۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین انتشار کتب الکترونيک معرفي صنايع دستي استان قزوين در فضاي مجازي
کد خبر: ۱۰۴۳۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

حمیدرضا قاسمی خبر داد:

انتشار کتب الکترونيک معرفي صنايع دستي استان قزوين در فضاي مجازي

هنرهاي سنتي و صنايع دستي استان قزوين جهت معرفي به صورت كتب الكترونيكي در فضاي مجازي ارائه مي‌شوند.

انتشار کتب الکترونيک معرفي صنايع دستي استان قزوين در فضاي مجازي
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان قزوين، حميد رضا قاسمي مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان قزوين با اعلام اين خبر گفت: در راستاي به خدمت گرفتن فناوري‌هاي نوين اطلاعاتي در زمينه معرفي هنرهاي سنتي و صنايع دستي، کتاب‌ الکترونيکي اين ميراث معنوي تهيه و در فضاي مجازي در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.
قاسمي با اشاره به لزوم آشنايي مردم با ميراث فرهنگي و معنوي افزود: معرفي هنرهاي سنتي و صنايع دستي در سطوح مختلف جامعه مي‌تواند به نگهداي و حفاظت از اين ميراث كمك نموده و جايگاه ويژه‌اي نزد مردم كسب نمايد.
وي اظهار داشت: براي معرفي اين آثار اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان، طي امضاي تفاهم نامه‌اي با واحد نشر ديجيتال، امكان بهره برداري از وب سايت آوابوک به آدرس www.
avaabook.
com را به صورت رايگان ايجاد نموده كه علاقمندان براي استفاده از اين کتب با نرم افزاري که از طريق همين وبسايت قابل دانلود مي‌باشد و با سيستم عامل‌هاي ويندوز و اندرويد سازگار است مي‌توانند از اين آثار بهره مند شوند.
مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان قزوين در ادامه با اشاره به موضوع امکان استفاده از کتب دانلود شده به صورت آفلاين يادآورشد: در حال حاضر رشته هاي حجاري سنتي، حکاکي سنتي، گچبري و زغره دوزي در قالب کتاب هاي الکترونيک در دسترس عموم قرار گرفته است که به مرور زمان ساير کتب معرفي رشته هاي بومي و اصيل استان نيز به آن افزوده خواهد شد.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان