۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین چشم ها را باید شست، جور دیگر باید دید!
کد خبر: ۱۰۱۸۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

خطاب به خبرنگار محترم:

چشم ها را باید شست، جور دیگر باید دید!

هر دولتی که در نظام جمهوری اسلامی با اکثریت آرا بر روی کار می آید و کاندیدای مورد نظر با پشتوانه مردمی بر این مسند می نشیند، دیگر تعلق به خود، جناح و حتی رای دهندگان خود ندارد، بلکه متعلق به تمام ملت است؛ فرقی نمی کند این شخص احمدی نژاد باشد یا روحانی!

چشم ها را باید شست، جور دیگر باید دید!
به گزارش صبح قزوین، نشست خبری احمد عجم استاندار قزوین به همراه معاونین وی با اصحاب جراید به مناسبت هفته دولت در استانداری قزوین برگزار شد.
این نشست حاشیه هایی قابل تامل داشت که باعث شد نگارنده قلم بردارد و از باب احساس تکلیف این مرقومه را به رشته تحریر در آورد.
آنچه مسبب این امر شد نوع نگاه و نگرش یکی از خبرنگاران محترم در این نشست نسبت به استاندار و طریقه پرداختن به سوالات خویش بود.
به رسم امانت کلید واژه های بیان شده توسط وی در ذیل آمده است: • احمدی نژاد مسبب تحریم ها می باشد.
• رای به دولت تدبیر و امید، نه به احمدی نژاد است.
• نظارت و تسلطی بر حوزه توسط استاندار و مسئولان وجود ندارد.
• دبیرستان محمد قزوینی که شهید رجایی در آن تدریس می کرد تخریب شد.
• کارهای عمرانی از قبیل ساخت پل سرداران، پل غیاث آباد و خیابان دانشگاه، واجب نبود و باعث اخلال در زندگی مردم، زخمی شدن چهره شهر و بازی با کسب و کار مردم این مناطق شده است.
کسب و کار مردم در این مناطق تعطیل یا به نصف رسیده است.
• دبیرستان رهنما که قدمتی 100ساله دارد به راحتی تخریب شد.
• به مسائل فرهنگی و انسانی توجهی نمی شود.
• مدیران شهری که در استان بودند از جمله در هلال احمر و سازمان میراث فرهنگی اکثرا غیر بومی می باشند.
• در کارگروه های مختلف کار و اشتغال و.
.
.
که برگزارمی شد خبرنگاران حضور نداشتند.
• زمین چمن چوگان که فقط در استان قزوین و اصفهان بود از بین رفت.
• و در آخر خطاب به استاندار، دولت شما تمام شد! به نظر نگارنده که خود به عنوان خبرنگار صبح قزوین در این نشست حضور داشت، صحبت ها و سوالات بیان شده توسط این خبرنگار را می توان در 2 بخش بررسی کرد.
بخش اول مربوط به بیان شبهات و معضلاتی است که مردم شهر با آن مشکل دارند و به عنوان دغدغه ای برای همگان محسوب می شود.
ساخت و ساز های عمرانی که توسط شهرداری در حال اجرا می باشد، در عین حال داشتن موافقان جدی، کارشناسان مخالف جدی نیز دارد.
پیشنهادی که می توان در این باب در راستای رفع شبهات و دریافت پاسخ روشن ارائه کرد و آن نیازمند مساعدت مسئولان مربوطه است، برگزاری جلسه ای با حضور موافقان و مخالفان طرح های عمرانی و اصحاب رسانه است تا این پروژه ها مورد ارزیابی و نقد کارشناسانه قرار بگیرد.
به طور حتم استدلال های طرفین توسط مردم، مورد کنکاش و بررسی قرار می گیرد و به حق مردم بهترین داوران در این باب خواهند بود.
اما بخش دیگری از سخنان این خبرنگار که عامل اصلی این یادداشت بود، مربوط به نحوه بیان و پرسش می باشد.
باید این نکته که در همه احوال مراعات ادب باید لحاظ شود، همواره مد نظر قرار بگیرد.
به هر حال استاندار یک مقام کشوری است و باید سوالات و نقد ما در راستای رفع مشکلات مردمی باشد، نه  به خاطر جناح بندی و برخوردهای سیاسی.
وی بیان کرد: دولت شما تمام شده است! در پاسخ این خبرنگار محترم باید گفت آیا دولت ها به نام  اشخاص، جناح ها و طیف خاصی سند خورده است و باقی مردم  نباید سهمی داشته باشند؟!   هر دولتی که در نظام جمهوری اسلامی با اکثریت آرا بر روی کار می آید و کاندیدای مورد نظر با پشتوانه مردمی بر این مسند می نشیند، دیگر تعلق به خود، جناح و حتی رای دهندگان خود ندارد، بلکه متعلق به تمام ملت است؛ فرقی نمی کند این شخص احمدی نژاد باشد یا روحانی!   در بخش دیگری از بیانات این خبرنگار، وی اظهار داشت: مسبب تحریم های به وجود آمده احمدی نژاد است! آنچه لازم به ذکر می باشد یادآوری این نکته است که املای نانوشته غلط ندارد، هر دولتی که روی کار می آید اهداف و مسیری را برای خود انتخاب می کند و ممکن است در این راه ضعف ها و یا قوت هایی داشته باشند.
نکته ای که مقام معظم رهبری در انتخابات این دوره ریاست جمهوری بارها تاکید داشتند مبنی بر این نکته که "هر دولتی که انتخاب می شود تلاش کند نقاط قوت دولت های قبل را تقویت و نقاط ضعف را از بین ببرد".
به طور حتم دولت نهم و دهم خدمات بی شماری را برای کشور انجام داده که نمی توان به راحتی از کنار آن گذشت.
هر چند نسبت به برخی اقدامات و سیاست های دولت وی انتقادات جدی وارد است، اما نباید از دایره انصاف و اعتدال خارج شد و تمامی مشکلات را به شخص احمدی نژاد منتسب کرد.
باید از افراط و تفریط ها بپرهیزیم.
البته این انتقادات به دلیل این نیست که نباید پرسشگری کرد بلکه به چالش کشیدن یک مسئول از وظایف اصلی یک خبرنگار می باشد؛ چون اگر قشر زحمتکش خبرنگار با دغدغه ای که دارد پیگیر معضلات نباشد، مشکلات مردمی بر زمین خواهد ماند.
بلکه مباحث باید در کنار رعایت حریم ها ذکر شود.
در خصوص تحریم ها یاد این داستان افتادم که گفتنش خالی از لطف نیست؛ روزی دزدی از خانه ای دزدی کرد، صاحبخانه فریاد برآورد و همسایگان و دوستان خویش را به کمک طلبید.
همه شروع کردند به نقد صاحبخانه: چرا درب را محکم نبستید؟ چرا دزدگیر نداشتید؟! چرا جانب احتیاط را رعایت نکردید؟ و.
.
.
صاحبخانه وقتی این رویکرد را دید فریاد زد : بابا یکی این دزد را مجرم ببیند و بگوید چرا این دزد این کار ناپسند را انجام داده است؟!! حال چرا باید فلش تمام پیکان ها به سمت احمدی نژاد باشد؟ چرا کسی کشورهای تحریم کننده را مقصر نمی بیند؟ آیا در دول گذشته، نظام هیچ تحریمی به خود ندیده بود؟ آیا بعد از این تحریم ها کنار گذاشته می شود؟! مشکلی که استکبار و غرب در این خصوص دارد نشان می دهد که مشکل آنها با شخص خاصی نیست بلکه با نظام جمهوری اسلامی است که باعث بیداری ملت های آزاده در جهان شده و منافع آنها را به خطر انداخته است.
  از دیگر نکات که باید اشاره کرد این است که وقتی شخصی با آرای مردمی انتخاب می شود بدین معنا نیست که رای به او، نه به رئیس جمهور سابق است! آیا انتخاب احمدی نژاد نه به خاتمی بود؟! و یا انتخاب خاتمی نه به هاشمی باید تلقی شود؟ مردم بسته به هر دوره و برهه ای از زمان و بدون توجه به جناح بندی های موجود، به صورت آزادانه و در فضای رقابتی کاندید مورد نظر خود را انتخاب می کنند.
حتی رای به یکی از کاندیداها، نباید این گونه تلقی شود که دیگر کاندیداها مقبول ملت نیستند.
  نحوه برخورد استاندار قزوین نیز  قابل تحسین بود.
چرا که  بدون هیجان و ایجاد تنش به سوال این خبرنگار پاسخ داده شد.
اما بهتر این بود که استاندار و معاونین به سوالات خبرنگار در باب نحوه نظارت بر پروژه ها، تخریب اماکن تاریخی، غیر بومی بودن مسئولین نیز پاسخ می دادند.
  امید است تمامی خدمتگزاران نظام جمهوری اسلامی در مسیر پیشرفت و ترقی ایرانی- اسلامی، مردم فهیم و با درایت ایران عزیز گام های بلندی بردارند و در این راه از هیچ خدمتی فرو گذار نباشند.
برای دولت تدبیر و امید و رئیس جمهور محترم آرزوی توفیق و پیروزی هر چه بیشتر داریم و قدردان خدمات دولت های سابق هستیم.
در پایان به یاد شعر شاعر معاصر افتادم سهراب سپهری افتادم که می گفت: "چشم ها را باید شست، جور دیگر باید دید.
" انتهای خبر/2004/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان