۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین پاتوق دانشجویی عفت و حیاء در قرآن
کد خبر: ۱۰۱۹۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

در طرح ضیافت اندیشه برگزار شد:

پاتوق دانشجویی عفت و حیاء در قرآن

پاتوق دانشجویی از جمله برنامه های ویژه فرهنگی طرح ضیافت اندیشه دانشگاه آزاد اسلامی قزوین است که مورد استقبال دانشجویان طرح قرار گرفته است.

پاتوق دانشجویی عفت و حیاء در قرآن
صبح قزوین ؛ پاتوق محفلی است برای گپ و گفت های دانشجویی که با حضور اساتید اخلاق و اندیشه ی اسلامی برگزار می شود.
یکی از پاتوق ها که با سرپرستی استاد اخلاق، زهرا سادات موسوی شکل گرفته بود، حلقه ی بحث درباره ی عفت و حیا در قرآن بود.
موسوی با بیان مصادیقی از عفت و حیا در قرآن اظهار داشت: عفت و حیا نیازی است ذاتی و فطری در وجود همه ی انسان ها و باید به این نیاز همانند بقیه ی نیازها جوابی مناسب آن بدهیم.
وی در ادامه گفت: عفت و حیاء فواید زیادی دارد که باید درباره ی هر کدام از آن ها کاملا بحث و شفاف سازی شود و یکی از این فواید امنیت است، یعنی اگر نیاز به عفت و حیاء به درستی پاسخ داده شود، به تبع آن امنیت به بار می آید.
حتی زلیخا هم عفت ذاتی داشت موسوی به داستان حضرت یوسف و زلیخا اشاره کرد و توضیح داد: حتی زلیخا وقتی می خواست از یوسف تقاضای نامعقول کند، درها را بست و این نشان از عفت ذاتی او دارد.
این استاد  اخلاق ادامه داد: طبق تحقیقات عفت و حیاء در زنان 9 برابر مردان است، چون نیاز به امنیت در زنان بیشتر است و در خانواده زن را با عفت و مرد را با غیرت می شناسند و مرد نقش محافظت کنندگی دارد و هر چه از این نیازها فاصله بگیریم در خانواده بیشتر دچار مشکل می شویم.

پاتوق

در ادامه با مشارکت دانشجویان از دیگر فواید عفت و حیاء اینگونه گفته شد: یکی دیگر از فواید عفت، استحکام بنیان خانواده است و همه این را به خوبی درک می کنند که در خانواده ی عفیف اعضای خانواده به یکدیگر پایبندترند و دیگر فایده، آرامش و بالا بردن شخصیت زن است، یعنی وقتی زن عفت داشته باشد، مرد به خود اجازه نمی دهد مانند یک دستمال از آن استفاده کند و بعد آن را دور بیندازد و این موجب بها دادن و رشد شخصیت زن می شود.
استاد راهنمای پاتوق با تاکید به اینکه باید به عفت به عنوان یک نیاز بها دهیم تا دچار مشکلات شخصیتی نشویم، اذعان داشت: یکی از مهم ترین تبعات عفت، سلامت روان است، یعنی با رعایت محدوده هایی که در دین بیان شده است نوعی سلامت روان برای شخص و جامعه به بار می آید.
در پایان با همکاری دانشجویان پاتوق، موسوی بحث را اینطور به پایان رسانید: در وجود ما نیازهای مختلفی است که اگر به هر نیاز پاسخ مثبت و درست بدهیم، شاهد یک تعادل در زندگی خواهیم بود و برای عفت و حیاء نیز به عنوان یک نیاز باید پاسخ مناسبی داشته باشیم تا اثرات مثبت آن را در زندگی فردی و اجتماعی مشاهده کنیم.
انتهای خبر/2004/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان