۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین باید سیره و روش امامان را به نسل جوان انتقال دهیم
کد خبر: ۱۰۷۱۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان قزوین:

باید سیره و روش امامان را به نسل جوان انتقال دهیم

حجت السلام بهبودی: ما هر چه داریم از ائمه اطهار است که باید در تکریم این ائمه معصوم در استان تلاش نموده تا از سیره و روش این امامان به نسل نوجوان و جوان خود انتقال دهیم.

باید سیره و روش امامان را به نسل جوان انتقال دهیم

به گزارش صبح قزوین،  به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه قزوین به مناسبت سالروز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام جعفر صادق(ع) مجلس عزاداری از سوی دفتر امام جمعه استان قزوین در مسجد شیخ السلام برگزار شد.

 در این مراسم که با حضورجمعی از طلاب مدارس حوزه های علمیه، استاندار قزوین و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان حضور داشتند، حجت السلام محمد تقی بهبودی، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان، در رابطه با ابعاد شخصیتی این امام مظلوم اشاره و اظهارکرد: این امام بزرگوار الفبای فقه و فلسفه را به شاگردان خود تعلیم دادند و توانستند شاگردان برجسته ای را آموزش دهند.

وی ادامه داد: هنوز دنیا عطر کلام این امام شهید را حس کرده و تا روزی که عطر امامت جاری باشد ما عطر این امام شهید را حس خواهیم کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امام صاق(ع) اطاعت از ولایت را به شاگردان خود آموخت و عنوان کرد: این امام بزرگوار پیروی و اطاعت از امامت و ولایت را به شاگردانش آموخت تا دنیا طعم امامت را بچشد.

وی ابراز کرد: امشب اندوهی جانکاه بر تار و پود مدینه چنگ می زند و اندوهی غم انگیز آسمان ها را می آشوبد وسیاهپوش می کند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان ادامه داد: امشب در حقیقت بلایی بزرگ نازل شده و امت، عزادار خاندان عصمت و طهارت در سوگ این امام مظلوم می باشند.

وی در خصوص برگزاری مراسم شهادت و وفات ائمه اطهار در استان خاطرنشان کرد: خوشبختانه استان قزوین که دوستدارخاندان اهل بیت عصمت و طهارت هستند به خوبی در ولادت ها و شهادت ها مراسم برگزار می کنندکه باید با هماهنگی هیات های مختلف استان بتوانیم این مناسبت ها را هر چه با شکوهتر در استان برگزار نماییم.

حجت اسلام بهبودی گفت: ما هر چه داریم از ائمه اطهار است که باید در تکریم این ائمه معصوم  در استان تلاش نموده تا از سیره و روش این امامان به نسل نوجوان و جوان خود انتقال د

دهیم.

وی ترویج و نشر زندگی ائمه معصوم را در عصر حاصر مهم دانست و تاکید کرد: چه خوب است که ائمه جماعات و روحانیون و مسئولین دستگاه های فرهنگی در ترویج و افکار و اندیشه های ائمه معصوم را در جامعه به خصوص برایی جوانان تبیین نمایند.

در پایان این مراسم یکی از طلاب در سوگ این این امام رئوف به مرثیه سرایی پرداخت.

انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان