۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین رشد ۹۴ درصدی صادرات محصولات غیرنفتی از پارس جنوبی
کد خبر: ۱۰۸۰۲۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۵ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس:

رشد ۹۴ درصدی صادرات محصولات غیرنفتی از پارس جنوبی

مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: در شهریور ماه یک میلیون و ۵۲ هزار و ۶۴۷ تن کالای غیرنفتی شامل محصولات تولیدی منطقه به ارزش ۶۷۰ میلیون و ۷۶۸ هزار و ۲۰۰ دلار به خارج از کشور صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از حیث وزن ۹۴ درصد و از حیث ارزش ۸۲ رشد داشته است.

 رشد ۹۴ درصدی صادرات محصولات غیرنفتی از پارس جنوبی
به گزارش سرویس اقتصادی صبح قزوین ، خداداد رحیمی در خصوص وضعیت صادرات محصولات پارس جنوبی، اظهار داشت: همچنین 913 هزار و 814 تن میعانات گازی به ارزش 405 میلیون و 471 هزار و 330 دلار در شهریورماه از پارس جنوبی به خارج صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن 26 درصد رشد داشته است.
وی افزود: در مجموع در مدت یادشده بیش از یک میلیون و 966 هزار و 461 تن کالا شامل هوی اند، پلی اتیلن سبک و سنگین، دی اتیلن گلایکول، مونو و تری اتیلن گلایکول، کود اوره، بوتان، پروپان، میعانات گازی، پارازایلین و متانول به ارزش یک میلیارد و 76 میلیون و 239 هزار و 530 دلار از این گمرک به خارج صادر شده است.
مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس خاطرنشان کرد: این حجم از صادرات، در مقایسه با مشابه سال قبل از نظر وزن 55 درصد و از نظر ارزش 5 درصد رشد داشته است.
وی در خصوص مقصد محصولات صادراتی پارس جنوبی، گفت: بخش عمده این محصولات به کشورهای چین، ژاپن، امارات متحده عربی، هند، ترکیه، عراق، تایوان، تایلند، مالزی، ویتنام، افغانستان، پاکستان، ارمنستان، روسیه، موزابیک، مصر، سوریه، ترکمنستان، تاجیکستان، اوکراین، قطر، تانزانیا، فیلیپین، غنا، کنیا، آذربایجان، گرجستان، کره جنوبی و مکزیک صادر شده است.
مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ادامه داد: سهم میعانات گازی از کل کالاهای صادراتی از نظر وزن 46 درصد و از نظر ارزش 38 درصد بوده است.
پیش بینی می شود که با راه اندازی فازهای جدید پارس جنوبی، میزان تولید و صادرات میعانات گازی این میدان عظیم گازی، جهش چشمگیری پیدا کند.
هم اکنون نیمی از گاز مصرفی کشور از میدان گازی پارس جنوبی تولید می شود، براساس پیش بینی های انجام شده، تلاش می شود امسال ١٠٠ میلیون مترمکعب گاز به ظرفیت تولید پارس جنوبی افزوده شود، ضمن آنکه حداکثر سال ٩٦ توسعه فازهای پارس جنوبی به پایان می رسد.


انتهای پیام/7008

منبع: ایرنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان