۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین آغاز دوره آموزشي مديريت سبز براي دستگاه‌هاي دولتي
کد خبر: ۱۰۲۶۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مديركل حفاظت محيط زيست استان قزوين خبر داد:

آغاز دوره آموزشي مديريت سبز براي دستگاه‌هاي دولتي

دوره آموزشي مديريت سبز براي دستگاه‌هاي دولتي با همكاري اداره كل حفاظت محيط زيست استان قزوين و دفتر آموزش و پژوهش استانداري آغاز شد.

آغاز دوره آموزشي مديريت سبز براي دستگاه‌هاي دولتي
به گزارش صبح قزوین به نقل از اداره روابط عمومي اداره كل حفاظت محيط زيست استان قزوين، علي فرهادي ضمن اعلام خبر فوق اظهار داشت: مطابق ماده 190 قانون پنج ساله پنجم جمهوري اسلامي ايران و آيين نامه اجرايي آن، اعمال سياست‌هاي مصرف بهينه منابع و حفاظت از منابع پايه و محيط زيست مورد تاكيد قرار گرفته و تمامي دستگاه‌هاي اجرايي و شركت‌هاي دولتي موظف شده‌اند كه اجراي برنامه مديريت سبز را در برنامه كار خود قرار دهند.
مديركل حفاظت محيط زيست استان قزوين افزود: در اين دوره آموزشي مديران و كاركنان دستگاه‌هاي اجرايي با اصول و فنون نظام مديريت سبز با هدف كاهش هزينه دولت و اعمال سياست‌هاي بهينه منابع و حفاظت از محيط زيست آشنا مي‌شوند.
فرهادي اجتناب از مصرف بي‌رويه آب، برق، بنزين، گازوئيل و ساير اقلام و حامل‌هاي انرژي و همچنين اجتناب از مصرف بي‌رويه كاغذ، مواد اوليه و ساير اقلام مصرف شدني را از جمله اهداف اجراي مديريت سبز در ادارات دولتي برشمرد.
وي تصريح كرد: تغيير نگرش و بينش مديران و كاركنان براي استفاده بهينه منابع در اختيار و جلب مشاركت آنان براي رفع مسايل زيست محيطي و صرفه جويي در منابع و نگهداري و توسعه فضاي سبز در محل‌هاي كار و توليد از ديگر اهداف اين دوره آموزشي مي‌باشد.
فرهادي در پايان يادآور شد: طراحي و استقرار نظام مديريت سبز مي‌تواند از بخش دولتي آغاز شده و در تداوم موفقيت آميز خود در واحدهاي خصوصي و تعاوني و نيز در بخش‌هاي خانگي تسري يابد.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان