۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین اتمام فاز يك مرمت حمام تاريخي زياران
کد خبر: ۱۰۴۳۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین خبر داد:

اتمام فاز يك مرمت حمام تاريخي زياران

قاسمی: با همت ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان قزوين و تلاش مرمتگران ميراث فرهنگي، نخستين فاز از پروژه حمام تاريخي زياران در شهرستان آبيك به اتمام رسيد.

اتمام فاز يك مرمت حمام تاريخي زياران
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان قزوين، حميد رضا قاسمي مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان قزوين با اعلام اين خبر گفت: استان قزوين با توجه به دوره‌هاي مختلف تاريخي داراي آثار تاريخي و فرهنگي متنوع مي‌باشد كه از ارزش خاصي برخودار بوده و استان قزوين را به موزه‌ي گسترده‌ تبديل نموده است.

قاسمي با اشاره به لزوم حفظ و نگهداري از اين آثار غني افزود: يكي ازمهمترين وظايف ميراث فرهنگي،‌ صنايع دستي و گردشگري حفظ و نگهداري از ميراث گذشتگان است كه اميدواريم با همراهي ديگر دستگاه‌هاي مرتبط و همكاري مردم خوب و فهيم استان بتوانيم در نگهداري از اين مواريث گام موثري برداريم.

وي اظهار داشت: حمام تاريخي زياران يكي از بناهاي تاريخي مربوط به اوايل دوره قاجار است كه در حال حاضر فاز يك آن با اتمام ساخت گنبدهاي فضاهاي مركزي به پايان رسيده است.

مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان قزوين يادآور شد: حمام تاريخي زياران در سال 91 با همكاري و مشاركت مردم خوب روستاي زياران خاكبرداري شد و پس از بررسي هاي كار شناسانه با نظارت و رسيدگي متخصصان و استاد كاران مركز استان در فهرست پروژه هاي مرمتي اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري شهرستان آبيك قرار گرفت.

قاسمي تصريح كرد: با توجه به تامين اعتبار اين پروژه از محل كمك هاي مردمي روستاي زياران، فاز نخست آن كه شامل مرمت و بالاخص بازسازي پوشش سراسر فضاي حمام بود در ابتداي سال 92 آغاز گرديد.
با توجه به حجم بالاي تخريب و آسيب ديدگي اين بنا برنامه‌ي حفاظت و ساماندهي آن اجرا شد و طاق‌ها و نماها، فضاي گرمخانه، سربينه و سردر ورودي توسط استادكاران انجام و بخش نخست آن به پايان رسيد.

انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان