۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین جزئیات ثبت‌نام قبولیهای کارشناسی ناپیوسته/ ممنوعیت تحصیل دو رشته
کد خبر: ۱۰۲۴۰۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۳۰ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

امکان اعتراض تا ۲۹ مهر

جزئیات ثبت‌نام قبولیهای کارشناسی ناپیوسته/ ممنوعیت تحصیل دو رشته

جزئیات ثبت نام پذیرفته شدگان نهایی رشـته های متمرکز و ‌معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت ‌پذیرش رشته‌های نیمه‌متمرکز آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۳۹۴ اعلام شد.

جزئیات ثبت‌نام قبولیهای کارشناسی ناپیوسته/ ممنوعیت تحصیل دو رشته
به گزارش سرویس دانشگاه صبح قزوین ، اسامی پذیرفته شدگان نهایی برای رشته‌های مختلف تحصیلی دوره‌های روزانه،‌ نوبت‌دوم ‌(شبانه)، پردیس‌های آموزشی دانشگاه فرهنگیان، نیمه‌حضوری دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی، مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی، رشته‌های تحصیلی الکترونیکی (مجازی) اعلام شده است.

فهرست معرفی شدگان رشته های تحصیلی نیمه متمرکز این آزمون نیز شامل رشته‌هایی پذیرش با آزمون و یا پذیرش با سوابق تحصیلی نیز در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قرار گرفته است.

ثبت نام در روزهای ۳۱ شهریور و اول مهر

کلیه پذیرفته شدگان برای اطلاع از نحوه، تاریخ و مدارک لازم برای ثبت‌نام (علاوه بر مدارک مندرج) ضرورت دارد در ابتدا به پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه و یا مؤسسه آموزش عالی محل قبولی خود مراجعه کنند.

درصورتی که دانشگاه یا مؤسسه‌ای، در پایگاه اطلاع‌رسانی خود برنامه زمانی برای ثبت‌نام درج نکرده باشد پذیرفته شدگان می توانند در یکی از روزهای سه شنبه ۳۱ شهریور و یا چهارشنبه اول مهر برای ثبت‌نام به محل قبولی خود مراجعه کنند.

انتشار اطلاعیه مصاحبه برای معرفی شدگان چندبرابر ظرفیت در ۲۰ مهر

داوطلبانی که اسامی آنان در ردیف معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت پذیرش رشته‌های تحصیلی نیمه‌متمرکز اعلام شده‌، لازم است مطابق بند "ب" این اطلاعیه  برای انجام مصاحبه اقدام کنند.

معرفی‌شدگان‌ چند برابر ظرفیت‌ رشته‌ مراقبت پرواز(کد رشته‌محل ۱۹۲۴) مرکز آموزش عالی هوانوردی و فرودگاهی کشور و رشته فوریت‌های پزشکی دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی (کد رشته‌محل‌های ۱۲۲۵ تا ۱۲۴۹ و ۴۶۱۹ مربوط به کد رشته امتحانی ۱۱۴) لازم است برای آگاهی از زمان و مکان برگزاری مصاحبه به اطلاعیه سازمان سنجش در روز دوشنبه ۲۰ مهر مراجعه کنند.

ممنوعیت از شرکت در آزمون سال ۹۵ برای پذیرفته شدگان دوره روزانه

پذیرفته شدگان‌ دوره‌ روزانه‌ رشته‌های‌ تحصیلی‌ این آزمون‌ خواه‌ در مؤسسه آموزش‌ عالی‌ ذیربط ثبت‌ نام کنند یا نکنند حتی‌ با دادن‌ انصراف‌ قطعی‌ از تحصیل‌ مجاز به‌ ثبت‌نام‌ و شرکت‌ در آزمون‌ کاردانی‌ به‌ کارشناسی‌ناپیوسته‌ سال ۱۳۹۵ نیستند.

عدم ‌ثبت‌نام ‌پذیرفته شدگان در تاریخ های ‌مقرر به ‌‌منزله ‌انصراف‌ از تحصیل در رشته قبولی تلقی شده و قبولی‌ این قبیل پذیرفته شدگان لغو خواهد شد.

ممنوعیت تحصیل در دو رشته یا دو دانشگاه

پذیرفته شدگان‌ دوره‌های‌ روزانه‌ و نوبت دوم (شبانه‌) هریک‌ از رشته‌های‌ تحصیلی‌ آزمون کاردانی به کارشناسی در صورتی‌ که‌ در ردیف‌ پذیرفته شدگان‌ نهایی‌ کنکور ۹۴ هم باشند باید از دو رشته‌ قبولی‌ اعلام‌ شده‌ یکی‌ را به دلخواه‌ انتخاب‌ و در آن‌ رشته‌ ثبت‌‌نام‌ کنند در این‌‌صورت‌ قبولی‌ آنان‌ در رشته‌ دیگر «کان‌ لم‌ یکن‌« تلقی‌ خواهد شد.

افرادی که همزمان در دو کدرشته‌محل دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی تابعه وزارت علوم، یا وزارت بهداشت، و یا دانشگاه فرهنگیان و در همچنین در کدرشته‌محل‌های دانشگاه آزاد پذیرفته شده باشند لازم است منحصراً در یکی از کدرشته محل‌های قبولی ثبت‌نام کنند.

چنانچه این‌دسته از پذیرفته شدگان در هر دو کد رشته‌محل ثبت‌نام کرده و مشغول به تحصیل شوند، به‌عنوان متخلف شناخته شده و با آنها طبق ضوابط مربوط رفتار خواهد شد.

حذف برخی از کدرشته‌محل‌ها و تغییرات اعمال شده

داوطلبان می‌توانند برای اطلاع از کدرشته‌محل‌های حذف شده و تغییرات به‌عمل آمده درخصوص ظرفیت، جنس و نیمسال پذیرش دانشجو در برخی از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، به اطلاعیه‌های ۱۰ خرداد و ۱۱ مرداد که در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش قابل دسترس است، مراجعه کنند.

نحوه گزینش نهایی

مطابق مصوبه ۴ اسفندماه ۹۳ مجلس شورای اسلامی،در گزینش نهایی هریک از کد رشته های تحصیلی، ۲۵ درصد ظرفیت پذیرش هر کد رشته‌محل  به داوطلبان متقاضی سهمیه رزمندگان وایثارگران به شرط کسب حد نصاب نمره علمی لازم (در سهمیه رزمندگان حداقل ۸۰ درصد و در سهمیه ایثارگران حداقل ۷۰ درصد نمره علمی آخرین فرد پذیرفته شده در سهمیه آزاد) اختصاص داده شده است.

برای داوطلبان واجد شرایط گزینش، کارنامه‌ای حاوی اطلاعات لازم، رتبه داوطلب و آخرین رتبه پذیرفته شده در هر یک از کد رشته‌محل‌های انتخابی و در سهمیه مربوط تنظیم می‌گردد. این کارنامه همزمان با اعلام نتایج از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی اینترنتی این سازمان قابل دسترسی خواهد بود.

داوطلبان پس از دریافت کارنامه نتایج نهایی آزمون در صورتی که در خصوص مندرجات کارنامه سوالی داشته باشند، می‌توانند حداکثر تا ۲۹ مهر منحصراً از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش اقدام کنند.




انتهای پیام/7008

منبع: مهر

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان