۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین یک درصد دانش آموزان کشور مواد مخدر مصرف می کنند
کد خبر: ۴۱۵۸۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

یک درصد دانش آموزان کشور مواد مخدر مصرف می کنند

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: یک درصد دانش آموزان در سطح کشور مواد مخدر مصرف می کنند که باید کنترل شوند.

یک درصد دانش آموزان کشور مواد مخدر مصرف می کنند
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، علیرضا جزینی روز چهارشنبه در همایش نقش مشارکت های مردمی در امر مبارزه با مواد مخدر افزود: بیش از ۶۰ درصد دانش آموزان نخستین منبع تامین موادمخدر را گروه همسالان خود عنوان کرده اند.
وی به افزایش استفاده از قرص های روانگردان از جمله ریتالین و قرص های لاغری در میان بانوان اشاره و اظهار کرد: مصرف این مواد طی چند سال گذشته از پنج درصد در بین بانوان به ۱۰ درصد افزایش یافته است.
قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: مصرف مواد مخدر در بین بانوان بی محابا رو به افزایش است.
جزینی همچنین از کشف ۷۰ میلیون عدد قرص ترامادول وارداتی در ۱۱ ماهه امسال خبر داد.
وی بر لزوم آگاه سازی والدین در خصوص عوارض استعمال موادمخدر از جمله شیشه تاکید و اضافه کرد: ایجاد توهم، ایجاد شک و ظن، پرخاشگری، منزوی بودن و تغییر در نوع برخورد و وسواس از جمله عوارض مصرف شیشه است.
قائم مقام ستاد مبارزه با موادمخدر افزود: متاسفانه در خصوص مصرف شیشه پروتکل درمانی خاصی وجود ندارد و درمان این افراد باید روش پرهیز مداری و بدون دارو مورد توجه قرار گیرد.
جزینی یادآور شد: موضوع مشارکت در حوزه پیشگیرانه و آموزش همگانی موضوعی حیاتی در امر مبارزه با مواد مخدر است.
وی از حوزه موادمخدر به عنوان عرصه ای سودآور نام برد و ادامه داد: سالانه ۴۶۵ میلیارد دلار سود خرید و فروش مواد مخدر عاید قاچاقچیان در جهان می شود که از این میزان سهم قاچاقچیان در ایران دو تا سه میلیارد دلار است.
قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر نقش مردم در مبارزه با مواد مخدر را بسیار مهم و تاثیرگذار دانست و گفت: معتادان در دو گروه مجرم و بیمار قابل تقسیم بندی هستند.
جزینی اضافه کرد: مصرف مواد مخدر به اشکال مختلف به ویژه به بهانه تفنن یا پرکردن اوقات فراغت و لذت بخشی آن آغاز می شود.
وی افزود: ۵۵ درصد طلاق ها و ۶۵ درصد همسر آزاری ها به واسطه مصرف مواد مخدر اتفاق می افتد.
قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر سرمایه فکری را دارای مولفه های مختلفی از جمله اجتماعی برشمرد و اظهار کرد: مولفه اجتماعی به نوبه خود دارای شاخص های مختلفی است که مشارکت مهمترین آن به شمار می رود.
جزینی بر لزوم افزایش اعتماد اجتماعی بر عملکرد این ستاد تاکید کرد و گفت: امسال مردم را به کمک طلبیده و در هفت استان تقاضای ایده پردازی کرده ایم که به همین منظور از ۲۵ هزار فکر به دست آمد و ۷۰ ایده برتر شناخته شد که از آنها بهره خواهیم برد.
وی خاطر نشان کرد: مواد مخدر همچون سرطان پیشرونده بوده و پیشگیری از این امر مستلزم اتخاذ تدابیر لازم بر اساس سند پیشگیرانه است.
منبع: ایرنا انتهای پیام/۷۰۰۸

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان