۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین بررسی پیشنهاد افزایش سقف اوراق مسکن به ۶۰ میلیون تومان در بانک مرکزی
کد خبر: ۱۰۸۴۰۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۵ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مکاتبات بانک مسکن با بانک مرکزی برای افزایش سقف اوراق مسکن

بررسی پیشنهاد افزایش سقف اوراق مسکن به ۶۰ میلیون تومان در بانک مرکزی

بانک مرکزی پیشنهاد بانک مسکن مبنی بر افزایش سقف وام اوراق مسکن تا سقف ۶۰ میلیون تومان را در دست بررسی دارد، هر چند این بررسی یک سال به طول انجامیده اما هنوز با این پیشنهاد موافقت نکرده است.

بررسی پیشنهاد افزایش سقف اوراق مسکن به ۶۰ میلیون تومان در بانک مرکزی
به گزارش سرویس اقتصادی صبح قزوین ، بانک مرکزی با گذشت حدود یک سال از پیشنهاد افزایش سقف وام اوراق مسکن (حق تقدم) همچنان این پیشنهاد را در دست بررسی دارد و به نظر می رسد نظر بانک مرکزی این است که سقف این اوراق برای تهران بیش از 60 میلیون تومان افزایش نیابد.

بنابراین گزارش، سقف کنونی وام اوراق مسکن 35 میلیون تومان است و احتمال دارد که برای مراکز استان ها سقف این وام 50 میلیون و برای سایر شهرها 40 میلیون تومان باشد.

*مکاتبات بانک مسکن با بانک مرکزی برای افزایش سقف اوراق مسکن یک ساله شد

طبق گزارشهای به دست آمده یک سال است که بانک مسکن در خصوص افزایش سقف اوراق مسکن با بانک مرکزی مکاتبه می کند تا بتواند بانک مرکزی را به پذیرش این پیشنهاد ترغیب کند.

به نظر می رسد این افزایش سقف اوراق مسکن در این وضعیت رکودی بازار می تواند بسیار موثر و حائز اهمیت باشد و بازار مسکن را که محرک اقتصادی محسوب می‌شود و دچار رکودی بسیار طولانی شده است، از رکود خارج کند.

گزارش خبرنگار اقتصادی فارس بر اساس این گزارش از چند سال پیش امتیاز تسهیلات مسکن در فرابورس قابل معامله شد و این اوراق که پیش‌تر در شعب بانک مسکن و تحت یک بازار غیرمسنجم معامله می‌شد پس از پذیرش در فرابورس، شکل رسمی و ضابطه‌مند به خود گرفت.

این اوراق یکی از انگیزه‌ هایی است که بانک مسکن به سپرده‌گذاران خود برای افزایش جذابیت سپرده‌ گذاری اعطا و در ازای سپرده‌گذاری خود سود بیشتری نسبت به سایر بانک‌ها به سپرده گذاران ارائه می‌کند.

سقف‌ تسهیلات از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن بدون تغییر کماکان 500 میلیون ریال(برای زوجین با تاریخ وقوع عقد 17 دی 92 به بعد) و 350 میلیون ریال برای سایر اقشار است."

مزایای ویژه حساب سپرده سرمایه گذاری ممتاز

• دریافت سود.

• امکان برخورداری از اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن .

• قابلیت خرید و فروش اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن از طریق سامانه معاملاتی فرابورس ایران در تمامی شعب بانک.

• امکان استفاده از تسهیلات خرید یا احداث واحد مسکونی از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن تا سقف تعیین شده ) در حال حاضر 350 میلیون ریال (در چارچوب ضوابط ذیربط .

• امکان استفاده از تسهیلات جعاله به منظور تعمیر واحد مسکونی از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن تا سقف تعیین شده ) در حال حاضر  100 میلیون ریال ( در چارچوب ضوابط ذیربط.

• امکان انتقال مانده بدهی تسهیلات اخذ شده از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن به غیر

چگونه اوراق را دریافت کنیم؟

روال کار نیز به این صورت است که در ابتدا کپی شناسنامه و کارت ملی خریدار لازم است تا در اسرع وقت نسبت به گرفتن کد بورسی اقدام شود، سپس بعد از گرفتن کد خرید اوراق انجام می‌شود. کل زمانی که صرف گرفتن کد تا خرید می شود 4 روز کاری است.

بعد از تحویل اوراق به نزدیکترین بانک مسکن محل خرید مراجعه و تشکیل پرونده می دهید؛ مراحل بانکی به عهده خریدار اوراق است.

زمان تشکیل پرونده و مراحل بانکی معمولا از 2 هفته تا یک ماه طول می کشد. مبلغ وام دریافتی نیز روز محضر به صورت چک بانکی توسط نماینده بانک مسکن به خریدار آپارتمان تحویل داده می شود. این اوراق به صورت برگه های یک میلیون تومانی و پانصد هزار تومانی صادر می شود .خریدار این اوراق نیز می تواند با ارائه این اوراق به بانک مسکن از وام مسکن جهت خرید آپارتمان و ساخت آن استفاده کند.




انتهای پیام/7008

منبع: فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان