۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین تكريم امامزادگان موجب ماندگاری دين می‌شود
کد خبر: ۱۰۰۹۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدیرکل اوقاف قزوین:

تكريم امامزادگان موجب ماندگاری دين می‌شود

حجت الاسلام نوروزی: بقاع متبركه امامزادگان جای عبادت و راز و نياز با خداوند است؛ لذا تكريم و بزرگداشت امامزادگان موجب ماندگاری دين می‌شود.

تكريم امامزادگان موجب ماندگاری دين می‌شود

به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین، حجت السلام مصطفی نوروزی مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین در جلسه ستاد استانی طرح تکریم امامزادگان اظهار داشت : هر چند مقام، شان و منزلت امامزادگان بر هیچ مسلمانی پنهان نیست اما از آنجا که تکریم و بزرگداشت این امامزاده ها بر تقویت ارزش ها و باورهای دینی در جامعه می افزاید لذا بی شک تکریم و بزرگداشت امامزادگان گامی موثر در جهت القای باورهای دینی و ارزشهای اسلامی در جامعه و آشنایی هر چه بیشتر جامعه به ویژه نسل جوان با روش و منش ائمه اطهار خواهد بود.

وی با اشاره به اين‌كه «از اهل بيت پيامبر در قرآن به نام آل ياسين ياد شده است» عنوان كرد: خداوند متعال در قرآن بر انبيای الهی درود و سلام می‌فرستد و در اين ميان اهل بيت پيامبر تنها اهل بيتی است كه خداوند بر آنها درود و سلام می‌فرستد.

حجت الاسلام نوروزی با بيان اين‌كه «اهل بيت پيامبر(ص) به صراحت در قرآن مورد تكريم قرار گرفته‌اند» بيان كرد: اهل بيت پيامبر بر اهل بيت ديگر پيامبران برتری دارند و تنها اهل بيتی است كه هم در قرآن و هم در سخن پيامبر مورد تكريم قرار گرفته‌اند.

مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین در ادامه گفت : خداوند با توجه به احترام و جايگاهی كه اين اهل بيت نزد او دارند آنها را مستجاب الدعوه قرار داده است، تا نفع اين بزرگان شامل حال مردم شود كه البته اين استجاب دعا در دايره قدرت خداوند قرار می‌گيرد.

وی در خاتمه اظهار داشت : امامزادگان به عنوان سمبل گرایشهای مذهبی وباورهای اعتقادی دربین مسلمانان محسوب می شوند ، بررسی سیره زندگانی امامزادگان ازجهاتمعنوی، علمی، جهادی، اجتماعی و اینکه مراقد مطّهر آنان کانونهای جوشش عواطف واحساسات دینی بوده وبسترهای رشد وتعالی روح انسان را فراهم می­آورد از محورهای اساسی ترویج فرهنگ معارف معصومین(عليهما السلام)محسوب می شود.
لذا در راستای شناخت و معرفت بیشتر امامزادگان روز پنج ذی‌القعده به عنوان روز گرامیداشت امامزادگان نامگذاری شده است.

انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان