۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین جوانان در کانون های مساجد در برابر تهاجم فرهنگی بیمه می شوند
کد خبر: ۱۰۰۵۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدیرکل اوقاف قزوین:

جوانان در کانون های مساجد در برابر تهاجم فرهنگی بیمه می شوند

حجت الاسلام نوروزی: دشمن علیه ما جنگ فرهنگی رابه راه انداخته است ویکی ازپایگاه هایی که می تواند نوجوانان و جوانان رادربرابراین خطر بیمه کند،کانون های فرهنگی هنری مساجداست.

 جوانان در کانون های مساجد در برابر تهاجم فرهنگی بیمه می شوند
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین حجت الاسلام مصطفی نوروزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین به مناسبت روز جهانی مسجد در جمع کارکنان این اداره کل اظهار داشت : مسجد یکی از سنگرهای اصلی مبارزه با تهاجم فرهنگی در کشور است که به عنوان مهمترین پایگاه دسترسی نوجوانان و جوانان به موضوعات مهم روز می تواند نقش موثری را ایفا کند.
وی ادامه داد: امروز دشمن سنگر خود را تغییر داده است به طوری که در گذشته جنگ، جنگ نظامی بود و دشمن رو در روی ما ایستاده و یک تهاجم نظامی علیه ما داشت و ما نیز مقابله می کردیم ولی امروز سنگر، سنگر فرهنگی است و ما باید خود را در سنگر فرهنگی ببینیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اضافه کرد: این سنگر فرهنگی نیازمند نوجوانان و جوانان متدین و ولایت مداری است که بتوانند از آیین پاک محمدی و از معارف ناب اسلامی دفاع کنند و قطع یقین اگر بخواهیم در برابر تهاجم فرهنگی که دشمن علیه جامعه امروز ما تداعی کرده است، مقاومت کنیم باید در مساجد به نحو اصولی و منطقی برنامه ریزی کنیم تا در برابر هجمه های عظیمی که وارد می شود، پاسخ مناسبی دهیم.
وی در خاتمه یادآور شد: جوان امروز نیازهای متفاوتی با جوان های گذشته دارد و ما باید سعی کنیم مدلی را پیاده کنیم تا پاسخگوی نیاز امروز جوان بوده و این قشر را هرچه بیشتر جذب مساجد کنیم و در این راستا باید برخورد مناسب با نوجوان و جوان و توجه به نیازهای اساسی جوان امروز در دستور کار قرار گیرد.
ویژه برنامه عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) در بقاع متبرکه استان قزوین مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین از برگزاری مراسم سوگواری ویژه شهادت امام جعفرصادق (ع) خبر داد.
حجت الاسلام مصطفی نوروزی مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین اظهار داشت: به مناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع) مراسم سوگواری و عزاداری در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان قزوین برگزار می‌شود.
وی در ادامه در خصوص فضایل امام صادق (ع) اظهار داشت : امام صادق(عليه السلام) مسجـد پيامبر را درمدينه مـحـل تـدريـس خـويش قرار داد ومردم دسته دسته از دور و نزديك به آنجا مـى شتافتند و سـوالات گوناگـون خـود را مطرح و جـواب لازم را دريافت مـى نمـودند.
حجت الاسلام نوروزی در ادامه افزود : امام صادق (عليه السلام) دوش به دوش نهضت عظيم علمى و انقلاب فرهنگى , در هر فرصتى به طاغوت زدايى پرداخت, اوهرگز تسليم طاغوت هاى عصرش نشد , بلكه همواره با آنها در ستيز بود , و سرانجام در همين راستا, او را شهيد كردند ، لذا همزمان با سالروز شهادت آن حضرت همصدا با سراسر کشور اسلامی در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان مراسم عزاداری و سوگواری برگزار می گردد که ویژبرنامه عزاداری و سوگواری در جوار آستان مقدس امامزاده حسین(ع) و با حضور خیل علاقه مندان و ارادتمندان به اهل بیت (ع) برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان