۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین آموزش و پرورش برخورد با تنبیه بدنی دانش‌‌آموزان را جدی‌تر بگیرد
کد خبر: ۳۹۴۰۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

آموزش و پرورش برخورد با تنبیه بدنی دانش‌‌آموزان را جدی‌تر بگیرد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به این‌که در ماجرای تنبیه دانش‌آموزان افغان تعمدی در کار نیست و آن‌ها همانند دانش‌آموزان ایرانی در مدارس مشغول تحصیلند، گفت: آموزش‌ و پرورش باید برخورد با معضل تنبیه بدنی را جدی‌تر بگیرد.

آموزش و پرورش برخورد با تنبیه بدنی دانش‌‌آموزان را جدی‌تر بگیرد
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، جبار کوچکی‌نژاد با اشاره به این‌که دانش‌آموزان افغان در مدارس کشور همانند دانش‌آموزان ایرانی هستند، اظهار داشت: در هفته‌‌های اخیر اخباری در خصوص تنبیه بدنی دانش‌آموزان افغان و دریافت شهریه از آن‌ها توسط مدارس منعکس شد اما باید بگویم که این موارد برای دانش‌آموزان ایرانی نیز اتفاق می‌افتد و دلایل وقوع این موارد به دلیل اتباع بودن این دانش‌آموزان نیست.
وی افزود: در رابطه با ماجرای پاکدشت نیز هنوز جزییات ماجرا برای کمیسیون آموزش و تحقیقات کاملاً مشخص نیست اما در اتفافات رخ داده تعمدی در کار نبوده است.
دانش‌آموزان افغان همانند دانش‌آموزان ایرانی در مدارس دولتی حضور می‌یابند و تبعیضی میان آن‌ها با سایر دانش‌آموزان وجود ندارد.
نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به این‌که تنبیه بدنی دانش‌آموز می‌تواند اثرات روحی منفی را به همراه داشته باشد و تا سال‌ها در ذهن دانش‌آموز حک شود، گفت:‌ آموزش و پرورش در این زمینه باید بیش‌تر مراقب باشد و با معلمان خاطی برخورد کند و در موارد ضروری نیز قوه قضائیه به موضوع وارد شود.
کوچکی‌نژاد ادامه داد: دادگاه رسیدگی به تخلفات اداری در آموزش و پرورش وجود دارد که پرونده‌های مربوط به تنبیه بدنی در این دادگاه مورد بررسی قرار می‌گیرد از سوی دیگر آموزش و پرورش باید در رابطه با تنبیه بدنی هشدار بیش‌تری بدهد تا این موارد به حداقل برسد.
منبع: تسنیم انتهای پیام/۷۰۰۸

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان