۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین بلندترین سازه ی ماکارونی جهان در گینس ثبت نشد
کد خبر: ۱۰۱۹۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

در پارک علم و فناوری امام خمینی(ره):

بلندترین سازه ی ماکارونی جهان در گینس ثبت نشد

سرپرست گروه سازه ی ماکارونی: کلیه ی مکاتبات جهت ثبت این رکورد با مرکز گینس انجام شده است و ما در انتظار یک اسپانسر جهت تامین هزینه های این ثبت هستیم.

بلندترین سازه ی ماکارونی جهان در گینس ثبت نشد
به گزارش صبح قزوین، بلندترین سازه ی ماکارونی جهان در پارک علم و فناوری امام خمینی(ره) استان قزوین توسط گروه پارسیان ساخته و در حضور مسئولین پارک و استان رونمایی شد.

از لحاظ علمی ثابت شده است که ماکارونی بیشترین شباهت را از نظر مقاومت با فولاد دارد و این موجب شده تا سازه هایی به وسیله ی ماکارونی برای شبیه سازی سازه های فولادی ساخته شود تا به وسیله ی این نمونه کوچک بتوان سازه های عظیم فولادی ساخت.

رکورد قبلی این سازه مربوط به همین گروه در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با عنوان بلندترین و سبک ترین سازه ماکارونی خاورمیانه ، با ارتفاع سه متر و 66 سانتی متر، 50 سانتی متر طول، 50 سانتی متر عرض و تنها سه کیلو گرم وزن در مدت هشت روز در قالب شکل دکل برق ساخته شده است.

ساخت بلندترین سازه جهان بدون استاد راهنما

وحيد کشان فلاح، دانشجوي رشته معماري و سرپرست گروه سازه ماکاروني پارسيان در ابتدای مراسم درباره ی این سازه اظهار کرد: این سازه به عنوان بلندترین سازه ی ماکارونی جهان دارای 6 متر و 15 سانتی متر ارتفاع، 1 متر و 90 سانتی متر طول و عرض و 9 کیلوگرم وزن است، این سازه از 6 هزار متر ماکارونی و با بیش از هزار خرپا ساخته شده است.

فلاح در رابطه با گروه پارسیان اذعان داشت: این گروه متشکل از 30 دانشجو از رشته های معماری، عمران، مکانیک، حسابداری و کامپیوتر است و برای این سازه مدت 12 روز و حدود  20 میلیون ریال زمان و هزینه صرف شده است.

وی افتخارات گروه پارسیان را اینگونه بیان کرد: افتخار قبلی گروه در سال گذشته در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و برای ساخت بلندترین و سبک ترین سازه ی ماکارونی خاورمیانه بوده است و مهمترین نقطه ی قوت ما این است که ما تنها گروهی هستیم که با 2 مرکز علمی فعالیت داشته ایم و بدون حضور استاد راهنما این سازه را طراحی و ساخته ایم.

سرپرست گروه درباره ی ثبت این سازه در کتاب رکوردهای گینس عنوان کرد: کلیه ی مکاتبات جهت ثبت این رکورد با مرکز گینس انجام شده است و ما در انتظار یک اسپانسر جهت تامین هزینه های این ثبت هستیم.

سازه ماکارونی را به سازه های پل ارتقا دهید

در ادامه رجب پور رئیس پارک علم و فناوری امام خمینی(ره) و محمد زاده رئیس بنیاد مسکن و شهرسازی استان قزوین از فلاح به عنوان نماینده ی گروه پارسیان تقدیر کردند.

محمد زاده رئیس بنیاد مسکن و شهرسازی استان قزوین در پایان پیشنهاد خود را به گروه پارسیان اینگونه بیان کرد:

تلاش و زحمتی که کشیدید جای تقدیر دارد اما اگر در این نقطه متوقف شوید، فایده نخواهد داشت و من پیشنهاد می کنم که شما در طراحی سازه های پل فعالیت کنید، چون قابلیت بالای پل ها در شهرسازی موجب شده در حال حاضر در دنیا جایگاه ویژه ای داشته باشد.

انتهای خبر/2004

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان