۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین گاز مسجد جوادالائمه منطقه راه آهن قطع شد
کد خبر: ۱۰۲۹۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

با بی مهری شرکت گاز استان قزوین؛

گاز مسجد جوادالائمه منطقه راه آهن قطع شد

رضاخان در دوره ای که اسلام را تحریم کرد نتوانست گاز مسجدی را قطع کند اما مسئولین شرکت گاز استان با بی مهری تمام و با بهانه بدهکاری مسجد جوادالائمهٰ گاز آن را قطع کردند!! در این بین وجدان ها به خواب رفته است!

گاز مسجد جوادالائمه منطقه راه آهن قطع شد
به گزارش صبح قزوین، صبح امروز به دفتر پایگاه تحلیلی خبری صبح قزوین خبر رسید که شرکت گاز استان قزوین با بهانه بدهکاری چندین ساله ی این مسجد که در منطقه راه آهن قزوین واقع شده است، پنج روز متوالی است که گاز این مسجد مردمی را قطع کرده اند.
با پیگیری خبرنگار صبح قزوین از طریق هیئت امنای این مسجد متوجه شدیم اصل قضیه بدین صورت می باشد: یکی از اعضای هیئت امنای مسجد جوادالائمه راه آهن در گفت و گو با خبرنگار صبح قزوین در این رابطه اظهار کرد: اگر بخواهیم اصل قضیه ای که برای این مسجد اتفاق افتاده است را بازگو کنیم؛ این مسئله مربوط می شود به سال 90 که شرکت گاز نامه ای برای ما ارسال کرد مبنی بر این که در سال های گذشته مبلغی به میزان دو میلیون و پانصد هزار تومان بدهکاری به شرکت گاز داریم.
اداره گاز فیشی مبنی بر بدهکاری مسجد ندارد وی ادامه داد: با پیگیری هایی که از سوی هیئت امنای این مسجد صورت گرفت، مشخص شد طبق ادعای شرکت گاز این بدهکاری به سال های قبل از دهه 80 و مربوط به دهه ی 70 می باشد.
ما مطرح کردیم که چطور ممکن است این مقدار بدهکاری داشته باشیم و اطلاعی نداشته ایم؟ یا چطور ممکن است در سال 70 بدهکاری داشتیم و به اعضای مسجد خبر نداده اند؟ این عضو هیئت امنای مسجد تصریح کرد: این افراد مدعی شدند که از دست ما در رفته است؛ اما ذکر این مطلب برای ما قابل قبول نبود.
نظر هیئت امنا این بود که از سوی شرکت گاز فیشی به ما بدهند که مشخص کند در فلان دوره این مقدار بدهکارید؛ اما آن ها چنین فیشی ندارد.
وی با بیان این که مسئولین شرکت گاز مدارکی به ما ارائه نمی دهند، یادآور شد: این افراد می گویند در سیستم ما همچنین فیشی موجود نمی باشد.
سپس وقتی اصرار ما را در این مورد دیدند فیشی را بدین صورت تنظیم کردند که از تاریخ 1/1/90 تا تاریخ 1/1/90 یعنی همان روز، مبلغ دومیلیون پانصد هزارمسجد به شرکت گاز بدهی دارد.
این مسئول اداره مسجد جوادالائمه خاطرنشان کرد: مدیران شرکت گاز بیان کردند که این گونه فیش می دهیم؛ اما اعضای هیئت امنای مسجد نظرشان این بود تا زمانی که شما به ما تاریخ مشخصی ندهید، پول نمی دهیم و آن ها گاز این مسجد را قطع کردند.
  طی مصوبه مسئولین فرهنگی استان باید امکانات مسجد رایگان باشد وی با اشاره به این که دو مرتبه از سوی این سازمان، گاز مسجد قطع شده، تاکید کرد: بار اول مربوط می شود به سال 91 که گاز را قطع کردند و ما خودمان دوباره آن را وصل کردیم وما مکاتبه کردیم اما جواب قانع کننده ای دریافت نکردیم.
برای بار دوم، چهار 5 روز پیش دوباره قطع کردند.
این عضو هیئت امنای مسجد در ادامه افزود: در همان روز با واسطه ای که در اداره گاز داشتیم گاز را وصل کردیم؛ اما هشدار دادند که اگر طی یک هفته بدهی خود را پرداخت نکنید دوباره گاز مسجد را قطع می کنیم.
در صورتی که طی مصوبه 922 که مورخ 7/9/90 در جلسه ای با فرماندار قزوین، معاون سیاسی امنیتی استانداری، مدیرعامل شرکت های برق، گاز، آب و امام جمعه قزوین انجام گرفت، به تصویب رسید که تمام آب، برق، گاز تمامی مساجد استان رایگان باشد.
این مسئول اداره مسجد جوادالائمه(علیه السلام) اعلام کرد: یکی از مصوبه های این قرارداد این بود که اگر بدهی وجود دارد باید قسط بندی شود اما اداره گاز با بی توجهی به سندی که مستندات آن موجود می باشد در اقدامی ناشایست گاز یک مکان فرهنگی و مردمی که نماز جماعت در آن در سه وقت برگزار می شود، کرده است.
  چرا مردمی که از این مسجد بهره های معنوی می برند باید درگیر این مسائل شوند وی در ادامه گفت: اگر سازمان گفت به نظر خودشان بی اعتنائی از سوی ما مشاهده کردند می توانستند طی نامه ای از مسئولین ناظر عملکرد هیئت امنای مسجد درخواست رسیدگی داشته باشند.
نه این که بدون اطلاع به سازمان تبلیغات، اوقاف و دفتر امور رسیدگی به دفتر مساجد در دفتر امام جمعه، گاز این مسجد را قطع کنند و المک آن را ببرند.
عضو هیئت امنای مسجد در پایان اذعان کرد: این اقدام شرکت گاز نوعی بی اخلاقی است، چرا باید یک مسجد را با یک خانه مسکونی یا مکانی تجاری یکسان بدانند که با بدهی که مطرح می کنند به قطع آن اقدام نمایند؟ چرا مردمی که از این مسجد بهره های معنوی می برند باید درگیر این مسائل شوند؟ اما با همه این مسائل باز هم ما پیگیری های خود را ادامه می دهیم.
انتهای پیام/5002/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان