۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین افزایش اشتغال زنان در مشاغل خدماتی
کد خبر: ۴۰۷۱۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

ربیعی در مراسم امضای تفاهم‌نامه وزارت کار و معاونت امور زنان ریاست جمهوری مطرح کرد

افزایش اشتغال زنان در مشاغل خدماتی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حال حاضر اشتغال زنان در شرکت های خصوصی به ویژه حوزه خدمات افزایش یافته است.

 افزایش اشتغال زنان در مشاغل خدماتی
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم انعقاد تفاهم همکاری بین وزارت کار و معاونت امور زنان ریاست جمهوری که امروز شنبه در مجموعه تلاش برگزار شد اظهار کرد: ما نمی‌توانیم واقعیت اجتماعی زن را نادیده بگیریم چرا که اگر قرار باشد در خصوص مسیر توسعه زنان سخن گوییم بدون آگاه شدن بر واقعیت اجتماعی زن امکان پذیر نیست.
وی به زنانه شدن محیط‌های کاری اشاره کرد و افزود: آمارهای نشان می‌دهد که اشتغال زنان پایین آمده است اما محیط شرکت‌های خصوصی به ویژه در توسعه خدمات غالبا زنانه هستند.
ربیعی در خصوص اشتغال زنان مجرد گفت: به طور کلی تجرد زنان در ایران افزایش یافته است که عده‌ای علت این امر را مشکلات ازدواج می‌دانند اما به اعتقاد من بسیاری از کار فرمایان به خصوص در بخش خصوصی از استخدام نیروی کار غیر مجرد استقبال نمی‌کنند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: همین امر باعث می‌شود که ما در آینده با زنان مجرد سالمند مواجه شویم که جامعه هیچ آمادگی برای مقابله با آن ندارد.
وی با اشاره به اینکه زنان سردمدار تغییر سبک زندگی هستند تصریح کرد:در حال حاضر نوع مصرف، انگیزه‌های زندگی و الگوهای عمل خانواده و جامعه را تا حد زیادی زنان تعیین می‌کنند و الگوهای زیبا شناختی و گرایشهای زندگی تحت تاثیر زنان قرار گرفته است.
ربیعی با بیان اینکه آسیب‌های نوپدیدی در جامعه به وجود آمده است افزود: قصد دفاع از فرضیه زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی را ندارم اما این واقعیت است که آسیب های اجتماعی زنان نسبت به گذشته افزایش یافته است که اعتیاد، حضور در باندهای جرایم سازمان‌یافته و جرایم اخلاقی و جنسی از جمله آنهاست.
ربیعی ادامه وقتی از زنان صحبت می‌کنیم باید سیاست‌گذاری داشته باشیم و به جای اینکه برچسب‌های زنانه بزنیم باید به سوی نوعی سیاست‌گذاری برویم که در ذات معطوف به جنسیت باشد.
وی با اشاره به اینکه در هر نوع سیاست گذاری باید چند اصل را مد نظر داشته باشیم گفت: واقعیت اجتماعی زن در ایران، عدم آمادگی ساختاری و فرهنگی و همچنین عدم آمادگی خود زنان از جمله مواردی است که باید در سیاست‌گذاری‌ها مورد توجه قرار گیرد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین تصریح کرد: حفظ سطح اشتغال زنان و برنامه ریزی برای افزایش اشتغال زنان،‌قانون و محیط کار از جمله مواردی است که ما با آن مواجه هستیم.
ربیعی افزود: بهبود وضعیت رفاهی زنان بویژه زنان سرپرست خانوار از جمله مواردی است که باید به آن توجه کنیم.
چرا که بر اساس برخی از آمارها ۲ میلیون و ۵۰۰ زن سرپرست خانوار وجود دارد که ما تنها ۲۰۰ هزار نفر از آنان را تحت پوشش حمایتی خود قرار داده‌ایم.
منبع: باشگاه خبرنگاران انتهای پیام/۷۰۰۸

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان