنزین بر روی آتش منطقه است و قطعا زبانه کشیدن این شعله ها دامان عاملان آن را نیز خواهد سوزاند و عواقب آن برای بازیگران این عرصه غیرقابل پیش بینی و جبران نخواهد بود.

محمدی به عملکردش در کمیسیون اصل 90 اشاره کرد و افزود: در طول 15 ماه گذشته اقدامات موثر زیادی در راستای نظارت بر طرز کار قوای سه گانه در کمیسیون اصل 90 انجام گرفته و به شکایت های افراد حقیقی و حقوقی از ادارات، سازمان ها و نهادهای مختلف رسیدگی شده است که در موارد متعددی با تذکر به مسئولین مربوطه شیوه های نادرست اصلاح شده است.

وی تاکید کرد: در مواردی نیز مراتب به قوه قضائیه اعلام گردیده و در مواردی نیز موضوع طرز کار ناصحیح دولت، عدم رعایت قوانین در صحن علنی مجلس قرائت شده است که در این مجال امکان پرداختن به آنها نیست و شرح آن مصاحبه مفصل و جداگانه ای را می طلبد.

تاکید زنگنه بر سرباز نظام بودن عامل رای آوردنش شد

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی به بحث رأی آوری وزیر نفت اشاره کرد و خاطرنشان کرد: اولا تاکید ایشان به اینکه سرباز ولایت و نظام جمهوری اسلامی است از مهمترین عوامل رای آوری وزیر نفت بود و ثانیا شرایط خاص اقتصادی کشور.
تشخیص نمایندگان این بود که به کل تیم اقتصادی دولت باید رای اعتماد دهد که بهم پیوستگی این تیم با خدشه مواجه نشود.

1392050714183171901453

محمدی در پایان اظهار کرد:  نظر مان این بود که باید دیدگاه رئیس جمهور محترم در این موارد کاملا تامین شود تا تیم اقتصادی بتواند هر چه سریعتر کار خود را برای ساماندهی وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم آغاز کند.
ثالثا دفاع خوب آقای رئیس جمهور و آقای عبداللهی و سوابق و تجارب مدیریتی جناب آقای زنگنه از دیگر عوامل رای اعتماد نمایندگان به ایشان بود.

انتهای پیام/2002/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان