۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین شهر قزوين به عنوان يکي از شهرهاي شاخص جهان اسلام به شمار مي‌رود
کد خبر: ۱۰۲۶۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

نصرتي، شهردار قزوين:

شهر قزوين به عنوان يکي از شهرهاي شاخص جهان اسلام به شمار مي‌رود

با توجه به وجود علماي بزرگ سني و شيعه و داشتن سبک معماري اسلامي خاص، شهر قزوين به عنوان يکي از شهرهاي شاخص جهان اسلام به شمار مي‌رود.

شهر قزوين به عنوان يکي از شهرهاي شاخص جهان اسلام به شمار مي‌رود
به گزارش صبح قزوین به نقل از اداره روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قزوين؛ شهردار قزوين گفت: با توجه به وجود علماي بزرگ سني و شيعه و داشتن سبک معماري اسلامي خاص، شهر قزوين به عنوان يکي از شهرهاي شاخص جهان اسلام به شمار مي‌رود.
مسعود نصرتي دبير اجرايي نخستين اجلاس جهاني شهر اسلامي در نشست خبري در مرکز همايش‌هاي بين‌المللي برج ميلاد افزود: بر اساس اسناد و شواهد علماي سني و شيعه بسياري در شهر قزوين زندگي مي‌کردند و همچنين قزوين داراي مکتب معماري اسلامي خاص است و بر اين اساس شهر قزوين به عنوان ميزبان نخستين اجلاس جهاني شهر اسلامي انتخاب شده است.
وي با اظهار اينکه احترام به مالکيت سکونت و حقوق شهروندي از ديدگاه اسلام يک دغدغه اساسي است، بيان کرد: در حال حاضر وجود معيارها و سبک‌هاي اروپايي، آمريکاييو آسياي مترقي در معماري و شهرسازي روز افزون شده است و شهرهاي کشورهاي اسلامي ديگر رنگ و بوي از معيارهاي اصيل اسلامي ندارند.
شهردار قزوين گفت: شهرداري قزوين با همراهي و مشارکت سازمان اسکان بشر برنامه ملل متحدد نخستين اجلاس جهاني شهر اسلامي را با هدف پرداختن به معيارهاي شهر اسلامي برگزار مي‌کند.
نصرتي افزود: البته تاکنون همايش‌هاي فراواني براي تبيين شاخصه‌هاي شهر اسلامي در کشور برگزار شده ولي به طور کامل اجرايي نشده است.
وي اضافه کرد: با آسيب شناسي دقيق و کارشناسي، اين مهم با يک نگاه اجرايي و با همراهي همه گروه‌ها اهم از دانشگاه‌هاي علوم ديني، حوزه‌هاي علميه، دانشگاه‌هيان و شهرداران در اين اجلاس معيارهاي دقيق و اصولي تعريف خواهد شد.
دبير اجرايي اين اجلاس بيان کرد: قرار است در روزهاي 9 و 10 ماه جاري با برگزاري اين اجلاس صاحب سندي شويم که با حضور 27 کشور و 10شهردار پايتخت شهرهاي اسلامي با يک برنامه دو سالانه به جزئيات اين سند بپردازيم.
شهرداري قزوين بيان کرد: تقاضاي شهرداري قزوين براي ايجاد دبيرخانه دائمي اين اجلاس براي دو سال مورد پذيرش قرار گرفته است.
وي افزود: ايران اسلامي با ادعاي داشتن مکتب معماري خاص در شهرهاي اصفهان، تبريز، شيراز و قزوين اين نگاه را دارد که معيارهاي مورد نظر را براي سبک‌هاي زندگي شهروندان در نظر بگيرد تا در گسترش شهرها به دو مولفه احساس تعلق به محلات و هويت اسلامي توجه شود.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان