۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین فعالیت ۱۳۶ شرکت در شبکه تعاون روستایی استان قزوین
کد خبر: ۱۰۲۶۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدیر سازمان تعاون روستایی استان خبر داد:

فعالیت ۱۳۶ شرکت در شبکه تعاون روستایی استان قزوین

درحال حاضر ۱۳۶ شرکت در شبکه تعاون روستایی استان قزوین ،فعالیت می کنند.

فعالیت ۱۳۶  شرکت در شبکه تعاون روستایی استان قزوین
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان تعاون روستایی استان قزوین،مهندس ناطق معین الدین با اعلام خبر فوق اظهار کرد: در سطح استان قزوین 48 شرکت تعاون روستایی با 67 هزار و 802 نفر عضو و 65 شرکت تعاونی کشاورزی با 18 هزار و 477 نفر عضو مشغول به فعالیت می باشند.
وی ادامه داد: همچنین شش شرکت تعاونی زنان روستایی با 300 نفر عضو و 11 شرکت تعاونی تولید با سه هزار و 825 نفر عضو در حال تلاش و فعالیت در بخش کشاورزی هستند.
معین الدین با اشاره به وجود اتحادیه ها در شبکه تعاون استان خاطر نشان کرد: سه اتحادیه تعاونی روستایی ،دو اتحادیه تعاونی کشاورزی،یک اتحادیه روستایی استان ، و یک اتحادیه تعاونی های تولید نیز در استان در امر هدایت ،ارشادد و حمایت شرکت تعاونی ها نقش بسزایی دارند .
وی شرکت های تعاونی را به عنوان بازوی توانمند بخش کشاورزی ذکر کرد و گفت: با توجه به اینکه دامنه فعالیت شبکه تعاون روستایی تادورافتاده ترین و محروم ترین نقاط کشور گسترش یافته ،شرکتهای تعاونی روستایی با جلب اعتماد اعضاو بهره گیری از مشارکت گسترده بهره برداران می تواند به عنوان بازوی توانمند بخش کشاورزی کشور نقش آفرینی کنند.
معین الدین درخصوص وظایف سازمان تعاون روستایی بیان کرد: تقویت همه جانبه تشکل های کشاورزی ونظارت بر تشکل ها از وظایف مهم و اصلی این سازمان است .
وی ادامه داد: ایجادروحیه مشارکت و ارتقای فرهنگ تعاون ،فراهم کردن امکانات تولید و تامین نیازمندی های معیشتی و حرفه ای کشاورزان و روستاییان ،تنظیم بازار و حمایت از تولید کنندگان، بهبود سطح درآمد و رفاه و اشتغال در روستاها از جمله اهداف مورد نظر در شبکه تعاونی های روستایی می باشد.
مدیرسازمان تعاون روستایی استان قزوین تاکید کرد: تشکل های تعاونی روستایی از طریق حذف واسطه گری و ایجاد زمینه مناسب برای بازاریابی محصولات کشاورزی نقش مهمی در ساماندهی بازار محصولات کشاورزی ایفا می کند.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان