۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین اعتراض فرهنگیان به تبلیغات گسترده آموزش و پرورش/ تفاوت دریافتی معلمان با سایر کارکنان سازمان‌ها
کد خبر: ۴۱۶۰۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

نقوی حسینی عنوان کرد

اعتراض فرهنگیان به تبلیغات گسترده آموزش و پرورش/ تفاوت دریافتی معلمان با سایر کارکنان سازمان‌ها

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از فرهنگیان نسبت به تبلیغات گسترده آموزش و پرورش در پرداخت مطالبات خود معترض هستند.

اعتراض فرهنگیان به تبلیغات گسترده آموزش و پرورش/ تفاوت دریافتی معلمان با سایر کارکنان سازمان‌ها
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، حسینی نقوی حسینی رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی با اشاره به به تبلیغات گسترده آموزش و پرورش در پرداخت مطالبات، اظهار کرد: فرهنگیان معتقدند که تفاوت دریافتی آن‌ها با سایر کارکنان دولت در یک شرایط یکسان بسیار زیاد است.
وی افزود: نگرانی اخیر فرهنگیان مربوط به مطالبات آن‌ها است، به طوریکه برخی معلمان حدود ۹ ماه است که حق التدریس خود را دریافت نکرده و این قابل قبول نیست.
نقوی حسینی ادامه داد: اعتراض دیگر برخی فرهنگیان به تبلیغات گسترده‌ای است که آموزش و پرورش در هنگام پرداخت مطالبات فرهنگیان دارد، چرا که شان و جایگاه معلم با این روند رعایت نمی‌شود.
رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اعضای فراکسیون و سایر نمایندگان مجلس امسال تلاش کردند که با تصویب مصوباتی بخشی از شکاف‌ها و فاصله‌ها را پر کنند اما این مصوبات جوابگو نخواهد بود و نیازمند ورود دولت است.
نقوی حسینی در خصوص لایحه رتبه بندی معلمان، گفت: به دلیل اینکه رتبه بندی فرهنگیان را به صورت طرح ارائه کردیم و طبق اصل ۷۵ قانون اساسی مجلس نمی‌تواند از درآمد‌های دولت کم یا به هزینه‌های آن اضافه کند، بنابراین این اصل مانع از این شد که رتبه بندی معلمان به صورت طرح از سوی نمایندگان ارائه شود.
وی افزود: برای اینکه رتبه بندی فرهنگیان اجرایی شود، دولت باید لایحه بیاورد که به این دولت و وزیر آموزش و پرورش قول دادند تا پایان اسفند ماه لایحه را ارائه کنند اما در حال حاضر لایحه‌ای به مجلس ارائه نشده است.
وی در پایان تصریح کرد: اعتراض و نگرانی فرهنگیان تنها پیرامون دریافت و پرداخت مطالبات نیست، بلکه تراکم دانش آموزان در کلاس‌های درسی و نظام ارزشیابی توصیفی بخشی از نگرانی‌های فرهنگیان محسوب می‌شود.
منبع: باشگاه خبرنگاران انتهای پیام/۷۰۰۸

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان