۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین میزان مصرف نمک در نان های تولید شده استان قزوین کاهش یافت
کد خبر: ۱۰۳۶۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

در سال ۱۳۹۱ نسبت به سال قبل؛

میزان مصرف نمک در نان های تولید شده استان قزوین کاهش یافت

در راستای کنترل میزان نمک استفاده شده در تولید انواع نان و مطلوب بودن این شاخص در نانوایی های استان قزوین و همچنین طبق بررسی های انجام شده، مشخص شد که در سال ۱۳۹۱ میزان شاخص مذکور در مقایسه با سال گذشته کاهش یافته است.

میزان مصرف نمک در نان های تولید شده استان قزوین کاهش یافت
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، مهندس شیرین نادری کارشناس مسوول بهداشت محیط مرکز بهداشت استان قزوین با اعلام مطلب فوق گفت: معیار این موضوع، کاهش متخلفان معرفی شده به دادگاه و کاهش توقیف نمک از 16 هزار کیلوگرم در سال 1390 به چهار هزار کیلوگرم در سال 1391 است.
مهندس نادری، ضمن اشاره به اینکه مطابق سیاست های کشوری، کنترل نان از نظر مصرف جوش شیرین به ویژه در نان لواش و بربری نیز انجام می شود، ممنوعیت توزیع سالاد بدون بسته بندی و مشخصات بهداشتی، ممنوعیت استفاده از کنجد فله و تأکید بر استفاده کردن از ظروف یکبار مصرف گیاهی به جای ظروف یکبار مصرف فعلی در مراکز پزندگی و غذاهای بیرون بر را، بخشی از اقدام های دیگری دانست که برای حفظ و ارتقاء سلامت مردم توسط واحدهای بهداشت محیط در سطح استان قزوین انجام شده است و تأکید کرد: برای متصدیان مراکز فوق به ویژه حلیم و عدس فروشی، برنامه های آموزشی حوزه سلامت استان با موضوع استفاده از ظروف مذکور برگزار شده و ادامه خواهد داشت.
یادآور می شود، این مطالب در دومین نشست کارشناسان مسوول بهداشت محیط استان با موضوع بازخوانی آئین نامه جدید ماده 13 قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی و بررسی برنامه های بهداشت مواد غذایی و اماکن بیان شد.
این برنامه، روز 29 مرداد 1392 در معاونت بهداشتی دانشگاه و با حضور کارشناسان مسئول بهداشت محیط شهرستان های تابعه برگزار شد.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان