۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین به جای متهم کردن نمایندگان منتقد باید روند فعلی آموزش‌وپرورش را بهبود بخشید
کد خبر: ۴۰۶۴۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

عضو کمیسیون آموزش‌ و تحقیقات مجلس:

به جای متهم کردن نمایندگان منتقد باید روند فعلی آموزش‌وپرورش را بهبود بخشید

عضو کمیسیون آموزش‌وتحقیقات مجلس گفت: نمایندگان از توضیحات وزیر آموزش‌وپرورش قانع نشدند و کارت زرد به وی رسید، متهم کردن نمایندگان منتقد به سیاسی بازی فرار رو به جلو است و به جای این اتهامات باید روند فعلی آموزش‌وپرورش را بهبود بخشید.

به جای متهم کردن نمایندگان منتقد باید روند فعلی آموزش‌وپرورش را بهبود بخشید
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، حجت الاسلام علیرضا سلیمی با اشاره به برخی اظهار نظرات درخصوص کارت زرد مجلس به وزیر آموزش و پرورش و متهم کردن منتقدان به سیاسی بازی و فشار به دولت اظهار داشت:‌ مشکلات اقتصادی باعث شده که شاهد مشکلات فعلی در آموزش و پرورش باشیم.
هم‌اکنون حدود ۲۰ ماه از عمر دولت یازدهم گذشته است و وزیر آموزش‌وپرورش می‌تواند با رایزنی بودجه بیشتری را به این وزارتخانه اختصاص دهد که چنین موضوعی محقق نشده است.
وی افزود:‌بودجه آموزش و پرورش در لایحه بودجه سال ۹۴ ارائه شده از سوی دولت به مجلس به خوبی و با کیفیت لحاظ نشده است اما مجلس در تلاش برای افزایش بودجه این وزارتخانه است.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه متهم کردن نمایندگان منتقد به سیاسی کاری، صحیح نیست، گفت:‌ اغلب نمایندگان از توضیحات وزیر آموزش‌وپرورش قانع نشدند به همین دلیل کارت زرد مجلس به وی رسید.
حجت الاسلام سلیمی تصریح کرد:‌ متهم کردن مجلس به سیاسی کاری فراررو به جلو است و به جای این اتهامات باید تلاش کرد، روند فعلی در آموزش‌وپرورش را بهبود بخشید و به نظر می‌رسد برای تحقق این هدف، آموزش‌وپرورش نیاز به مشاوران قوی دارد.
وی با اشاره به اینکه مشکلات آموزش‌‌وپرورش چند بخش دارد، گفت:‌ برخی از مشکلات این وزارتخانه به دلیل ساختارهاست از سوی دیگر برای اجرایی کردن سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش اراده لازم در این وزارتخانه وجود ندارد همچنین مشکلات مالی در آموزش‌وپرورش وجود دارد و این وزارتخانه نتوانسته این مشکل را سامان داده و سهم خود را از خرانه دریافت کند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد:‌بخشی از مشکلات آموزش‌وپرورش نیز به دلیل مسائل مدیریتی است.
هم‌اکنون برخی از مدیریت‌ها در این وزارتخانه سیاسی است در حالیکه آموزش و پرورش باشگاه سیاسی نیست ولی در برخی استان‌ها به سمت رفتارهای سیاسی سوق پیدا کرده است در حالیکه رفتارها در این زوراتخانه متفاوت از سایر نهادها بوده و باید به مسئله آموزش و تعلیم و تربیت با دید غیرسیاسی نگریست.
منبع: تسنیم انتهای پیام/۷۰۰۸

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان