۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین بیماری تب مالت تا سال ۱۳۸۹ سیر نزولی داشته است
کد خبر: ۱۰۲۶۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

کارشناس بیماری های واگیر مرکز بهداشت استان قزوین:

بیماری تب مالت تا سال ۱۳۸۹ سیر نزولی داشته است

طایفه بروز این بیماری تا سال ۱۳۸۹ در استان قزوین سیر نزولی داشته است و اضافه کرد: از سال ۱۳۹۰ با بروز موارد جدید در همه سنین، روند بروز این بیماری سیر صعودی پیدا کرده است.

بیماری تب مالت تا سال ۱۳۸۹ سیر نزولی داشته است
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، طایفه با بیان اینکه از نظر توزیع شغلی، بیشترین مبتلایان به این بیماری، دامداران و پس از آن، زنان خانه دار می باشند، اظهار داشت: از نظر محل سکونت مبتلایان، این بیماری بیشتر در مناطق روستایی دیده شده است.
ایشان با اشاره به این مطلب که بیماری در هر دو جنس زن و مرد توزیع یکسانی دارد، تأکید کرد: نزدیک به 98 درصد از مبتلایان سال 1391 سابقه تماس با دام داشتند و ادامه داد: در 75 درصد از مبتلایان، سابقه مصرف فرآورده های غیر پاستوریزه گزارش شده است.
به گفته طایفه، با توجه به خطر انتقال بیماری تب مالت از طریق مصرف شیر، پنیر، خامه، کره و بستنی غیر پاستوریزه، باید از مصرف این گونه فرآورده های لبنی غیرپاستوریزه خودداری کرد و در صورت مشاهده علائم شایع تب مالت مانند: تب و درد مفاصل به ویژه در ناحیه کمر و زانوها پس از تماس با دام مشکوک و یا مصرف فراورده های لبنی غیرپاستوریزه، باید از خود درمانی پرهیز کرده و حتماً به پزشک مراجعه شود.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان