۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین توزیع ۱۴هزار بسته کمک تحصیلی/اهدای کمک هزینه ازدواج ۸۰۰ زوج جوان
کد خبر: ۳۹۱۸۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور خبر داد:

توزیع ۱۴هزار بسته کمک تحصیلی/اهدای کمک هزینه ازدواج ۸۰۰ زوج جوان

رئیس سازمان اوقاف با بیان اینکه امسال از محل عواید موقوفات هزینه ازدواج ۸۰۰ زوج جوان تامین شد، گفت: همچنین در سال جاری ۱۴هزار بسته کمک تحصیلی میان دانش‌آموزان و دانشجویان توزیع شد.

توزیع ۱۴هزار بسته کمک تحصیلی/اهدای کمک هزینه ازدواج ۸۰۰ زوج جوان
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، حجت الاسلام علی در تشریح برنامه‌های این سازمان در هفته وقف با بیان اینکه خداوند را شاکریم که نعمت اهل بیت (ع) و بویژه امام حسین (ع) را به ما عطا کرده است، اظهارداشت: اربعین حسینی امسال نشان از مهمترین همایش تاریخ بشریت داشت که علی رغم تمام اطلاع رسانی‌های دشمنان علیه قرآن، اهل بیت (ع) و اسلام و سرمایه گذاری استکبار جهانی به سردمداری آمریکا و اسرائیل با شکوه هرچه تمام تر برگزار شد.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه دشمنان با اقدامات و فعالیت‌های خود بنا داشتند تا زوار و ارادتمندان را از لحاظ روحی و روانی متزلزل کرده و با ایجاد رعب و وحشت مانع حضور شوند، گفت: علی رغم همه این اقدامات، امسال مراسم اربعین حسینی با شکوه تمام برگزار شد و جمعیتی بیشتر از سال‌های قبل به زیارت امام حسین (ع) شتافتند.
حجت الاسلام محمدی با اشاره به اینکه مراسم امسال باشکوه و عظیم بود، تصریح کرد: ارادتمندان و عاشقان ابا عبدالله الحسین (ع) با تمام سختی‌ها و مشکلات از کشورهای اسلامی و حتی غربی با طی مسافت‌های طولانی خود را به کربلا رساندند و ارادت خود را نشان دادند.
نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: خبرگزاری‌های غربی علی رغم ادعای خود بر رعایت دموکراسی در برابر این همایش خودجوش جهان اسلام سکوت کردند و حاضر نشدند اخبار آن را منعکس کنند، در حالی که اگر کوچکترین برنامه‌ای باشد، با اطلاع رسانی آن، گوش جهانیان را کر می‌کنند اما این حرکت خودجوش مسلمانان و شیعیان را منعکس نکردند.
وی با بیان اینکه براساس وعده خداوند نور الهی هیچگاه خاموش نخواهد شد، تصریح کرد: امام حسین (ع) نوری از انوار الهی است و هیچگاه خاموش نخواهد شد و ان شاء الله این نور در سرتاسر جهان منتشر خواهد شد.
تجمع اربعین ۹۳ قدرت نمایی اسلام و اهل بیت (ع) در جهان حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه تجمع تاریخی و باشکوه اربعین امسال ، نشانی از قدرت اسلام ، اهل بیت (ع)، سید الشهدا (ع)، عاشورا، شهدای عاشورا و اهل بیت امام حسین (ع) بود، تصریح کرد: اهداف قیام امام حسین (ع) بعد از ۱۴۰۰ سال تبیین و اطلاع رسانی شد تا همه عالم با خبر شوند و این اهداف الگویی برای تمام جهانیان و نه تنها مسلمانان است و الگویی برای همه آزادی خواهان و پیروان راه حق و حقیقت است.
کارکرد وقف در واقعه عاشورا رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به یکی از کارکردهای وقف در واقعه عاشورایحسینی گفت: امام حسین (ع) در روز  دوم محرم سال ۶۱ ، زمانی که وارد سرزمین کربلا شدند و به اهل بیت فرمان برپایی چادر و استقرار دادند ، تمامی زمین‌های اطراف حرم را خریداری کردند و برای زوار و عاشقان خود وقف کردند و یکی از آثار و برکات این وقف آن است که می‌بینیم بعد از ۱۴۰۰ سال همچنان حرم مطهر امام حسین (ع) برپاست و مورد توجه و عنایت ارادتمندان و عاشقان این امام بزرگوار است.
وی با بیان اینکه در خصوص وقف دونگاه جزئی و کلان وجود دارد ، افزود : در نگاه جزئی وقف را راه حلی برای مشکلات می‌دانند اما در نگاه کلان، وقف یکی از احکام مترقی و پیشرفته الهی برای تمدن سازی و ایجاد فرهنگ الهی است که متاسفانه چون این نعمت الهی در اختیار ماست کمتر قدرش را می‌دانیم.
تمدن سازی دینی ، الهی و فرهنگی مهمترین آثار وقف حجت الاسلام محمدی با اشاره به اینکه مهمترین آثار و کارکرد وقف، تمدن سازی دینی، الهی و فرهنگی است، گفت: مساجد، حسینیه‌ها ، مهدیه‌ها و .
.
.
که از موقوفات مهم کشور هستند، کارکردهای مذهبی ، دینی ، سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی بسیاری دارند و یکی از بزرگترین سرمایه‌های ملت محسوب می‌شوند.
نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه علما، روحانیون، حوزه های علمیه ، اساتید دانشگاهی و دانشگاه‌ها به سنت حسنه وقف به عنوان یک حکم الهی برای تمدن سازی بشریت نگاه کنند و به آن بپردازند، تصریح کرد: به وقف از ابعاد مختلف سیاسی ، اجتماعی ، اخلاقی ، فرهنگی و .
.
.
می‌توان پرداخت.
وی ضمن قدردانی از تعامل اصحاب رسانه با سازمان اوقاف در مناسبت‌های مختلف گفت: امروز با فعالیت‌های رسانه‌ای صورت گرفته، حرف زدن از وقف ، موجب خجالت و شرمندگی نیست و در مجامع مختلف از وقف صحبت می‌شود.
ابعاد مختلف وقف در رسانه‌ها تشریح شود حجت الاسلام محمدی اضافه کرد: رسانه‌های مختلف دیداری، شنیداری، نوشتاری ، سینما ، تئاتر و .
.
.
ابعاد مختلف وقف را برای مردم تشریح و بیان کنند و ازجهات مختلف به آن بپردازند و امیدواریم با کمک رسانه‌ها قدم‌های موثرتری برداشته شود.
نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه قطعا عملکرد اوقاف با ضعف‌ها و نقص‌هایی مواجه است، افزود: اما رسانه‌ها این حکم الهی را مدنظر قرار دهند و بصورت صحیح به مردم و بویژه جوانان اطلاع رسانی کنند.
وصیت ، نذر ، عهد و حبس احکامی مشابه وقف است وی با بیان اینکه برخی احکام الهی کارکردهای مشابهی چون وقف دارند که رسانه‌ها باید به آنان نیز بپردازند، افزود: بر اساس احکام الهی هر فردی می‌تواند ثلث اموال خود را وقف کند و گاه نذرهایی وجود دارد که بخشی از اموال خود را به کاری اختصاص می‌دهند و یا مالی را برای مدت زمانی جهت انجام اموری حبس می‌کنند و از عواید آن صرف کار می‌کنند که اینها در واقع همان وقف است و رسانه‌ها می‌توانند این موارد را نیز برای مردم تبیین کنند.
وقفنامه‌ها ؛ اسناد بالادستی سازمان اوقاف حجت الاسلام محمدی با تشریح عملکرد این سازمان در سال ۹۳ گفت: اجرای امینانه نیات واقفان اولین اقدام سازمان اوقاف است که بر اساس اسناد بالادستی این سازمان که همان وقفنامه هاست، عمل می‌شود این همان وظیفه شرعی و قانونی سازمان است که باید بصورت امینانه عمل شود.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه برای اجرای نیات واقفان، نیاتی که ظرفیت لازم را داشت بصورت ملی و یا استانی متمرکز اجرایی شد، تصریح کرد: در مجموع در راستای اجرای نیات واقفان ۸ طرح پیش بینی شد که با جمع بندی‌های صورت گرفته در آینده از لحاظ مکانی و زمانی، با این طرح‌ها خدمات بهتری را ارائه خواهیم کرد.
ارائه ۱۴ هزار بسته کمک تحصیلی به دانش آموزان و دانشجویان وی ادامه داد: بخشی از نیات واقفان به ارائه کمک‌های تحصیلی و آموزشی به دانش آموزان، دانشجویان و طلاب علوم دینی اختصاص داد که در این راستا طرح مهر تحصیلی اجرایی شد و در مجموع در سال ۹۳ ، ۱۴ هزار بسته آموزشی اهدا شد.
اهدای کمک هزینه ازدواج به ۸۰۰ زوج جوان حجت الاسلام محمدی اضافه کرد: همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) طرح پیوند آسمانی در کشور اجرایی شد که در این راستا نیات موقوفات مرتبط با کمک به زوج‌های جوان و تهیه جهیزیه اجرایی و در مجموع امسال به ۸۰۰ زوج جوان کمک رسانی شد.
کمک رسانی به دارو و درمان ۹۷۰۰ بیمار نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اجرای طرح مهر تندرستی در کشور گفت: این طرح در راستای اجرای نیات موقوفات مرتبط با بهداشت و درمان برگزار می‌شود که در سال ۹۲ به ۹۷۰۰ بیمار کمک رسانی شد و در سال ۹۳ نیز این طرح در ۲۰ دی ماه اجرایی می‌شود.
کمک به ۲۴ هزار نیازمند و مستمند وی ادامه داد : طرح دست‌های مهربانی در راستای اجرای نیات موقوفات مرتبط برای کمک به نیازمندان و فقرا اجرایی می‌شود که در سال ۹۲ ، در راستای این طرح به ۲۴ هزار نفر خدمت رسانی شد و در سال ۹۳ نیز این طرح اجرایی خواهد شد.
اعزام ۱۲۸۰ زائر به حرم رضوی و ۲۰۰ زائر به حرم حسینی حجت الاسلام محمدی تصریح کرد : در راستای اجرای نیات موقوفات مرتبط با اعزام زائران به حرم مطهر امام رضا (ع)، طرح زائران حرم رضوی برگزار شد که امسال در این راستا طی دوسال ۱۲۸۰ زائر بار اولی که عموما افراد مسن بودند، به حرم رضوی اعزام شدند.
نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: طرح زائران حرم حسینی نیز در راستای اجرای نیات واقفان مرتبط با اعزام زائران به عتبات عالیات اجرا می‌شود که در این زمینه امسال ۲۰۰ نفر اعزامی داشتیم.
منبع: روابط عمومی اوقاف کشور انتهای پیام/۷۰۰۸

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان