۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ۳۳۸ اثر در ۳ بخش هنری در سومین جشنواره وقف چشمه همیشه جاری داوری شد
کد خبر: ۱۰۹۴۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدیرکل دفترریاست،روابط عمومی وامور بین الملل سازمان اوقاف وامورخیریه:

۳۳۸ اثر در ۳ بخش هنری در سومین جشنواره وقف چشمه همیشه جاری داوری شد

حسن ربیعی: بااشاره به برگزاری جشنواره وقف چشمه همیشه جاری دربخش فیلم وفیلمنامه گفت:در مجموع دراین۳بخش۳۳۸اثرموردداوری قرارگرفت.

۳۳۸ اثر در ۳ بخش هنری در سومین جشنواره وقف چشمه همیشه جاری داوری شد
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه، حسن ربیعی در گفت گویی با بیان اینکه رسانه ها نقش بی بدیلی در تعلیم ، تربیت و انتقال مفاهیم معنوی و انسانی بر عهده دارند افزود : دنیای امروز به نقش رسانه به عنوان ابزار بی بدیل در تبلیغ و فرهنگ سازی، بهای زیادی می دهد و براین اساس هیچ سازمان ، دستگاه و نهادی نمی تواند از وجود و حضور در رسانه ها، احساس بی نیازی کند.
وی تصریح کرد : سازمان اوقاف وامور خیریه در برگزاری این جشنواره اهدافی متعالی همچون ترویج و توسعه سنت حسنه و ماندگار وقف ، تبلیغ حس جاودانگی ، نوع دوستی و افزایش روحیه تعاون و دگرخواهی و تبیین ضرورت ها و دستاوردها و ارزش های این سنت ماندگار و پایدار الهی ، اسلامی و انسانی را دنبال می کنند.
مدیر کل دفتر ریاست ، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف با بیان اینکه در بخش فیلم این جشنواره نیز در مجموع 120 اثر به دبیرخانه ارسال شد، گفت: در بخش فیلم داستانی ، 20 فیلم کوتاه 3 دقیقه ای ، 34 فیلم نیمه بلند 5 تا 30 دقیقه ای و 4 تله فیلم ، در بخش فیلم مستند ، 1 فیلم مستند کوتاه ، 50 فیلم مستند بلند و در بخش انیمیشن ، 6فیلم 3 دقیقه ای و 5 فیلم نیمه بلند ارسال شده است.
وی با اشاره به نحوه داوری های این بخش ادامه داد: داوری های بخش فیلم در 3 مرحله صورت گرفت که در مرحله نخست با نگاهی اجمالی به کلیت آثار ، تم و موضوع ، روایت ، کارگردانی ، ساختار فیلم و خلاقیت ها مورد توجه قرار گرفت که در مجموع 7 فیلم داستانی ،18 فیلم مستند و 1 فیلم انیمیشن به مرحله دوم راه پیدا کردند و در این مرحله نیز با رویکردی تخصصی تر ؛ کارگردانی ، ساختار ، خلاقیت ، تکنیک های خاص کارگردانی و.
.
.
مورد توجه قرار گرفت و درنهایت 4 فیلم مستند ، 1 فیلم داستانی کوتاه و 2 فیلم داستانی بلند ، 1 فیلم ویژه 3 دقیقه ای انتخاب شد و در بخش ایمیشن نیز اثری برگزیده نشد.
ربیعی با بیان اینکه در بخش فیلم نامه حدود 118 اثر به این جشنواره واصل شد ، افزود: در بخش داوری فیلم نامه ها نیز همانند فیلم در 3 مرحله عمل شد که موضوع ، ساختار کار ، تکنیک های خاص ، ایده و جذابیت مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت 5 فیلمنامه داستانی ، 1 فیلمنامه مستند و 1 فیلمنامه کوتاه انیمیشن برگزیده شدند.
مدیر کل دفتر ریاست ، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف در پایان خاطرنشان کرد:چهره های برجسته ی فیلم وسینما همچون ؛ سید ناصر هاشم زاده، پرویز شیخ طادی، عباس صالح مدرسه ای و کارشناسان سینمایی شامل مصطفی آقا محمد لو، مجید رضایی و حامد عبدالهی از جمله اعضای هیات داوران بخش فیلم و فیلمنامه سومین جشنواره وقف و رسانه بودند.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان