۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین تمدید مهلت استفاده از سهمیه‌های بنزین موجود در کارت‌های سوخت
کد خبر: ۶۴۳۰۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۲ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

هیات دولت تصویب کرد:

تمدید مهلت استفاده از سهمیه‌های بنزین موجود در کارت‌های سوخت

هیات وزیران عصر یکشنبه در جلسه‌ای به ریاست حجت‌الاسلام حسن روحانی، رییس جمهوری، مهلت استفاده از سهمیه‌های بنزین موجود در کارت‌های هوشمند سوخت را تا پایان آبان ماه سال جاری تمدید کرد.

 تمدید مهلت استفاده از سهمیه‌های بنزین موجود در کارت‌های سوخت
به گزارش سرویس اقتصادی صبح قزوین ، بنا بر گزارش مذکور و در راستای تراکم‌زدایی فعالیت‌های اجرایی و تسهیل جریان امور و تسریع فرآیند کارها، برخی از اختیارات وزارتخانه‌ها و سازمان‌های ستادی به واحدهای استانی آنان تفویض شد.

همچنین کلیه وزراء، روسای موسسات دولتی و مدیران عامل شرکت‌های دولتی موظف شدند، آن دسته از وظایف و اختیارات خود را که واگذاری آنها منع قانونی ندارد و موجب نقض سیاست‌های کلان ستادی نمی‌شود، ظرف شش ماه پس از ابلاغ این تصویب‌نامه شناسایی و با برنامه‌ریزی لازم به واحدهای استانی متناظر خود تفویض کنند.

در ادامه این جلسه، لایحه اصلاحی قانون آزمایشی ثبت اختراعات، طرح‌های صنعتی و علائم تجاری - مصوب 1386- به نام حمایت از مالکیت صنعتی به عنوان کتاب دوم لایحه جامع مالکیت فکری به تصویب هیات وزیران رسید.

این لایحه بر اساس رویکرد شناخت نقاط ضعف و قوت قانون آزمایشی ثبت اختراعات، طرح‌های صنعتی و علائم تجاری مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

همچنین با تصویب دولت، اعتبار لازم برای پیشگیری و جبران خسارت‌های ناشی از حوادث غیرمترقبه در اختیار وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، نیرو، راه و شهرسازی، سازمان دامپزشکی کشور و استان اصفهان قرار گرفت.

هیات وزیران همچنین مبلغ 30 میلیارد ریال اعتبار به منظور اجاره دفتر سازمان ملل مستقر در تهران به وزارت امور خارجه اختصاص داد.

بر پایه این گزارش، همچنین اعضای دولت اساسنامه صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران را نیز اصلاح نمودند.

موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری آذربایجان در زمینه ساخت و بهره‌برداری از نیروگاه‌های برق‌آبی مارازاد و اردوباد مشتمل بر یک مقدمه و (23) ماده توسط اعضای کابینه تصویب شد.

در ادامه جلسه، گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره شبکه ملی اطلاعات شامل وضعیت کنونی شبکه، دستاوردها، چشم‌انداز آینده و انتظارات به هیات وزیران ارائه شد.

برپایه این گزارش، توسعه شبکه ملی اطلاعات، توسعه دسترسی مردم به خدمات الکترونیکی و دولت الکترونیک، تسهیل کسب و کار و توسعه اشتغال دانش‌بنیان در این حوزه به‌طور مشروح ارائه گردید.

توسعه نسل‌های جدید تلفن همراه و افزایش 6 برابری دسترسی پرسرعت، افزایش 4 برابری سهم ترافیک داخل و کاهش تعرفه‌های خدمات دسترسی و حمایت از کسب و کارهای نوپای فاوای کشور که موجبات ایجاد مشاغل نوآورانه و دانش‌بنیان شده است، از بخش‌های دیگر این گزارش بود.


انتهای پیام/7008

منبع: ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان