۰۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۹ چهارشنبه

صبح قزوین طرح پیشگیری از اعتیاد در قزوین برگزار می شود
کد خبر: ۱۰۵۹۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

کارشناس دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد اداره کل بهزیستی قزوین:

طرح پیشگیری از اعتیاد در قزوین برگزار می شود

محبی: اجرای طرح پیشگیری از اعتیاد با رویکرد «اجتماع‌محور» در محیط‌های محله‌ای، شهری و روستایی با هدف ارتقای سطح سلامت قشرهای مختلف جامعه برگزار می‌شود.

طرح پیشگیری از اعتیاد در قزوین برگزار می شود
به گزارش صبح قزوین، زهرا محبی شیخلری کارشناس دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد اداره کل بهزیستی استان قزوین با بیان اینکه حساس‌‌سازی و اطلاع‌رسانی افراد جامعه درباره اعتیاد از برنامه‌های این اداره کل است، اظهار کرد: اداره کل یاد شده در این راستا مردم را در محیط‌های گوناگون با اجرای برنامه‌های مختلف در مورد عوارض و آسیب‌های مصرف مواد مخدر آگاه می‌کند.
وی اجرای طرح پیشگیری از اعتیاد با رویکرد اجتماع‌محور را از برنامه‌های اداره کل بهزیستی استان قزوین دانست و اضافه کرد: این اداره کل با کمک گرفتن از اجتماع در راستای پیشگیری از مواد مخدر اقدامات مطلوبی را انجام می‌دهد.
کارشناس دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد اداره کل بهزیستی استان قزوین با بیان اینکه طرح یاد شده در محیط‌های مختلف محله‌ای، شهری و روستایی با هدف ارتقای سطح سلامت قشرهای مختلف جامعه برگزار می‌شود، یادآور شد: مکان‌های آموزشی، دانشگاهی، صنعتی، اداره‌ای و نظارتی از دیگر محیط‌های اجرای این طرح است.
محبی شیخلری با اشاره به اینکه در این محیط‌ها برنامه‌هایی مانند کارگاه‌های ‌آموزشی، آسیب‌های اجتماعی، فرزندپروری و احکام برپا می‌شود، اضافه کرد: کلاس‌های هنری و ورزشی نیز برای غنی‌سازی اوقات فراغت مردم در محیط‌های فوق برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه نیروهای مربوطه نخست در بدو ورود به محیط افراد کلیدی و با نفوذ مانند اعضای هیئت‌ امنای مساجد را شناسایی می‌کنند، خاطرنشان کرد: با تحقق این مهم اعضای فوق می‌توانند تعداد بیشتری از مردم آن محیط را دور هم جمع کنند.
کارشناس دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد اداره کل بهزیستی استان قزوین با اشاره به اینکه این اداره کل با جمع شدن مردم در محیط‌هایی مانند مسجد و پارک برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد را برگزار می‌کند، اضافه کرد: بیشتر این برنامه‌ها در مناسبت‌های مختلف ملی و دینی که حضور مردم پررنگ‌تر است، برگزار می‌شود.
محبی شیخلری توانمند کردن آحاد جامعه در زمینه‌های مختلف هنری، آموزشی و فرهنگی را از اهداف دیگر اجرای این برنامه‌ها دانست و تصریح کرد: با تحقق این هدف نیروهای بهزیستی که از محیط خارج شدند، افراد آن محیط می‌توانند به صورت مستقل برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد را در این مکان‌ها برگزار کنند.
اجرای طرح یاری برگ در اداره کل بهزیستی قزوین این کارشناس با بیان اینکه اداره کل بهزیستی استان قزوین به معتادان در حال ترک کمک می‌کند، اضافه کرد: معتادانی که به کمپ مراجعه می‌کنند مددکاران وضعیت مالی زندگی آنان را بررسی می‌کنند تا در صورت لزوم به آنها کمک شود.
کارشناس دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد اداره کل بهزیستی استان قزوین با اشاره به اینکه اجرای طرح یاری برگ از جمله اقدامات حمایتی این اداره کل برای معتادان در حال ترک است، افزود: در این طرح مرکز ترک اعتیاد مشکلات این معتادان را کارشناسی و بررسی کرده و در صورت وجود مشکلات جدی آنها را به بهزیستی معرفی می‌کند.
محبی‌ شیخلری ادامه داد: اداره کل یاد شده به صورت غیرنقدی در قالب برگه‌های یاری برگ با توجه به مشکلات معتادان در حال ترک به ارزش 80 تا 100 هزار تومان به خانواده‌های بی‌بضاعت آنان کمک می‌کند تا بتواند با تحقق این مهم در رفع مشکلات این معتادان گامی برداشته باشد.
کارشناس دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد اداره کل بهزیستی استان قزوین گفت: این اداره کل طرح یاری برگ را با هدف کمک به رفع مشکلات هر معتاد سالی یکبار برگزار می‌کند.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان