۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین نمک خطرناک‌تر از هروئین/ تلفات مصرف نمک در کشور بیشتر از هروئین است
کد خبر: ۳۹۴۲۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدیرکل دفتر آموزش و تحقیقات وزارت بهداشت هشدار داد

نمک خطرناک‌تر از هروئین/ تلفات مصرف نمک در کشور بیشتر از هروئین است

مدیرکل دفتر آموزش و تحقیقات وزارت بهداشت با اشاره به وجود ۳ سم سفید به نام‌های نمک، شکر و هروئین گفت: نمک نسبت به هروئین تلفات بیشتری می‌گیرد اما تمام توجه‌ها به مقابله با هروئین است.

نمک خطرناک‌تر از هروئین/ تلفات مصرف نمک در کشور بیشتر از هروئین است
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، شهرام رفیعی‌فر در نشست خبری طرح بسیج کاهش مصرف نمک گفت: با خوردن ۳۱۰ گرم نان در روز انسان ۵ گرم نمک حد مجاز خود را دریافت می‌کند.
وی ادامه داد: اگر فرد به جز ۳۱۰ گرم نان هیچ چیز دیگری مصرف نکند نمک لازم را مصرف کرده و نیازی نیست تا ماده غذایی حاوی نمک دیگری مصرف کند.
مدیرکل دفتر آموزش و تحقیقات وزارت بهداشت با تأکید بر اینکه ۳ سم سفید در دنیا به نام‌های نمک، شکر و هروئین وجود دارد، گفت: بسیاری از افراد به دنبال مقابله با هروئین هستند اما کسی به نمک و تأثیر آن توجه نمی‌کند.
وی تأکید کرد: نمک بسیار مضرتر از هروئین است و جان‌ انسان‌های بیشتری را نسبت به هروئین می‌گیرد.
رفیعی‌فرد با بیان اینکه حتی آب هم سدیم دارد، گفت: کودکان ما انتخاب‌های والدین را مصرف می‌کنند پس بهتر است که والدین در انتخاب‌های خود دقت کنند و مصرف نمک در کودکان را کاهش دهند تا ذائقه آنها به غذای کمک نمک عادت کند.
وی با انتقاد از پذیرای سازمان‌ها با کیک و شیرینی گفت: کیک و شیرینی حاوی نمک و شکر هستند و سازمان‌ها در توجیه علت استفاده از کیک و شیرینی می‌گویند که پذیرایی با میوه تشریفاتی است در صورتی که همین حذف کیک و شیرینی و جایگزینی آن با میوه می‌تواند در کاهش مصرف نمک بسیار مفید باشد.
  منبع: فارس انتهای پیام/۷۰۰۸

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان